Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer, det är kolfiber.Är det inte kolfibercage på DA?
Trä kedjan rätt nu och cykla vidare .
Skönt att höra! Du tycker alltså inte jag borde oroa mig för att karbon-flisor följt med kedja och slitit ned komponenter något nämnvärt?En ny cage och kedja, allt annat ser fint ut.
Nej, det fungerar inte så ;)Skönt att höra! Du tycker alltså inte jag borde oroa mig för att karbon-flisor följt med kedja och slitit ned komponenter något nämnvärt?
Absolut inte.Skönt att höra! Du tycker alltså inte jag borde oroa mig för att karbon-flisor följt med kedja och slitit ned komponenter något nämnvärt?
Tjena!
Jag är väldigt oskyldig iallafall. Annars hade jag redan kommenterat det.
Ingen aning vilken av alla butiker det är och tänker inte rota i det.
Men jag blir väldigt fundersam på var metallflisorna kommer ifrån, tänkte inte på det förens @hm nämnder det. Cagen är ju i kolfiber. Så jag skulle gissa att det är kolfiberflisor vilket påverkar klart mindre.
Ser inget konstigt med trissorna, men hade ersatt dom iallafall, det är en spottstyver i sammanhanget.
Kassetten kan jag inte tänka mig att den har fått ett ökat slitage av det där.
Jag antog det var aluminium, med kolfiber bör slitaget på övriga delar från partiklar vara ännu mindre, antagligen helt obetydligt, däremot om om kedjan legat fel i sidled kan den ha nött på drev eller trissor men tycker inte man ser det på bilderna.Skönt att höra! Du tycker alltså inte jag borde oroa mig för att karbon-flisor följt med kedja och slitit ned komponenter något nämnvärt?
Haha, inte riktigt rätt person/verkstad att anmärka på det när de dels själva monterade fel från början och inte såg det och sen inte hittade något fel andra gången hellerBra gissning, sportson-verkstad är det.
Tyvärr rätt illa bemött, närmst idiot-förklarad för att jag cyklat så länge med det, svårt dock att tänka att något skulle vara fel när jag varit inne en andra gång med cykeln och klagat på hoppande växlar och ljud från bakväxel…detta var nog efter ca 50 mil.
Jag ser det inte som självklart att det eventuella slitaget på kedjan är av sådan karaktär att det även skulle slita extra mycket på kassetten. Kan man inte se eller känna någon märkbar skillnad på kassetten vid byte till en ny kedja så blir det nog svårt att argumentera för den saken.Eftersom kedjan gått helt fel väg och slitit extra mycket på kedjan det vill säga på fel sätt. Då sliter den även fel och extra mycket på kassetten på fel sätt. Kassetten ser dock bra ut men jag hade inte gett mig. Eftersom du har foto bevis så anser jag att du skall ha följande helt gratis:
2 st helt nya pulley wheels/trissor till bakväxeln.
1 st helt ny kedja
samt 1 st helt ny kassett.
Beroende på hur framdrevet ser ut skall du även ha ett nytt där beroende på slitage.
Hur ser drevet fram ut? Även den kan ta stryk om kedjan blir felaktigt sliten som denna cpe lösning innebör och som är Sportssons fel. En trasig kedja sliter på alla drev felaktigt. Butiken skall stå för samtliga kostnader. Eftersom du dessutom har fotobevis och de ändå beter sig som skitstövlar, skall du genast ta kontakt med konsumentombudsmannen i din kommun/stad och de kommer driva detta ärendet åt dig på rätt sätt.
