Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Appappapp det var efter arbetstid! ?
Var tillåtet med starköl till lunchen i både Holland och Danmark sist jag var där och jobbade. Ölen var dessutom billigare än läsken ?I Amsterdam får man nog öla på jobbet, den här finns i fikarummet.Visa bilaga 627522
Frågade nyss och det var starkpangare i kranen.
Jag hade hjälp av ett par tyskar för några år sen och de hade väldigt svårt att acceptera våra regler , ingen alkohol och inga cigaretter INNE på arbetsplatsen ,vi byggde om en butik i mall of scandinavia ?Var tillåtet med starköl till lunchen i både Holland och Danmark sist jag var där och jobbade. Ölen var dessutom billigare än läsken ?
Sist jag var i det landet och jobbade (annan stad iofs) så åt alla bara nån trist formbrödsmacka till lunch, så snabbt som möjligt. Men det kan ha varit en lokal variation, och var ju 20 år sen...Var tillåtet med starköl till lunchen i både Holland och Danmark sist jag var där och jobbade. Ölen var dessutom billigare än läsken ?
Ah... Nu fattar jag ditt forumnick!Ballastbyte
Jag har ätit många luncher på nederländsk arbetsplats de senaste 10 åren, och kan intyga de tråkiga mackorna. Finns iofs undantag:Sist jag var i det landet och jobbade (annan stad iofs) så åt alla bara nån trist formbrödsmacka till lunch, så snabbt som möjligt. Men det kan ha varit en lokal variation, och var ju 20 år sen...
Jag frågade idag vad dom brukar äta till lunch. Det var mycket riktigt mackor, vi har fått det i två dagar nu. Fick motfrågan och jag sa att vi normalt äter mat,Jag har ätit många luncher på nederländsk arbetsplats de senaste 10 åren, och kan intyga de tråkiga mackorna. Finns iofs undantag:
Jag: (glor på min chefs macka)
Min chef: ”do you want hagelschlaag (chokladströssel) for your sandwich?”
Jag: “God no”
Chef: ”Why?”
Jag: ”Because I’m not 12”
Chef:?
Jag: ?
Sen fick jag lite till efterrätt ändå.
Mja, fullt så illa är det inte. Vi har ungefärliga avlösningsdatum, men sen får man vara beredd på att det kan skjutas några dagar hit eller dit, ibland mer.Låter som det kan vara lurigt med något spikat schema, du kommer hem när det passar typ eller hur funkar det?
Går runt på luckorna, pillar navel, kollar livbojar, typ ?Vad gör man i 10 dagar innan man får gå in till kaj? Svabbar däck?
Yes, pluggade sjökapten i Göteborg. Går som ensam 2:e ombord.Biscaya. Förväntningarna var höga när vi skulle gå från Kanarieöarna upp till Madeira...men det var spegelblankt hela vägen. Tror det var i typ mars/april (fast typ 10 år sen)
Har lätt för att bli sjösjuk så var väl lite lättad men hade varit kul att få uppleva Biscaya "på riktigt"
Vad har du för befattning ombord?
Pluggat sjökapten?
Sofia?Idag håller vi koll på folk som drar kabel i nytt shakt…..?
Visa bilaga 666157
Stadshagen
Fast det ser inte handsågat ut?
Fast det ser inte handsågat ut?
Eller såhär:Ska man tro denna tråd är kontorsarbetsplats något ytterst ovanligt så för att bjuda på en inblick i hur en sådan kan se ut …Visa bilaga 666282
Essity?Eller såhär:
Visa bilaga 666287
Såklart inte, då syns det att alla sitter på Happy?Hos oss får man inte fota på kontoret.
Det är lustigt hur större mötesrum antingen är 14 grader eller 27 grader och aldrig något emellan. Det träligaste är när det är 27 grader, man måste ha kostymen på och någon från land X fortfarande nöter på om oväsentligheter efter 45 minuter på dålig engelska eller via tolk och man skulle ha gått och pissat på rasten som man först tänkte. Folk vet inte hur bra det har det på alla båtar och nere i tunnlarVeckans arbetsplats kan jag nog dock fota, iaf på lunchen när det är tomt..
Visa bilaga 666328
Det är inte så tokigt på kontor heller om man inte har en massa sånt där formellt fluff att förhålla sig till. Hos oss är Birkenstock vanligaste plagget och jag som brukar ha skjorta och tröja är ofta överklädd.Det är lustigt hur större mötesrum antingen är 14 grader eller 27 grader och aldrig något emellan. Det träligaste är när det är 27 grader, man måste ha kostymen på och någon från land X fortfarande nöter på om oväsentligheter efter 45 minuter på dålig engelska eller via tolk och man skulle ha gått och pissat på rasten som man först tänkte. Folk vet inte hur bra det har det på alla båtar och nere i tunnlar![]()
Det ser lite märkligt ut.. kan du säga något om vad för typ av lokal det är?Veckans arbetsplats kan jag nog dock fota, iaf på lunchen när det är tomt..
Visa bilaga 666328
Ser det inte ut som ngn slags möteslokal?!Det ser lite märkligt ut.. kan du säga något om vad för typ av lokal det är?
Mikrofoner, öronsnäckor, ett podie längst fram.. får vibbar av domstol.. annars brukar man ju titta på varandra även i stora möteslokaler?Ser det inte ut som ngn slags möteslokal?!
Det beror väl lite på vad mötet handlar om. De möten som jag åker på har en ordförande med sitt sekretariat som sitter på ett podium med mikrofoner och skärmar, vända mot delegaterna som sitter på prydliga rader vända mot podiet. Precis som på bilden. Dels behövs det en vääääldigt stort rum om t.ex. alla FN-länder ska kunna sitta vända mot varandra, dels vill man ibland signalera något. Alla är lika "viktiga och fina" -> vända mot varandra, som till exempel i säkerhetsrådet. Om ordföranden är viktig! och leder arbetet över delegationerna, som i generalförsamlingen -> podium.Mikrofoner, öronsnäckor, ett podie längst fram.. får vibbar av domstol.. annars brukar man ju titta på varandra även i stora möteslokaler?