Espressionist
Aktiv medlem
[OT] Varje höst väcks mitt habegär...
Det är en Geckota shark mesh, köpt på "Royal Straps". De verkar dock inte ha det i sortimentet längre.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tackar. Jag får göra ”research” på ”internet”.Det är en Geckota shark mesh, köpt på "Royal Straps". De verkar dock inte ha det i sortimentet längre.
Strapcode har ett gäng: https://www.strapcode.com/search?type=product&q=mesh*&view=Tackar. Jag får göra ”research” på ”internet”.
Men i USA va?Strapcode har ett gäng: https://www.strapcode.com/search?type=product&q=mesh*&view=
Återförsäljare i Finland: https://www.keskisenkello.fi/muut/miltat-rannekkeet/Men i USA va?
Googlekungen! Nästan lite @HåkanC över dig.Återförsäljare i Finland: https://www.keskisenkello.fi/muut/miltat-rannekkeet/
Eller Frankrike om du inte vill köpa direkt från Hong Kong
den stora skillnaden är kanske inte i normalfallet det initiala värdetappet, det finns där även för flertalet klockor. för boutique-klockor är det gärna just massivt.Tjena!
Den största skillnaden skulle jag säga är att klockan tappar inte massivt i värde på ett år.
Med vissa undantag såklart.
Oj, fint från Frankfurt!Fjärde gången gillt för mig med EZM3 (på ett praktiskt, snyggt och mycket prisvärt band från…ah, det vet ni…) ?
Visa bilaga 665892
Har snöat in lite på retro-looken och beställde den här av sambon till min födelsedag härom veckan. Det känns att det är en billigare klocka och den är överlag rätt rapplig, så jag har beställt ett moddningskit från skxmod.com i förhoppningen att det ska få den att kännas lite mer rejäl.
Inget annat att komma med än aningen mindre plast i haven och så kommer jag ihåg namnet på jycken.
Visa bilaga 665875
Stryk-seiko på band från samma eminenta säljare..Visa bilaga 665896
den stora skillnaden är kanske inte i normalfallet det initiala värdetappet, det finns där även för flertalet klockor. för boutique-klockor är det gärna just massivt.
utan att den klockan sedan förblir stabil i värde. slutar den produceras kan den även gå upp.
Ja, 7002 är inte dum, tror min är från 95. Lite förbisedd kan jag tycka, men det innebär ju å andra sidan att pang-för-pengen är svårslagen å andra sidan.Tjena!
Åhh! En 7002 till, fast riktigt härligt patinerad jämfört med min. Skulle gärna ha en tavla med det skicket på lumen, min har bytt tavla så den är mer eller mindre fortfarande vit.
Visst är det fluorescerande markeringar och inte tritium eller annan radioaktiv ljuskälla i din? Trodde inte de åldrades nämnvärt.Stryk-seiko på band från samma eminenta säljare..Visa bilaga 665896
Gick in på pantbanken för att se vad jag skulle få för min sub som jag köpte ny för 25’ 1996, dom skulle ge mig 100’ i handen. Får väl ses som en fin värdeökning för en klocka fortfarande i produktion.Tjena!
Om du med "boutiqe" menar kalsongmärken såsom Gant, Michael Kors m.m. så är ju värderaset i nivå med valfritt börsras.
Jag syftade mer till exklusiva klockor, eller som Kashmir säger "dyra klockor".
Det var väl lite det där jag menade med att don halkar ner till en viss nivå och håller sig där, eller med lite flyt rentav ökar i värde. Vintage sportrolex någon?
de där märkena är väl rätt billiga redan från start?Tjena!
Om du med "boutiqe" menar kalsongmärken såsom Gant, Michael Kors m.m. så är ju värderaset i nivå med valfritt börsras.
Jag syftade mer till exklusiva klockor, eller som Kashmir säger "dyra klockor".
Det var väl lite det där jag menade med att don halkar ner till en viss nivå och håller sig där, eller med lite flyt rentav ökar i värde. Vintage sportrolex någon?
Vanligt.Jag jobbade ett tag på byrå där chefen (vd och ägare) lånade sin frus Volvo V40 till kundmöten för att hans egen 911 signalerade lite onödigt bra ekonomi för firman.
/Johan
Visst är det fluorescerande markeringar och inte tritium eller annan radioaktiv ljuskälla i din? Trodde inte de åldrades nämnvärt.
Det förklarar patinan på urtavlan. Av någon anledning hade jag felaktigt fått för mig att Seiko inte använde självlysande markeringar, men det är ju bevisligen felTjena!
7002 har promethium som lysmassa, men det var sista modellen från Seiko med radioaktiv lysmassa. Efterföljaren SKX har Lumibrite istället.
Triwa, lång historia bakom.Tjena!
Heter hen plastic?
Suunto? ;-)Coolt, upptäckte precis att en finne befinner sig i den absoluta toppen av "urmakeri", har inte hört talas om tidigare. Verkar vara en sympatiskt gubbe. :)
Kari Voutilainen
Har inte ens vågat kolla vad ett ur kostar, om de ens går att köpa! ;)
Fin!Smekmånaden fortsätter (på en av mina egna favoriter i sortimentet);
Visa bilaga 666146
Därför jag gillar kronan "kl 4". :)Fin!
Hur är det tänkt med kronan (heter det väl?) på vänster sida? Osmidigt att ställa in med högerhanden men kanske bekvämare utan att något skaver mot handen när man har den i konstiga vinklar?
Är nog precis det som är tanken, att den inte ska vara i vägen.Fin!
Hur är det tänkt med kronan (heter det väl?) på vänster sida? Osmidigt att ställa in med högerhanden men kanske bekvämare utan att något skaver mot handen när man har den i konstiga vinklar?
Precis så är det. Det kommer från EZM1, som även hade kronografknapparna på vänstersidan (vilket är en riktigt bra idé ur funktionshänseende). Det ger EZM3 den där funktionsdrivna, teutoniska formen med pojkrumslitteraturromantiska konnotationer som jag fjantigt nog älskar.Är nog precis det som är tanken, att den inte ska vara i vägen.
Edit: Från Sinn själva (fast en annan modell): "Krone auf der linken Gehäuseseite, um ein Eindrücken in den Handrücken zu verhindern"
Ah, det är ingen skillnad. Stygga vridringar, däremot…Å andra sidan sliter det väldgit hårt på skjortärmen. Fast det är ju ingen kostymklocka
Blå urtavlor? Postar väl framsidan då. Bytes också mot 26'or i större storlekEn trevlig klocka som insteg till automatiska militär-inspirerade ur är Seiko 5 (SNK807):
![]()
(Är själv väldigt svag för blåa urtavlor)
Blå urtavlor? Postar väl framsidan då. Bytes också mot 26'or i större storlek
Visa bilaga 666238
Menas 26’ däck så har jag en uppsättning nya Billy Bonkers tan wall i box liggandes.. de passar inte på min handled ?Blå urtavlor? Postar väl framsidan då. Bytes också mot 26'or i större storlek
Visa bilaga 666238