Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)

Efter dessa massiva reklamkampanjer.
OM man nu hinner ta ledigt 1 vecka eller 2.
OM man fortfarande lever.
OM det då finns tid att återvända till GC.
OM det finns en hoj på FM.
Osv. Och om man föredrar Playa Ingles.
Var bokar man då bäst ett billigt hotell? Typ i jan-feb. Något tips?

Efter dessa massiva reklamkampanjer.
OM man nu hinner ta ledigt 1 vecka eller 2.
OM man fortfarande lever.
OM det då finns tid att återvända till GC.
OM det finns en hoj på FM.
Osv. Och om man föredrar Playa Ingles.
Var bokar man då bäst ett billigt hotell? Typ i jan-feb. Något tips?
Om det bara är hotell du söker så har jag alltid haft bäst deals med Booking.
Finns säkert fler tomtar här med lägenheter att hyra om det är ett alternativ.

Fhloston kom igår?
Hämtade ut cykeln hos Izz redan igår.
Ser ut som han och jag blir själva över Soria o Testbacken ner till Puerto de Mogan idag. Samma väg tillbaka. Några av kompisarna är lätt övertränade och vilar idag. Tysken som var sugen hänga med oss tvingades pga överbokning byta till 5stjärnigt golfhotell varifrån man inte kan cykla. Fattade jag rätt så är man tvungen ut på förbjudna motorvägen GC1. Han ägnar första dagen åt att lista ut hur han ska ta sig ut ur sitt ”fängelse”. Skotten jag träffade i Lucia kunde också ha varit sugen men hans frukost öppnar samma tid som Fhloston o jag ska träffas. Vi två ?? fixar frukost själva och piper iväg när vi själva vill.
Jag behöver hem tidigt idag för att städa inför invasion av barnbarn kommande vecka. Immunförsvaret kan behöva sig en påfyllning av dagisförkylning inför Jul o Nyår i Sverige. ?

Ja se golfare ... ?

Sen får du väl ta det lite lugnt med sällskapet och inte köra slut på dem, @Paul D!
D9C12B45-A877-4E2A-99DA-4579B4F52BC5.jpeg

Ingen fara Göran S
Fhloston nysmord o fin ska man vara rädd om.
Dagens spörsmål var ”förstärkningsplagg”. eller ej. Det blev EJ
Nu måste vi rulla. ?

Har du koll på farbrorn så att han kommer hem ordentligt?
Driv inte med min personliga assistent. Han skötte sig perfekt idag.
Åldringsvård när den är som bäst” ?

Bara en sådan sak som att stanna läääänge för att ge gubben stort försprång bara för att det ska se bra ut på bild är värt respekt ✊

Förresten så är det nu slut på kedjevaxet och proteinpulvret du själv dumpade senast du var här. Dax att du kommer hit igen !!!!! ?

I morgon siktar vi på Guayadeque.
1BD6F91A-9DBE-4D2C-B7C3-68ED82D43060.jpeg
B46D109A-743B-480F-B342-4D062CB77A6B.jpeg

Att Göran S kallar denna stigning för "Psykbacken" kan ha sin grund i att
# Denna backe är inte det man väljer första dagen i Paradiset (GC)
# När Göran var här KANSKE han inte hade GPS som visade lutning
# Min erfarenhet är att man har kört en hel massa mil och höjdmeter senaste dagarna när man väl tar sig an denna goding. Man växlar ner allt eftersom man kommer högre upp. ALLT i omgivningen stiger med ungefär samma procent som vägbanan så man ser inte hur brant det är. När man till sist (ganska snart) lagt i lägsta växeln och det ändå går tungt har jag tänkt att "nej nu har det nog blivit för mycket av det goda sedan ankomst. Kanske dax för en eller ett par vilodagar." I modern tid kan man trösta sig med att GPSen visar tvåsiffriga%.
Ska bli skoj att strax få visa Fhloston denna pärla i sällskap av ett par Tyskar och en Norska. Fhloston och jag han igår avhandla flera av de VIKTIGASTE livsfrågorna redan igår när vi körde lugn o fint. Tänker då på
Hur gör du med vård av drivlinan?
Vad har du för kraftmätare?
Jobbpendlar du?
Hur långt har du? (Konstaterade att pensionärslivet har sina brister. Kan sakna jobbpendlingen)
Vad har du för växelsystem på dina respektive hojar? El/manuel?
Val av GPS ?
Däckdimensioner?
Längsta cykeltur .............

