Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Heter inte e-bike.Ska ut med några goda vänner i helgen och cykla ebike.
Ska tänka på er bittra människor här som hellre sitter inne på ett forum och gnäller och kastar så mycket skit ni kan på elcyklister .
Måste vara jobbigt att vara sån som människa.
Ska ut med några goda vänner i helgen och cykla ebike.
Ska tänka på er bittra människor här som hellre sitter inne på ett forum och gnäller och kastar så mycket skit ni kan på elcyklister .
Ja man cyklar väll på den man tycker är roligast oavsett vad forum warriors säjjer, har som många andra cyklister olika att välja mellan, även emtb. Ursäkta att man ä trög men vad är 17 för snitt, äre hastighet?Och jag skall trampa mtb på mina fina hemmastigar imorgon. Och inte tänka på något annat än hur skoj och jobbigt det är. Snittet blir runt 17. ?
Ps. Jag är inte det minsta bitter över min mtb-ben jag fått för mina år på stigarna... Skönt att känna kraften och accelerationen. Ds.
Härligt vart håller ni till? Kanske hakar på med min 600Ska ut med några goda vänner i helgen och cykla ebike.
Den där skrivelsen bekräftar ju bara vad NVV hela tiden sagt. Elcykel max 250W omfattas inte av terrängkörningslagen, men eftersom Allemansrätten är icke-motoriserad krävs markägarens tillstånd. Senast i oktober uppdaterades dessutom webbsidan, ingen ändring där. Cirkulera!
Elcyklar och mindre motoriserade fordon
Att köra elcyklar och andra mindre motoriserade fordon i naturen, ingår inte i allemansrätten. Det betyder att du inte får köra dem på stigar och leder eller fritt i terrängen utan lov av markägaren. Ibland behövs dessutom dispens.www.naturvardsverket.se
Sen är det ju rent allmänt så att man inte får orsaka skada; gör man det så omfattas man inte av allemansrätten vad man än sitter på - så i det fallet man kan antas åstadkomma skada med sin vanliga MTB så behöver man också inhämta markägarens tillstånd som @mjarlson var inne på.NVV behöver harmonisera texten på hemsidan med texten i sin publikation "Allemansrätten, vad säger lagen", jämför med texten presenterad i @FreddaPalmqvist inlägg #3,503 Eller åtminstone klargöra i vilka fall då elcykeln kan antas åstadkomma skada, som man behöver inhämta markägarens tillstånd enligt den texten.
Du kan göra som du vill men om du säger att du sprang till jobbet fast du egentligen bara sträckte ut stegen lite extra till hållplatsen så är det som att ta elcykeln och säga att man cyklar.Får man bara syssla med en sak? Cykla eller springa? Jag gör bägge två (sällan samtidigt). Cyklar hellre till jobbet även om jag KAN springa dit (att springa förlorar jag ett par timmar på). Är jag klen när jag åker buss? Borde jag springa till jobbet istf åka buss/gymma efter jobbet? Alla obesvarade frågor!
Då säger jag det: jag går/springer till jobbet (med lite bussassistans. Bussens watt är oviktiga). :)Du kan göra som du vill men om du säger att du sprang till jobbet fast du egentligen bara sträckte ut stegen lite extra till hållplatsen så är det som att ta elcykeln och säga att man cyklar.
Fast en 600 är olaglig i skogen, 350cc får man köra om man kör försiktigt och ingen serHärligt vart håller ni till? Kanske hakar på med min 600
Jo men jag tolkar lite som jag vill.Fast en 600 är olaglig i skogen, 350cc får man köra om man kör försiktigt och ingen ser
Fast en 600 är olaglig i skogen, 350cc får man köra om man kör försiktigt och ingen ser
Jag cyklar väl och 17 km/h är vad som avses. Så trög är du inte. ?
