Marten D
Aktiv medlem
Graveldäck - vilket är er favorit?
Jag har använt Schwalbe G-One Allround 40mm (38mm) och varit tyckt att det varit en okay mix för torrt väglag och asfalt. Verken jag eller sambon har haft punktering på tre år, förrän nyss. Men däcket är för klent mönstrat när det blir blött och lerigt. Jag hade ingen tidigare erfarenhet av andra graveldäck.
Min flickvän bytte cykel och fick då Schwalbe G-One Bite 40mm (40mm) med butylslang. Inte hört något bra eller dåligt. "De rullar, säger hon. Inga punkor.
Efter att ha kikat på https://www.bicyclerollingresistance.com/ så uppmärksammade jag att däcken inte låg i topp när det gällde rullmotstånd. Så det inhandlades Continental Terra Speed ProTection TLR 45mm tillsammans med TPU-slangar. Blev märkbar skillnad mot G-One däcket. Det känns som det nya däcket formar sig bättre efter underlaget och har ett bättre grepp. Svårt att säga om det är snabbare. Känslan är annorlunda. Gillar att det är bredare, ger större luftkammare och mjukare gång. Passar mig som är tung.
Ny cykel med Pirelli Cinturato Gravel M 40mm (41mm) och tubless (slanglöst). Har ännu inte testat. Jag brukar vara öppen för ny teknik, men jag är lite skeptisk till tubless.
Hur som, mönstret på Pirellidäcket får mig att tänka på höst. ;-)
Många parametrar att ta hänsyn till när man väljer grusdäck.
Undrar vilka era favoritdäck är och varför?
www.bike-discount.de
Min flickvän bytte cykel och fick då Schwalbe G-One Bite 40mm (40mm) med butylslang. Inte hört något bra eller dåligt. "De rullar, säger hon. Inga punkor.
Efter att ha kikat på https://www.bicyclerollingresistance.com/ så uppmärksammade jag att däcken inte låg i topp när det gällde rullmotstånd. Så det inhandlades Continental Terra Speed ProTection TLR 45mm tillsammans med TPU-slangar. Blev märkbar skillnad mot G-One däcket. Det känns som det nya däcket formar sig bättre efter underlaget och har ett bättre grepp. Svårt att säga om det är snabbare. Känslan är annorlunda. Gillar att det är bredare, ger större luftkammare och mjukare gång. Passar mig som är tung.
Ny cykel med Pirelli Cinturato Gravel M 40mm (41mm) och tubless (slanglöst). Har ännu inte testat. Jag brukar vara öppen för ny teknik, men jag är lite skeptisk till tubless.
Hur som, mönstret på Pirellidäcket får mig att tänka på höst. ;-)
Många parametrar att ta hänsyn till när man väljer grusdäck.
Undrar vilka era favoritdäck är och varför?
Terra Speed ProTection TLR 45-622 Transparent Folding Tyre
Product features - Continental Terra Speed ProTection TLR 45-622 | E-25 Use: Gravel / Cyclocross ETRTO: 45-622 Dimensions: 700 x 45C (28x1.70) Technology: ProTection Compound: BlackChili Design: foldable...
www.bike-discount.de