Känns som Fhloston och jag är ganska klara med varandra ????så det är bra att kunna ta upp typ samma ämnen med andra idag

Att Göran S kallar denna stigning för "Psykbacken" kan ha sin grund i att
# Denna backe är inte det man väljer första dagen i Paradiset (GC)
# När Göran var här KANSKE han inte hade GPS som visade lutning
# Min erfarenhet är att man har kört en hel massa mil och höjdmeter senaste dagarna när man väl tar sig an denna goding. Man växlar ner allt eftersom man kommer högre upp. ALLT i omgivningen stiger med ungefär samma procent som vägbanan så man ser inte hur brant det är. När man till sist (ganska snart) lagt i lägsta växeln och det ändå går tungt har jag tänkt att "nej nu har det nog blivit för mycket av det goda sedan ankomst. Kanske dax för en eller ett par vilodagar." I modern tid kan man trösta sig med att GPSen visar tvåsiffriga%.
Ska bli skoj att strax få visa Fhloston denna pärla i sällskap av ett par Tyskar och en Norska. Fhloston och jag han igår avhandla flera av de VIKTIGASTE livsfrågorna redan igår när vi körde lugn o fint. Tänker då på
Hur gör du med vård av drivlinan?
Vad har du för kraftmätare?
Jobbpendlar du?
Hur långt har du? (Konstaterade att pensionärslivet har sina brister. Kan sakna jobbpendlingen)
Vad har du för växelsystem på dina respektive hojar? El/manuel?
Val av GPS ?
Däckdimensioner?
Längsta cykeltur .............

Känns som Fhloston och jag är ganska klara med varandra ????så det är bra att kunna ta upp typ samma ämnen med andra idag
Det jag menar är att det är lite psykiskt jobbigt att det går långsammare och långsammare trots att det visuellt inte ser brant ut. Jag hade kollat profilen, men det hindrade inte att hjärnan uppfattade terrängen som närmast platt.

Har f.ö. aldrig använt GPS vid bergscykling! Har ibland haft en cykeldator som visar lutning, men vet inte om jag tycker det gett så mkt. Jag är egentligen nöjd om jag vet hur långt jag cyklat.

Kan jag få ett ungefärligt mått på höjd över havet är det en bonus. Behöver inte vara absolutkalibrerat, men om jag ska cykla en backe som jag vet är ett visst antal höjdmeter tycker jag det kan vara trevligt att veta på ett ungefär hur stor andel av dessa jag avverkat.

Driv inte med min personliga assistent. Han skötte sig perfekt idag.
Åldringsvård när den är som bäst” ?

Bara en sådan sak som att stanna läääänge för att ge gubben stort försprång bara för att det ska se bra ut på bild är värt respekt ✊

Förresten så är det nu slut på kedjevaxet och proteinpulvret du själv dumpade senast du var här. Dax att du kommer hit igen !!!!! ?

I morgon siktar vi på Guayadeque.
Visa bilaga 665012
Visa bilaga 665013
Jag har ställt ut pulver, bara att hämta?

Hoppas du insett fördelarna med vax, om inte så gör kedjan super-ren och prova igen?
Jag kör Silca Supersecret och det är dyrt men billigt i längden. Det du fick köpte jag när jag glömt vart jag lagt min flaska(Ancis cykelsko?) och jag har ingen erfarenhet av det sen innan.

065C8767-435E-413A-8196-555EEAA7FEFD.jpeg

För blåsigt för Mindre Tysken och Norskan så de svängde nyss hemåt via 100 och 551.
En Tysk och två Svenskar kvar och provianterar i Agüimes.
Tror ni kan lista ut vilka cyklar som körs av Svenskarna.

Det jag menar är att det är lite psykiskt jobbigt att det går långsammare och långsammare trots att det visuellt inte ser brant ut. Jag hade kollat profilen, men det hindrade inte att hjärnan uppfattade terrängen som närmast platt.

Har f.ö. aldrig använt GPS vid bergscykling! Har ibland haft en cykeldator som visar lutning, men vet inte om jag tycker det gett så mkt. Jag är egentligen nöjd om jag vet hur långt jag cyklat.

Kan jag få ett ungefärligt mått på höjd över havet är det en bonus. Behöver inte vara absolutkalibrerat, men om jag ska cykla en backe som jag vet är ett visst antal höjdmeter tycker jag det kan vara trevligt att veta på ett ungefär hur stor andel av dessa jag avverkat.
Jag stannade o kollade om bromsarna låg på. Fortsatte på grusvägen till asfalten mot Pico de Nieves.

