IM
Aktiv medlem
Övervärderade cyklar på k&s
Det räcker faktiskt med 4' https://happyride.se/annonser/klassisk-racer-cykel.175176/100' kontra 10' ... för 12' kan man köpa en Dura-Aceutrustad supercykel.
?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det räcker faktiskt med 4' https://happyride.se/annonser/klassisk-racer-cykel.175176/100' kontra 10' ... för 12' kan man köpa en Dura-Aceutrustad supercykel.
Ja, det finns riktigt fina cyklar att få tag i även för den med en mindre cykelbudget.Det räcker faktiskt med 4' https://happyride.se/annonser/klassisk-racer-cykel.175176/
?
Jag bara stilla funderade på om folk använder en jättedyr MTB, fullt ut på samma sätt som en betydligt billigare?
det räckte för några år sedan med 900 för en sån här underbart växlande dura-ace.Det räcker faktiskt med 4' https://happyride.se/annonser/klassisk-racer-cykel.175176/
?
tyvärr är det väl så vanligt att säljaren inför försäljning nedgraderat slitdelar och annat med billigare och tyngre grejor.Många tar ju med delarna dom uppgraderat med till nya cykeln och gör cykeln dom säljer till originalspecc.
Så har jag gjort och kommer fortsätta göra
Edit: funkat såklart inte om man byggt ifrån lös ram
Hur agerar man om man har en hoj för 100'+ i skogen, har själv en hel del småskador från stenar, vurpor mm i ramen osv, kunde inte bry mig mindre med en hoj för 20', hade varit annorlunda med en dyr hoj tänker jag?
Eller också köper man den för D/A gruppen och slänger resten?Det räcker faktiskt med 4' https://happyride.se/annonser/klassisk-racer-cykel.175176/
?
Den cykeln är inte tillverkad 1991.Eller också köper man den för D/A gruppen och slänger resten?
![]()
Shimano Dura-Ace EX Group Set from 1978/1979 | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Shimano Dura-Ace EX Group Set from 1978/1979 at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Den cykeln är inte tillverkad 1991.
och bromsarna är ju work of art. även handtagen med kabeldragning under lindan.det räckte för några år sedan med 900 för en sån här underbart växlande dura-ace.
bild efter montering av kanttrådsdäck 28 mm på enkla hjul med lite mer spejsade 7 växlar för pendling. tubdäcken får vila så länge.
Visa bilaga 529024
Kan det vara BR-7300 bromsar? Tillverkades år 1981-84.och bromsarna är ju work of art. även handtagen med kabeldragning under lindan.
900 rätt välplacerade sekiner:)
skulle tro att det var ursprungliga tubhjulen som minskade köpintresset och sänkte priset hos de som kan tänkas köpa en ändå såpass gammal cykel, från kring 1980? köptes som present till svärsonen.
Vad säljaren har betalat för cykeln är irrelevant. Det skulle kunna vara intressant för hur mycket man skulle kunna köpa samma cykel nuförtiden, om den säljas fortfarande. Då har man en val mellan ny och begagnad. Men cyklen blir inte sämre om säljaren har betalat mindre än nypris.
Sen har jag ingen aning om de flesta inte betalar listpris för dyra cykel. Folk som köper såna cyklar har tillräckligt med pengar, så dom kan betala öistpriset utan problem.
Vad säljare har betalt för cykeln är högst relevant för vad säljare kan tänkas sälja cykeln för.
Ex. Inköpspris 102 000kr och 67 000kr för samma nya cykel.
I det andra fallet är det möjligt att den som använt cykeln i ett år gladeligen släpper den för 65 000kr.
tror också efterfrågan på erioca-kompatibla cyklar ökat, redan före pandemin.Kan det vara BR-7300 bromsar? Tillverkades år 1981-84.
Är det Tange-rör?
Min känsla är att efterfrågan på äldre kvalitetsramar och fina komponenter från den tiden ökat betydligt under senare år så idag hade man nog fått betala en bra bit mer för den cykeln, men fortfarande inga stora pengar förhållandevis.
