Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
Vem äter kokkorv 2023?

IMG_6499.jpeg

Bikester omstartar?
Obegripligt att man hinner ta cykeln till verkstaden för punka i så fall.

Nu har vi gått upp från 1h till en eftermiddags arbete.

Nu har vi passerat 660 inlägg utan att beröra faran i att låta den genomsnittliga cykelmekanikern röra cykeln. Tankar kring detta?
Min miyata ridge runner team kan bekräfta att den faran är högst påtaglig
59yd9649z3lb1.jpg

Bikester omstartar?
Jag gör ju i princip allt mitt underhåll själv då jag har tid att lära mig samt i långa loppet tjänar tid på att inte lämna in.

Men du kanske har en poäng som jag inte tänkt på, om man vill att fler ska cykla vilket jag tror är bra i en större stad, så är det bra om det finns lätt-tillgänglig och prisvärd cykelservice.

Jag blir dock lite orolig för lbs:ens existens när grannen fått betala nästan halva cykelns nypris för att byta drivlina på en pendelcykel. Han var iof nöjd så allt bra kanske? I just det här fallet hade det räckt med att byta mindre antal delar men förmodligen hade det blivit nästan samma kostnad eftersom det tagit längre tid att rengöra och justera gamla grejer.

Men det kanske är så att köpa nytt måste bli dyrare så det på riktigt lönar sig att reparera. Kan man köpa en helt ok cykel på XXL för 2995 så ryms det väl i princip bara punkteringar och något kedjebyte i service-budgeten.
Vad räknas in i drivlina här? Är det växlar också eller kedja, klingor och kassett?

Bikester omstartar?
Herregud, vad har hen försökt med egentligen? Kaustik soda är inte så trevligt, men i vissa fall är det helt klart det minst jobbiga alternativet.
Det ser ut som om nån har försökt få loss en sadelstolpe, misslyckats och sen totalt gått bananas med vinkelslipen. Det roliga i sammanhanget är att även efter detta haveri sitter nog stolpen fast precis lika mycket som innan,

Bikester omstartar?
Det ser ut som om nån har försökt få loss en sadelstolpe, misslyckats och sen totalt gått bananas med vinkelslipen. Det roliga i sammanhanget är att även efter detta haveri sitter nog stolpen fast precis lika mycket som innan,
Jojo, men med vems mandat? Inte bara har personen kapat sadelstolpen så långt ned mot ramen att de flesta mekaniska metoder för att få ut stolpen är omöjliga, men våldet mot ramen är inte acceptabelt oavsett vad. Antingen erkänner man sig besegrad och lämnar tillbaka cykeln, eller så använder man metoder som man behärskar. Skulle jag få tillbaka en cykel i det där skicket skulle jag bli förbannad.

Bikester omstartar?
Bikester omstartar?
Skall bli spännande att se hur långt OT kan tråden driva innan Bikester kommer med några intressanta nyheter kring sin framtid? Kanske drivs den in på politik och stängs? Något inte ens elcyklar i allemansrätten-tråden lyckats med än

Senast ändrad:
Bikester omstartar?
nu citerar jag en gammal arbetskamrat som tröttnade på vårat gnäll att han rökte två paket cigaretter om dagen ,”hundra procent av dem som dricker vatten dör oxå”.(inte säker på att Chrille kommit på det där själv ) .
Jag gillar både korv och bikester.

Bikester omstartar?
nu citerar jag en gammal arbetskamrat som tröttnade på vårat gnäll att han rökte två paket cigaretter om dagen ,”hundra procent av dem som dricker vatten dör oxå”.(inte säker på att Chrille kommit på det där själv ) .
Jag gillar både korv och bikester.
Ja, nåt kommer man dö av oavsett. Lika bra att ha kul och leva gott den tid man har.

Tillbaka
Topp