Lite avundsjuk på er. Guayadeque är en av mina absoluta favvoklättringar på ön, känner mig allltid så rofylld när jag kör uppför den stigningen. Motvinden längs kusten tycker jag dock nästan är outhärdlig. De senaste gångerna har jag därför kört GC-60 från Mas Palomas och svängt av vid San Bartolome förbi Santa Lucia och Aguimes, just för att slippa vinden.

Senast ändrad:
Lite avundsjuk på er. Guayadeque är en av mina absoluta favvoklättringar på ön, känner mig allltid så rofylld när jag kör uppför den stigningen. Motvinden längs kusten tycker jag dock nästan är outhärdlig. De senaste gångerna har jag därför kört GC från Mas Palomas och svängt av vid San Bartolome förbi Santa Lucia och Aguimes, just för att slippa vinden.
Sist jag körde motvinden efter kusten så hade jag en pojke och en flicka på hjul som skulle till pico?

Om allt gott enligt plan så är Fhloston på väg runt ön nu i sällskap av Izz och Tysken vi rastade i Baranco Guaydeque i fredags.
Vad är en bal på Slottet?? jämfört med att köpa glass med barnbarnen ?

Om allt gott enligt plan så är Fhloston på väg runt ön nu i sällskap av Izz och Tysken vi rastade i Baranco Guaydeque i fredags.
Vad är en bal på Slottet?? jämfört med att köpa glass med barnbarnen ?

Nä, jag kände mig svag och bangade. ? Det blev en mangojuice i Soria istället.

Jag får satsa på nästa söndag istället.

20231112_112543.JPG

Ska du inte cykla med barnbarnen??
Barnbarnen är för små.
Mågen är på gränsen till för lång men funkar på ”Mågplågaren” (Canondale Super Six 60cm) så han tog med mig på en glasstur till Puerto Rico 45km alldeles nyss. Värsta abstinensen har därmed stillats några timmar. Mågen behöver vila i morgon men kanske Fhloston har något bra förslag till på tisdag med tidig start?? Behöver vara hemma till 12:30.

Barnbarnen är för små.
Mågen är på gränsen till för lång men funkar på ”Mågplågaren” (Canondale Super Six 60cm) så han tog med mig på en glasstur till Puerto Rico 45km alldeles nyss. Värsta abstinensen har därmed stillats några timmar. Mågen behöver vila i morgon men kanske Fhloston har något bra förslag till på tisdag med tidig start?? Behöver vara hemma till 12:30.
Undanflykter?
Jag har en Kona Jake cx 24 till salu som kan skickas tillsammans med proteinpulvret?

Screenshot_20231112_140752_Samsung Internet.jpg

Hallå alla glada!

Har bokat in mig på Playa Ingles från 8/1-22/1 och söker cykelsällskap. Är det någon här som är nere då, alternativt har något tips på lokala cykelgrupper att hänga på?

Hallå alla glada!

Har bokat in mig på Playa Ingles från 8/1-22/1 och söker cykelsällskap. Är det någon här som är nere då, alternativt har något tips på lokala cykelgrupper att hänga på?
Har semester din första vecka.
Andra veckan kan jag nog bistå personligen.
Skicka mig ett PM när det drar ihop sig så ser vi vad som går att göra.
Hyr du cykel och hyr av Izz på Bike10Mil så kan söndagstur runt ön vara trevligt. Jag menar då hittar du till startpunkten som är Izz butik. Alla välkomna oavsett vart man hyr eller om man har eget.
Kan vara bra att vara i form för att hänga med. Kör man nya VR på 9h och inte är allt för feg utför tror jag man klarar rundan galant.

Har semester din första vecka.
Andra veckan kan jag nog bistå personligen.
Skicka mig ett PM när det drar ihop sig så ser vi vad som går att göra.
Hyr du cykel och hyr av Izz på Bike10Mil så kan söndagstur runt ön vara trevligt. Jag menar då hittar du till startpunkten som är Izz butik. Alla välkomna oavsett vart man hyr eller om man har eget.
Kan vara bra att vara i form för att hänga med. Kör man nya VR på 9h och inte är allt för feg utför tror jag man klarar rundan galant.
Härligt!
Jag har reserverat en cykel på freemotion, någon erfarenhet av dom? Eller är Izz att föredra?

Free Motion kan nog sammanfattas med:Dyra, opersonliga, ibland lite tyket. Men väldigt fräscha och bra cyklar som fungerar.
Och Izz med: billigare, personligt och trevligt. Fräscha och bra cyklar av okänt märke (CKT). Färre varianter att välja mellan.

Jag har hyrt två gånger av FM och Izz vardera.

20231114_073427.JPG

Tillbaka
Topp