Kedjan blir förstörd när den går fel väg och har man då cyklat de milen som han gjort där kedjan går fel väg bör allt bytas på goodwill oavsett. Det är Sportsons rykte som står på spel. Juh fler som läser dessa inlägg desto sämre rykte får de. Hade jag ägt en cykelverkstad hade jag bytt allt för att slippa bli nämnd här gällande en så stor tabbe som detta är. En tabbe som aldrig får uppstå i en seriös cykelverkstad.Jag ser det inte som självklart att det eventuella slitaget på kedjan är av sådan karaktär att det även skulle slita extra mycket på kassetten. Kan man inte se eller känna någon märkbar skillnad på kassetten vid byte till en ny kedja så blir det nog svårt att argumentera för den saken.
Slitaget från flisorna av kolfiber som transporterats till kassetten tvivlar jag på har gjort något märkbart slitage.
Misstag sker och kommer alltid att göra det. Detta är en incident, inget mönster hos verkstaden förhoppningsvis. Om dom gör rätt för sig så skulle jag inte ifrågasätta deras seriositet med anledning av detta.En tabbe som aldrig får uppstå i en seriös cykelverkstad.
Även den kan ta stryk om kedjan blir felaktigt sliten som denna cpe lösning innebör och som är Sportssons fel.
Jag ser det inte som självklart att det eventuella slitaget på kedjan är av sådan karaktär att det även skulle slita extra mycket på kassetten. Kan man inte se eller känna någon märkbar skillnad på kassetten vid byte till en ny kedja så blir det nog svårt att argumentera för den saken.
Slitaget från flisorna av kolfiber som transporterats till kassetten tvivlar jag på har gjort något märkbart slitage.
Tjena!
Jag är tveksam till att kedjan faktiskt har slitits nämnvärt mer av att ligga och gnaga mot en kolfiberbit om jag ska vara ärlig. Kedjan är mångt mycket mer hårdare än kolfibret.
Vad för lösning? Förklara är du snäll
Hallå!Misstag sker och kommer alltid att göra det. Detta är en incident, inget mönster hos verkstaden förhoppningsvis. Om dom gör rätt för sig så skulle jag inte ifrågasätta deras seriositet med anledning av detta.
Jag ifrågasätter att de är skyldiga att byta ut delar som inte har påverkats på ett märkbart/märbart sätt.
En kedja som slits av cykling får inte samma typ slitage som kedjan fått pga feldragningen. Så även teorin bakom kassettslitaget känns tvivelaktigt.
Framväxel har med största säkerhet inte tagit stryk. Vill du bifoga bild på kedjan? Är den såpass sliten så har det varit mycket metallflis i drivlinan också.Hallå!
Kedjan är rejält sliten på den sida den legat mot piggen i bakväxel, ytter- samt innerplattor är slitna nästan hela vägen ned till rollers. denna sida ligger ju dock på utsidan och rör alltså inga komponenter förutom jockey wheel nummer 1 i bakväxel. Var hos annan verkstad nyligen och kedjan var inte särskild uttänjd, borde jag oroa mig för att framväxel har tagit stryk?
Men herregud. Vad jobbar du själv med? Intressant om du inte en enda gång under ditt yrkesliv begått ett misstag som kostat några tusenlappar.Eftersom kedjan gått helt fel väg och slitit extra mycket på kedjan det vill säga på fel sätt. Då sliter den även fel och extra mycket på kassetten på fel sätt. Kassetten ser dock bra ut men jag hade inte gett mig. Eftersom du har foto bevis så anser jag att du skall ha följande helt gratis:
2 st helt nya pulley wheels/trissor till bakväxeln.
1 st helt ny kedja
samt 1 st helt ny kassett.
Beroende på hur framdrevet ser ut skall du även ha ett nytt där beroende på slitage.
Hur ser drevet fram ut? Även den kan ta stryk om kedjan blir felaktigt sliten som denna cpe lösning innebör och som är Sportssons fel. En trasig kedja sliter på alla drev felaktigt. Butiken skall stå för samtliga kostnader. Eftersom du dessutom har fotobevis och de ändå beter sig som skitstövlar, skall du genast ta kontakt med konsumentombudsmannen i din kommun/stad och de kommer driva detta ärendet åt dig på rätt sätt.
