Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kult ?Inte den snyggaste?Visa bilaga 645746
"But why!?" Varför inte sätta styret på gaffelkronan?Hur man sabbar en snygg ram
Visa bilaga 645838
![]()
Bike Check: Lachlan Morton's Cannondale Scalpel HT Hi-Mod Ultimate - Leadville 100 - Pinkbike
A closer look at Lachlan Morton's unique Cannondale Scalpel.m.pinkbike.com
Hur många mil kommer man med ett pedalvarv?
Är väl enklare att bara sätta pedalerna på baknavet?
Detta är den överlägset snyggaste elhojen jag nånsin skådat, jämfört med både cyklar såväl som motorcyklar!!
Hej.. Sådärja, nu kan tråden avslutas och diskret somna in i evigheten. Det har Cannondale sett till... mvh borano20Mer cannondale:
Visa bilaga 654974
Wow. Nån som gillar Starwars (och krossade testiklar) ritade herrcykeln? Är "pakethållaren/batteriet" menat att se ut som thrusters?![]()
Mini släpper två elcyklar. I samarbete med Angell.
Det är inte direkt ovanligt att bilmärken som känns lite fränare släpper cyklar, oftast tillsammans med en cykeltillverkare. Detta gör nu även Mini, tillsammans med Angell. Jag hade helt missat deras cyklar men de verkar faktiskt lite intressanta. Det är modellen Cruiser som Mini har gjort två...feber.se
Bara skriker industridesign om den
Den kom som reklam i mitt Insta-flöde.Men varför är den sponsrad?
Den kom som reklam i mitt Insta-flöde.
Sååå, du har alltså kollat runt på elcyklar?
Det ena utesluter väl inte det andra? ?
Finns även storklingan för att fullända verket ?Älskar Flying Gate (och Paris Galibier, och..) och andra sätt att ordna ickeproblem med lustiga lösningar. PMP-vevarna på är helt i linje (ja, eller inte...).
Vad är tanken bakom vevarna?Älskar Flying Gate (och Paris Galibier, och..) och andra sätt att ordna ickeproblem med lustiga lösningar. PMP-vevarna på är helt i linje (ja, eller inte...).
Vad är tanken bakom vevarna?
Långa och korta vevar samtidigt, best of both worlds alltså ??Hue kunde jag missa vevarna!
Hur säger man snakeoil på svenska? L formen är bara sämre. Vevarmar som går rakt mellan vevaxeln och pedelarna är mycket bättre. Hittade det här:
![]()
L-shaped cranks — explore the crazy idea that just won't die
Mad inventors with more optimism than physics keep reeinventing cranks in daft shapes. We look at the history of wacky cranks and what they're supposed to do.road.cc
Nån som missat fysiken i grundskolan
Hej.. Högre tryck på bakhjulet. Bates kom nog tidigare med sin Flying Gate än Trevor Jarvis. mvh borano20Vad skall den korta hjulbasen tillföra?
Genialiskt ingenjörsarbete för att lösa ett problem och utforska nya möjligheter, det gör den vacker i mina ögon...
För ramen, visst.utforska nya möjligheter
Det är i högsta grad seriöst! Problemet som skulle lösas var att bygga en ram med kort hjulbas för att få bättre kraftöverföring genom ramen, om jag förstått rätt. Som en TT-cykel, men konstruerad på en tid utan kolfiber eller hydroformade aluminiumrör. Den är kanske inte vacker i våra ögon men man kan ju uppskatta uppfinningsrikedomen. Kolla länken:Kan inte säga om ditt inlägg är seriöst eller ironiskt.
Men vilket problem handlar det om?
Hej.. Fö helvette!! Ge inte Shimano några nya idéer!! Snälla.. mvh borano20Vem blir först med spiralformade vevarmar?
Det är i högsta grad seriöst! Problemet som skulle lösas var att bygga en ram med kort hjulbas för att få bättre kraftöverföring genom ramen, om jag förstått rätt. Som en TT-cykel, men konstruerad på en tid utan kolfiber eller hydroformade aluminiumrör. Den är kanske inte vacker i våra ögon men man kan ju uppskatta uppfinningsrikedomen. Kolla länken:
Vevarna kan väl aldrig varit vettiga...![]()
The iconic Flying Gate bike just keeps flying... and now it even takes wide tyres
The Flying Gate is an iconic British bike, with a quirky, unusual design that always turns heads. Read this article for an in-depth interview with the new manufacturer of this classic bike, and what's in store for the future.road.cc
Kul tråd detta, det dyker ju upp många udda cyklar! ?