Randonnékalendern 2024?

Randonnékalendern 2024?
Men jag hoppas att den inte är klar då jag inte hittar något från Linköping.
Det är bara Randonneur Stockholm som fått dispens att leverera in sent. Övriga hade fram till 10 oktober på sig att få in datumen. Finns det inget från Linköping där, så är det nog tyvärr så att de lagt ner eller pausat verksamheten.

Randonnékalendern 2024?
Det är bara Randonneur Stockholm som fått dispens att leverera in sent. Övriga hade fram till 10 oktober på sig att få in datumen. Finns det inget från Linköping där, så är det nog tyvärr så att de lagt ner eller pausat verksamheten.
Kör du Bollnäs ytterligare ett år ändå?
Tänkte väl det, du kan ju inte lägga ner nu när du fick sån push som utpekad arrangör i PBP-reportaget i HT och Ljusnan ?

Randonnékalendern 2024?
Kör du Bollnäs ytterligare ett år ändå?
Tänkte väl det, du kan ju inte lägga ner nu när du fick sån push som utpekad arrangör i PBP-reportaget i HT och Ljusnan ?
Randonörerna härikring började bli hotfulla, och när jag hittade ett avkapat styrhuvud i sängen en kväll så kände jag att jag inte hade något annat val än att fortsätta en säsong till.

Och om man ska vara lite allvarlig så har jag ännu inte bestämt mig, men har i samråd med @dlridings skickat in datum för att kunna hålla nästa säsong öppen.

Randonnékalendern 2024?
Lite OT.. kanske något för en annan tråd?
Men vad går det mer för "långa" lopp? Tänker mig typ mer än 100 mil asfalt eller kanske mer än 60 mil grus. Dvs något som för mig skulle landa på mer än två dygn cykling.
Sverigetempot såklart. Men mer?
Och jag tänker mig i "närområdet", dvs inte Rhino Run eller Race to the Rock etc.

Randonnékalendern 2024?
Men vad går det mer för "långa" lopp? Tänker mig typ mer än 100 mil asfalt eller kanske mer än 60 mil grus. Dvs något som för mig skulle landa på mer än två dygn cykling.
Och jag tänker mig i "närområdet", dvs inte Rhino Run eller Race to the Rock etc.
Midnight Sun Randonnée 1200 km från Umeå till Norge och tillbaka.

Randonnékalendern 2024?
obelix.png

Jag är nästan där redan.

Randonnékalendern 2024?
@Grimpeur eller @Grimpeuse Någon 120-milare från Södertälje planerad under 2024?

Randonnékalendern 2024?
@Grimpeur eller @Grimpeuse Någon 120-milare från Södertälje planerad under 2024?
En 120 milare planeras med en startplats som åtminstone för oss ligger i närområdet. Den är dock fortfarande i planeringen så inget som är klart. Tanken är dock som innan. Dvs ungefär samma bana, kust till kust. Start ungefär när 100 mila brukar gå. Start kl 16:00 och lika mycket support som under en vanlig brevet.

Randonnékalendern 2024?
En 120 milare planeras med en startplats som åtminstone för oss ligger i närområdet. Den är dock fortfarande i planeringen så inget som är klart. Tanken är dock som innan. Dvs ungefär samma bana, kust till kust. Start ungefär när 100 mila brukar gå. Start kl 16:00 och lika mycket support som under en vanlig brevet.
Det var mycket uppskattat när det samtidigt var start på västkusten!

Randonnékalendern 2024?
Japp, Linköping kör en serie mellan 20 april och 1 juli, följd av sedvanlig nationaldagsrunda och comeback för grusrundan i september. Dessutom en extra 30-milare i juli.

I närområdet kör även Norrköping dubba serier för att passa beroende på hur tidigt man vill börja randoåret (genemsam 60-milare). Preliminärt även en 100-milare från Norrköping.

Även Tranås kör dubba serier, dock med vardagsstart och helgstart.

Totalt 25 starter med start längs Östgötapendelns sträckning.

Randonnékalendern 2024?
Japp, Linköping kör en serie mellan 20 april och 1 juli, följd av sedvanlig nationaldagsrunda och comeback för grusrundan i september. Dessutom en extra 30-milare i juli.

I närområdet kör även Norrköping dubba serier för att passa beroende på hur tidigt man vill börja randoåret (genemsam 60-milare). Preliminärt även en 100-milare från Norrköping.

Även Tranås kör dubba serier, dock med vardagsstart och helgstart.

Totalt 25 starter med start längs Östgötapendelns sträckning.
Dags att hitta fileeatleter i Kisa, Motala och Falerum? ?

Randonnékalendern 2024?
Det verkar vara en asfaltsrunda i september. Dock var det under förra årets runda nån kilometer sprängsten, vilket nog kan klassas som grus. Jag lyckades punka mitt slanglösa framdäck där. Hoppas den sträckan är asfalterad till hösten.

Randonnékalendern 2024?
Det blir en ny grusrunda istf asfalten på september 20-milaren. Jag ska bara reka att allt är cykelbart på den nya grus-20-milaren. Den följer huvudsakligen den gamla grusrundan till Odensvi @AlbertH men den kändes lite väl snäll så nu kör vi en lite stökigare version i sann Hymer-anda.

Tillbaka
Topp