Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
host…barmitts…hostPlågsamt idag, blir värre imorgon. Ska testa lobsterhandskar o se hur det går
Gillar inte barmitts, testat flera ggr utan att trivas.host…barmitts…host
Gillar inte barmitts, testat flera ggr utan att trivas.
Har ett antal rödljus jag måste förbi och tycker att barmitts mest är i vägen.vaffö då? jag hade just tänkt rycka på söpknappen ju. Är för gammal för att frysa.
Nähä, man kanske ska masa sig upp och cykeln och frysa hemåt.
Säkert min granne med sin galna tax.Man hinner ju knappt landa i Sth. Så börjas det. Litet tunt lila hundkoppel tvärsöver hela cb. I Liseberg. I ena änden en skitnödig hund. I andra änden en tjock tant som inte orkar masa sig upp på cb och efter hunden.
Just denna dag hade jag som tur var inte bråttom så tanten hann förklara sig. Fast det blev mest Ojojoj, jag kommer inte upp härifrån. (Det var en pytteliten slänt där)
Jaja.
Det var misstänkt nära dig ja! Men troligen var det din andra granne med sin galna svarta //annan ras//.Säkert min granne med sin galna tax.
Byt allt. Billigt jmf det mesta andra kring vår hobby... https://www.cykelkraft.se/bromsvajerholje-tec-2500mm-svartVäxelfrysning igen trots nybytt växelwire. 50/15 kändes manligt uppför. Får nog byta höljet också...
Brukar ni även byta höljet sista biten upp mot handtaget?
Brukar ni även byta höljet sista biten upp mot handtaget?
+1Byt allt. Billigt jmf det mesta andra kring vår hobby.
Finns ju dock ett gammalt klassiskt alternativ till barmitts:Har ett antal rödljus jag måste förbi och tycker att barmitts mest är i vägen.
Förde in min f*nsk*p av cykel för byte av växelvajer. Har försökt för många gånger själv på dessa SRAM Rivals kombim*th*rf*c*ers att jag gett upp. Blir dock ett dyrare byte denna gång, behövde även ny styrlinda. Suck.Byt allt. Billigt jmf det mesta andra kring vår hobby... https://www.cykelkraft.se/bromsvajerholje-tec-2500mm-svart
Näe, slängde cykeln bakom en buske i hopp om att nån skulle ta den. Tyvärr fanns den kvar när jag dök upp med bilen nån timme senare..Tjock Sagan: Du får trösta dig med att hojen kommer vara sjukt skön när den är nyservad. Ditt haveri i Värtahamnen; fick du ta med dig hojen i ubern?
Haha!! Fan vad snyggt!Näe, slängde cykeln bakom en buske i hopp om att nån skulle ta den. Tyvärr fanns den kvar när jag dök upp med bilen nån timme senare..
Jag kör också en 26a i Göteborg. Race King 2,2 men skall sätta på ice spiker pro snart. Egentligen byter jag bara hjulpar. Smidigt att enkelt kunna skifta beroende på väder.Bytte från Conti RaceKing 26x2.2 till Schwalbe Ice Spiker Pro 26x2.1 i helgen.
Första gången jag kör dubbat och antagligen totalt overkill för Göteborgsklimatet, men jag är precis lika snabb/långsam som innan.
Cykeln låter som en svärm arga bålgetingar, men jag är i alla fall redo om det skulle bli kallt och halt.
Visa bilaga 667169
Visa bilaga 667168
Har också blivit åthuten för min Sigma StVZO som i garaget har en tydligt avskuren ljudbild i överkant på väggen i höjd med styret. Gissar att vissa är känsligare än andra.Vinkeln här verkar ytterst känslig, jag tycker att jag har min riktning neråt men jag blev utskälld efter noter av en riktigt sur farbror förra året, fattade först inte att han menade mig. ? Tror väl att min cateye ampp 400 är både @HåkanC & StVZO godkänd.
Har alla grejor. Känns bara extra meckigt att byta sista biten ovanför justerskruven. Den känns heller inte så utsatt för elementen givet att den går in under hoodsen...+1
Om du ska skaffa nytt byt då till helkapslade, ger både bättre funktion och längre livslängd.
Biltema sålde åtminstone tidigare enkla kapslade både för växel o broms som jag fortf har på en cykel som numer står på landet. Jag TROR de här är motsv idag
och![]()
Växelwiresats
Underhållsfri. 200 cm resp. 150 cm wire (Ø 1,2 mm) med wirestopp. 200 cm wirehölje (Ø 4 mm), 2 x 150 cm plastslang samt ändhylsor.www.biltema.se
Men en bra installation är fortf lika viktig, ffa att höljen kapas rätt, men om du inte redan har det så kan du samtidigt köpa en bra höljesklippartång för endast 129SEK![]()
Bromswiresats
Underhållsfri. 170 cm resp. 90 cm wire (Ø 1,5 mm) med wirestopp. 180 cm wirehölje (Ø 5 mm), 150 cm plastslang samt ändhylsor.www.biltema.se
(Den säljs även under andra namn för MKT högre pris)![]()
Vajerklippare
Vajerklippare med låsbart grepp, retufjäder och plastöverdragna skänklar. Kapar vajrar utan att fransa upp ändarna.www.biltema.se
Höljet slits ju av vajern och förutom av skit som hamnar inuti höljet slits det mer ju mer böjar där är.Har alla grejor. Känns bara extra meckigt att byta sista biten ovanför justerskruven. Den känns heller inte så utsatt för elementen givet att den går in under hoodsen...
Skit i cykeln, stanna kvar i sängen.Är det dubbdäck som gäller i Stockholm idag alltså?