Hurra?! Det snöar....

Hurra?! Det snöar....
Hm, blev det där riktigt som du tänkt dig?

Det var en god morgon!
Men sen kom äntligen snön!?

Betyder ju fortfarande att morgonens godhet förstördes av snön. Att man lägger till ett "äntligen" indikerar bara att det är något man längtat efter, d.v.s. att man har längtat efter att få morgonens godhet förstörd. Låter som du tycker att jag ska "anklaga" @Brakastruten för att tycka om lidande. Något sådant skulle självfallet aldrig falla mig in. ?

Nänänänänä, nu har du missförstått det hela... Det var en bra dag som vart bättre av att det föll lite snö.

Hurra?! Det snöar....
Postade en i dagens bild. Men här får man ju posta fler ?

Härlig tur, men det var slirigare och långsamt ? typ 10-15 cm, men blåsigt, så ojämnt fördelat.

20231007_104911~2.JPG

20231007_105412.JPG

20231007_155837.JPG

Hurra?! Det snöar....
Hurra?! Det snöar....
Helvete vad dyre de blivit!
Schwalbe Ice spiker pro 29"x 2.6 Ordinarie pris 1 439 kr
Jag kör 2,1or. Borde gå för 5-600

Dessa blir det nog. 2,25.

Senast ändrad:
Hurra?! Det snöar....
Så du slog ihop de två innan du köpte resultatet?
köpte två, mekar själv ihop resultatet till en. vilket blir en extra vinterduglig brompton med 55-406 dubbdäck.

överflödiga delar hamnar på andra cyklar. endast huvudtriangeln till barncykeln skrotas. det gör förstås ont i hjärtat, men syftet är gott.

Hurra?! Det snöar....
köpte två, mekar själv ihop resultatet till en. vilket blir en extra vinterduglig brompton med 55-406 dubbdäck.

överflödiga delar hamnar på andra cyklar. endast huvudtriangeln till barncykeln skrotas. det gör förstås ont i hjärtat, men syftet är gott.
Då var det ju ((n+1)+1)-1 eller möjligen (n+2)-1, beroende på om de köptes tillsammans eller i sekvens!

Hurra?! Det snöar....
Vintern är så svängig här. För under 4000 får jag ett extra par hjul med kassett och bromsskivor. Funderar på att köra det eftersom det är ett helsike med att få på schwalbedäcken. Så drar jag bara på hjulen istället för att dra av och på däcken

Hurra?! Det snöar....
Kaninerna brys sig nog inte så mycket, men det är jobbigt för den som skall städa och mata. Tur man inte har kaniner längre...

Nackdelen nu när det blåser och snöar på tvären är väl att deras bur blir full av snö. Dom har en liten del som är skyddad men jag får sätta för någon skiva så dom får mer skydd.

Ja det är ett jäkla krångel, men våra går på muggen på ett och samma ställe i hagen iaf så det är ett plus…

Hurra?! Det snöar....
Gött med lite snö och till vänster syns min telefon som hittills spelat in ca 200 timmar ? (Time lapse in progress)

Bilagor

• IMG20231103052046.jpg
    IMG20231103052046.jpg
    307.2 KB · Besök: 65
Tillbaka
Topp