Nu har jag inte följt denna tråd,är inte min typ av diskusition,och har inte läst alla för och emot,alla tolkningar av lagtext od som skrivits..
Lägger ingen åsikt om eMTB:s vara eller icke vara,är upp till var och en att cykla på det man vill ha....landsväg,MTB,pendlarhoj,BMX...det som får glädjen att infinna sej är grejen.
Men en ärlig fråga....har ingen eMTB,aldrig provat nån,och aldrig känt behovet av den.....gillar att cykla som cykling alltid varit,med bara mina ben som motor.
Men är ju 57 år,kört motocross/Enduro stort sett hela livet,och ett liv med flitigt och konstant misshandlande av kroppen börjar ju äntligen ge resultat....alla skador kommer smygande och ger en tillbakakaka förr eller senare verkar det som.
Har ju ett knä som skadades,och gick för länge innan jag sökte vård,detta börjar göra sej påmint mer och mer....plattcykling funkar,men backarna kan vara kännbara,har blivit värre och värre sista tiden.
Får ibland gå uppför backar som är stygga,har tagit dom förrut utan problem.
Och cyklar mycket på Kinnekulle,och då det är ett berg finns hyfsat mycket backar....
Nu ska jag självklart försöka få den behandling igen jag fick då dom hittade "felet",men är tydligen en "tillfällig" fix,och ärligt talat tveksam om jag får den och vilket år....sjukvården är ju milt sagt svår och seg ibland.....
Och man hoppas ju att det bara är en tillfällig svacka,kanske bara är överbelastat,har cyklat mer än vanligt det sista....men känner igen "symptomen" och känslan tyvärr.
Vill inte cykla eMTB,men om valet blir sitta hemma eller eMTB måste man nog kanske falla till föga....hoppas inte det blir så,men om det blir så....vill ha en Plan B!
Vad gäller egentligen?
Cyklar t.ex bitar på Kinnekulleleden,en vandringsled som är ok för cykling.
Cyklar Pilgrimsleden ofta,har ju den "runt knuten",blev en mörkersväng i går kväll t.ex.
Även "fricykling" på stigar här hemma i skogen körs ofta,vanliga simpla skogsstigar/ridstigar.
Blir man en Outlaw,eller är det "accepterat"/legitimt?
Missuppfatta mej rätt,vill INTE "rentvätta" eMTB,och vill fortsätta cykla på min älskade Genius,men oron börjar gnaga i huvudet....tänk om det inte slutar göra ont som f*n,och jag aldrig kan ta en backe igen....jag vill ju cykla i skogen,sluta med det är inte en option!!
Och vill cykla på ställen jag alltid gjort,cykla på ett inhägnat område eller liknande går bort,då försvinner tjusningen med upplevelsen att vara i skogen!
Men får fortsätta cykla på och se vad som sker,när det inte funkar längre får jag kontakta 1177 och hoppas på tur.....