Tror faktiskt ramen tillverkades av Crescent, en av de sista årgångarna. Det finns en del att läsa om den på cykelhobby.com, konstruktör skall ha varit Sven-Uno Stensson på MCB.tror också efterfrågan på erioca-kompatibla cyklar ökat, redan före pandemin.
många har tyvärr också slaktats till fördel för diverse singlepeed-projekt, så möjligen finns det inte jättemånga intakta kvar till salu?
vet ärligt talat inte riktigt vad det sitter för da-grejor som sitter på cykeln, eller vad det är för ram, men kommit att misstänka att den inte är tillverkad av crescent själva? det är iaf härlig ergonomi på grejorna, växlarna går som i smör, bromsarna distinkta och ramen både bekväm och rapp, inte motsträvig och stötig som andra crescent från tiden jag provat.
köpte den på känsla för kanske sju år sedan, och har egentligen mest senare när jag sett andra liknande men alltid enklare varianter kommit till insikt om vilken pärla det är.
den var iaf inte över-prisad. köpte något år senare en 90tals pinarello för 350 euro, inte överpris på den heller.
Det är kanske relevant om det finns bara en spekulant.
Om det finns flera som kan vara intresserad i att köpa ska jag inte sälja min cykel för 25% mindre för att jag köpte den nytt i någon november med 25% rabbatt (för att göra plats för nya säsongens cyklar) istället för att köpa den för listpriset i april.
Håller med. Beg cyklar som i princip kostar lika mkt som nya på rea?? Kan ju vara så att de som säljer har noll koll på vad cyklar kostar nuförtiden.Jag får känslan, efter att ha skummat igenom TCM, Biketown, Bike24 med flera och jämfört priserna med K&S här på Happy, att folk inte tycks vilja bli av med sina cyklar som de har till försäljning. Kanske är det mest för att visa upp vad man äger? Har K&S blivit ett galleri?
"Älskling jag lovar, har försökt att göra mig av med cyklarna som står i sovrummet, storarummet, köket och badrummet. De har legat ute på K&S i flera månander men ingen nappar. Jag är så illa tvungen att behålla dem!!".Jag får känslan, efter att ha skummat igenom TCM, Biketown, Bike24 med flera och jämfört priserna med K&S här på Happy, att folk inte tycks vilja bli av med sina cyklar som de har till försäljning. Kanske är det mest för att visa upp vad man äger? Har K&S blivit ett galleri?
Sen uppstår friktion om/när bud ges. Detta uppfattas då som skambud.Håller med. Beg cyklar som i princip kostar lika mkt som nya på rea?? Kan ju vara så att de som säljer har noll koll på vad cyklar kostar nuförtiden.
Sen uppstår friktion om/när bud ges. Detta uppfattas då som skambud.
En anledning till att jag sällan köpt begagnat är för att jag oftast kunnat hitta en ny hoj för marginellt mer. Det stämmer förstås än idag. Men aldrig har gapet varit så litet som nu när handlarna dessutom reat sedan ett par månader tillbaka.
Vet inte vad som krävs för att en korrektion av begagnadpriserna, för efterfrågan matchar inte utbudet. Det är ingen sport-Rolex vi snackar om här.
Själv kan jag tycka att det är en ickefråga. Tycker du att det är för dyrt, låt bli att köpa då. Man är inte tvungen att köpa.
Tycker det dyker upp prisvärda cyklar hela tiden på K&S, men de försvinner nog rätt fort.
?Det är OT.
Fast fördel för mig också som slipper skiten. Alla nöjdaDet är ju faktiskt lite kul att folk är rädda för att pruta. Blir ju en fördel för oss som vågar göra det, för mig är det en självklarhet om nåt legat ute länge som jag är intresserad av men tycker priset är lite högt. Oftast går det hem också.
Folk här är inte rädda för att pruta men de gör det utan finess och ganska tyket.Det är ju faktiskt lite kul att folk är rädda för att pruta. Blir ju en fördel för oss som vågar göra det, för mig är det en självklarhet om nåt legat ute länge som jag är intresserad av men tycker priset är lite högt. Oftast går det hem också.