Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Plockade ihop fram- och bakväxel - monterade. Fräste av vevlagerhylsans sidor och monterade ultra torque koppar och vevar. Stora klingan behöver bytas inom 100-200 mil.
![]()
Plockade ihop fram- och bakväxel - monterade. Fräste av vevlagerhylsans sidor och monterade ultra torque koppar och vevar. Stora klingan behöver bytas inom 100-200 mil.
![]()
Forts.
Rengjorde pryttlar. Tråkigt men nödvändigt. Tack gode gud (E Merckx) för ultraljudstvätten! Att notera är att kokkos svarar bra på polering och vaxning. Trevligt.
Rena prylar
![]()
Smutsigt
![]()
och rent
![]()
Den var fin!De Rosa King
You talking to me? Javisst, den finns kvar. Cyklade lite på den förrförra sommaren. Nu lär det nog dröja 10 år till nästa gång. Älskar den cykeln. ?Har den nyblivna motorcyklisten kvar sin (blåa?) De Rosa?
/Fedde
Kolfiber sadelstag och resten i alu? Eller är det stål inblandat också?Kom över ett par Campagnolo Eurus 3G till ett mycket bra pris och de är i ett likaledes mycket bra skick. De var top of line i Campagnolos medium profile-serie 2003 - vilket passar bra då ramen är från 2003.
Jag har lite svårt för dekaler på saker som snurrar...
Före rengöring, service av nav och kassett samt med dekaler.
![]()
Lite pyssel
![]()
En kass bild i svåra ljusförhållanden. edit - jag bytte till en flite också. Det förra sadeln var lite rörig rent estetiskt.
![]()
![]()
Efter test-tur. Blodsmak igen... Sadeln ska fram 0,5-1 cm märkte jag på provturen.
![]()
Som jag skrev tidigare - jag struntar egentligen i cyklars vikt men med hjulbytet kapades cirka 150-200 gram till. Har en Super Record 11-grupp som jag skulle kunna montera. Det borde få ned den ytterligare - kanske till 7,6 eller någonstans i närheten. Utan att det skulle kännas farligt.
Du har ju några Eddy Merckx också ...Framgaffeln är kolfiber - och sadelstagen. Resten alu = Dedacciai SC61.10
Inget stål (jag veeet... skumt för att tillåtas hemma hos en retrojeppe). Skrev det tidigare tror jag = köpte den för ta delar från. Började helt otippat att gilla den. Byggde den med andra delar. Trivs.
Jag visste ju också att med inte bara en De Rosa i samlingen utan två - att jag skulle få tillträde till de övre skikten på happy. VIP loungen, massage, moderator-mys, m m. Undrar vad som händer om jag skaffar en tredje... Kanske kan sluta arbeta?
Det kan vara så att du hamnar i miyatatråden. Där bygger folk cyklar som de själva vill ha dem, utan pekpinnar om hur det bör se ut...Jag blir lite förvirrad... Var är alla de som har till sin uppgift att säga att ramen är för liten, att det är för många spacers och att styrstammen är vänd åt fel håll? Är det här verkligen happy!? Eller har jag plötsligt hamnat i ett alternativt universum...? Eller har jag bara råkat skriva i Miyata-tråden?
Det kan vara så att du hamnar i miyatatråden. Där bygger folk cyklar som de själva vill ha dem, utan pekpinnar om hur det bör se ut...
Men med det sagt, den är inte dum den där de rosan, speciellt med flitesadeln!
Tycker du skall ta upp långdistanscyklingen igen, de som tävlar verkar hålla på tills de är över åttio... Och det är jäkligt kul, dock beroendeframkallande :)Första seriösa turen för i år. Blodsmak. Efter en kilometer. Känner mig gammal. Vilket inte är konstigt för jag är ju det. Talande när ens modernaste cykel är 20 år gammal och ändå är den 38 år yngre än en själv... Lite glädje finner jag i att jag fortfarande är flexibel nog att komma ned i bocken och att "drop: en" inte känns obekväm.
Tycker du skall ta upp långdistanscyklingen igen, de som tävlar verkar hålla på tills de är över åttio... Och det är jäkligt kul, dock beroendeframkallande :)
Aha, du satsar på riktiga expeditioner :) Hade trott att du skulle damma av (bildligt, inte bokstavligt) Meralen och ge dig ut på den :)Tråden drar sig bort från De Rosa en stund och/men jag hoppas att ingen tar illa upp.
Jag är på gång. Dock inte tävla eller cykla i organiserad form. Skriver lite om det i tråden "Om farbror följer med in i skogen... pilsner..." etc. Självklart börjar man med att bygga en cykel - vilket den tråden handlar om.
Om farbror följer med in i skogen här så ska farbror få en pilsner…
Tänkte att jag publicerar bilder här och för en gångs skull att jag inte lägger ut texten så mycket. Ett projekt som jag har och som är en del av ett mål i mitt framtida liv. Det kan gå lite tid mellan inläggen.happyride.se
Härligt! Hur går det med träningen?Tog en långtur idag. Kändes bra. Börjar känna mig förberedd för framtiden.
![]()
![]()
Härlig den där! Är det motsvarande en 56@ hojta om du ska sälja:)Tog en långtur idag. Kändes bra. Börjar känna mig förberedd för framtiden.
![]()
![]()
Härligt! Hur går det med träningen?