Koppla ny sensor till cykeldator?

Hej!

Jag har en cykeldator av modellen Cateye Velo Wireless+ som jag tyvärr tappat bort sensorn till. Däremot har jag en annan sensor som gick till en annan trådlös cykeldator (där själva cykeldatorn är trasig). Är det någon som vet om det går att koppla den förstnämnda cykeldatorn till den sensorn som ursprungligen är tänkt till den trasiga cykeldatorn?

Har bytt batteri på båda.

Bilagor

• 20231104_155013.jpg
    20231104_155013.jpg
    418.6 KB · Besök: 67
  • 20231104_155004.jpg
    20231104_155004.jpg
    462 KB · Besök: 70
Kan inte få den att söka efter någon signal verkar det som. Finns ingen riktig meny att bläddra i - endast att ställa in enheter så som hjulstorlek, klocka osv. Hittar inget om hur man får den att aktivt söka efter signal heller i manualen. Står heller inte vilken typ av protokoll som används.

Finns en del på nätet om du söker på hela modellnamnet. Vet inte om det är till någon hjälp, det är antagligen som @ooms skriver ovan.
Finns det blåtand/ant+ brukar det stå på grunkan.

Gissar att de är hårdkodade till varandra.
Tyvärr sannolikt så.
Finns en del på nätet om du söker på hela modellnamnet. Vet inte om det är till någon hjälp, det är antagligen som @ooms skriver ovan.
Finns det blåtand/ant+ brukar det stå på grunkan.
Precis, kan inte se något om vare sig ant+ eller BT på hårdvaran. Hade hoppats på att det kanske fanns någon möjlighet att komma runt detta ändå :)

Nu när jag sökte på Cateye Velo Wireless dök det upp att sensorn fanns som reservdel iaf, så då borde ju gå att koda den till en dator kan man tycka. Men kan ju vara så att det finns typ 10-15 kodningar också, och man måste beställa ”rätt”.

Nu när jag sökte på Cateye Velo Wireless dök det upp att sensorn fanns som reservdel iaf, så då borde ju gå att koda den till en dator kan man tycka. Men kan ju vara så att det finns typ 10-15 kodningar också, och man måste beställa ”rätt”.
Killgissningsvis inte eftersom blåtand och myran har uteslutits. Kanske som de vanliga trådlösa Sigma mfl, mycket kort räckvidd på givaren. Men det återstår ju att se om TS beställer en.
En annan variant är att TS hänger på K&S; med jämna mellanrum dyker det upp enklare varianter av garminer och wahooer med både det ena och det andra för några hundralappar.

är sensorn från en annan cateye dator så kan de teoretiskt funka men e de olika märken så pratar dom antagligen olika frekvenser

Tillbaka
Topp