Nej, jag tror dig. Tror inte att just du, silver, raider eller någon annan elMtbare i den här tråden är problemet. Och jag tycker verkligen inte att elMtb är skyldigt till att det är lite ansträngt och gnissel runt cyklingen på en del platser i Sverige. Men jag får intrycket att gnisslet tilltar, både på hemmaplan och i andra stadsnära skogar och i fjällområden. Och liten tuva (elMtb) stjälper stort lass (stigcykling).
Jag tycker att man måste se lite utanför sig själv. Jag själv har inga problem att erkänna att min älskade hobby inte är oproblematisk. Det cyklas nog lite för snabbt, lite för oförsiktigt och helt enkelt lite för mycket än vad som är lämpligt på många platser runt om i landet. Dessutom är många cyklister idoter. Och då känner jag att vi inte behöver ytterligare ett problem (det jag har beskrivit i ett flertal inlägg tidigare). Den dagen ni är överens med myndighetssverige (inte bara TS) kommer jag inte protestera längre, då är vi samma problem.
Men problemen med cyklingen då? Vi kunde ta det i en annan tråd, då det är lite ot här. Men jag tror på att försöka nå och utbilda cyklister i stigvett, samarbeta med kommuner och myndigheter (cykelklubbar, ”stigföreningar” som i Gbg) i frågor som rör tillgänglighet och stigvård, med mera. Sånt som redan görs, men det kan nog göras mer.