Vad har slitit ner stålet? Kolfiberkomposit är mjukt att såga i, mjukare än de flesta träslag.Hallå!
Kedjan är rejält sliten på den sida den legat mot piggen i bakväxel, ytter- samt innerplattor är slitna nästan hela vägen ned till rollers. denna sida ligger ju dock på utsidan och rör alltså inga komponenter förutom jockey wheel nummer 1 i bakväxel.
Kedjan är inte alls sliten förutom på den sida där den legat emot?Vad har slitit ner stålet? Kolfiberkomposit är mjukt att såga i, mjukare än de flesta träslag.
Jag tycker att drivlinan ser torr och skitig ut.
Hur många mil har den gått sedan senaste vaxningen?
Ja, men du säger att den legat mot kolfiberburen? Piggen är av kolfiber?Kedjan är inte alls sliten förutom på den sida där den legat emot?
Av grävningarna måste ha kostat dig massor av pengar Men i regel så finns det kabelutsättning med det samma med vattnet om man frågar kommunen eller Regionen.Men herregud. Vad jobbar du själv med? Intressant om du inte en enda gång under ditt yrkesliv begått ett misstag som kostat några tusenlappar.
Jag har själv grävt av ett gäng el-, tele- och fiberkablar med grävmaskin. En gång grävde jag av en telekabel där det fick sitta en gubbe i ett tält och skarva kabel i flera dagar. En annan gång var jag med då uppdragsgivaren missat en 150-millimeters vattenledning som låg intill en schakt där vi sprängde för att komma ner i berget. När jag lyfte bort sprängmattorna forsade det vatten åt alla håll och det blev som en flod i halva Kålltorp. Givetvis vill jag ju hävda att jag var i princip oskyldig alla gånger, men några gånger borde jag avvaktat eller misstänkt något. För vissa av skadorna lär kostnaderna ha uppgått till flera nya cyklar.
Hallå!
Kedjan är rejält sliten på den sida den legat mot piggen i bakväxel, ytter- samt innerplattor är slitna nästan hela vägen ned till rollers. denna sida ligger ju dock på utsidan och rör alltså inga komponenter förutom jockey wheel nummer 1 i bakväxel. Var hos annan verkstad nyligen och kedjan var inte särskild uttänjd, borde jag oroa mig för att framväxel har tagit stryk?
Fast ts har förklarat att det piskade vind i öronen.Om det var jag så hade jag nog klandrat mig själv för att jag inte direkt funderade över missljudet. För mig är det lite som att köra runt utan däck på fälgarna och undra varför det flyger så mycket gnistor runt bilen. Men absolut klantigt av verkstan men lite sunt förnuft bör ju även cyklisten ha.
Har betalat för en elkabel en gång. Det är svårt för dig att sätta dig in i situationer du inte har den blekaste aning om hur de gått till, så jag har överseende med ditt felaktiga antagande.Av grävningarna måste ha kostat dig massor av pengar Men i regel så finns det kabelutsättning med det samma med vattnet om man frågar kommunen eller Regionen.
Har nog en aning om hur det fungerar ville se bara hur aggressiv du blevHar betalat för en elkabel en gång. Det är svårt för dig att sätta dig in i situationer du inte har den blekaste aning om hur de gått till, så jag har överseende med ditt felaktiga antagande.
Utsättning beställs för hela landet via Ledningskollen.se. Vanligtvis är det beställaren som har ansvar för den delen, om inte ansvaret kontrakterats över till entreprenör eller dylikt. Vill du veta mer kan du ju skicka mig ett PM eller så.
Hallå!
Om det var jag så hade jag nog klandrat mig själv för att jag inte direkt funderade över missljudet. För mig är det lite som att köra runt utan däck på fälgarna och undra varför det flyger så mycket gnistor runt bilen. Men absolut klantigt av verkstan men lite sunt förnuft bör ju även cyklisten ha.