Är det någon annan än jag som har pratat mycket om tillgänglighet i den här tråden? Annars tolkar jag det som riktat till mig. I så fall kan jag meddela att jag cyklar inte med elcykel överhuvudtaget, ej heller vanlig MTB (mina inlägg gäller dem jag cyklar med), så var det klargjort.Haha så jäkla löjligt att påstå att man vill köra med elcykel i skogen för att det ökar tillgängligheten o man kan cykla längre o liknande. Klart det har med kraft o fart att göra, alla på elmtb jag sett har kört fort o dragit på ordentligt. Det kan man väl vara ärlig o erkänna, eller? Klart det e kul att gasa på men det har inte i allmän skog och mark att göra tycker jag. Assistans uppför för att kunna köra downhill, visst, men då finns det ju särskilda banor för det isåfall.
Suck.
Du menar en cross på 1000 kubik, naturligtvis?Man behöver inte fråga markägaren heller då man endå kör så försiktigt så det blir inga spår ?
Du menar en cross på 1000 kubik, naturligtvis?
Du kan fortfarande inte skilja på "gjort" och "gör"? :) Eller skog/stigar och grusvägar och traktorstigar? Lite imponerande, faktiskt!Nej jag menar din 350cc motorcykel , men det är lungt allt du gör är inget fel haha
Haha så jäkla löjligt att påstå att man vill köra med elcykel i skogen för att det ökar tillgängligheten o man kan cykla längre o liknande. Klart det har med kraft o fart att göra, alla på elmtb jag sett har kört fort o dragit på ordentligt. Det kan man väl vara ärlig o erkänna, eller? Klart det e kul att gasa på men det har inte i allmän skog och mark att göra tycker jag. Assistans uppför för att kunna köra downhill, visst, men då finns det ju särskilda banor för det isåfall.
Suck.
Såklart gör den det. Därför skriver NVV:Emtb ingår i allemansrätten och räknas som cykel oavsett du vill eller inte så det är bara att vara tyst och anpassa dig efter det.
Du kan fortfarande inte skilja på "gjort" och "gör"? :) Eller skog/stigar och grusvägar och traktorstigar? Lite imponerande, faktiskt!
Härligt vart håller ni till? Kanske hakar på med min 600
"Bryter" = "Bröt"Spelar ingen roll om du gör det nu eller om du har gjort det , du bryter själv mot reglerna genom att ha kört motocross I naturen och sen sitter här med din pekpinne och försöker smutskasta elcyklister när du gjort lika mycket fel.
Och fortfarande så räknas inte traktorstigar som en väg så du har kört med din motocross I skogen olagligt oavsett om du själv vill erkänna det
Så, en 600 har inget att sätta emot en elcykel? Då borde väl skadorna från en 600 vara mindre än från en elcykel?Den där gammla skrothögen skulle inte ens hänga med en emtb , bättre och köra den till skroten där den hör hemma
Mäktigt. Jag är iaf inte så klen att jag måste ha el-assistans när jag cyklarDen där gammla skrothögen skulle inte ens hänga med en emtb , bättre och köra den till skroten där den hör hemma
Mäktigt. Jag är iaf inte så klen att jag måste ha el-assistans när jag cyklar
Du verkar va en jäkla trevlig kille. ?Kollar man dina resultat så kanske du behöver en emtb för att hänga med .
Skänkte dom serneke tröjan åt dig som tröstpris för att du är så dålig på att cykla ?
"Bryter" = "Bröt"
"Körde" = "Kört"
"Ingår inte" = "Ingår"
"Lvg-reggad offroad" = "cross"
"350" = "1000"
"Stigar" = "Grusvägar/traktorstigar".
"har erkänt att jag kört på grusvägar/traktorstigar" = "har inte erkänt att jag kört på grusvägar/traktorstigar"
Spelar ingen roll om man slutat göra nåt, man gör det tydligen fortfarande. Men om man GÖR nåt, så gör man det inte. :) Inte helt logiskt!
Kör jag ff en Volvo 245? Jag har ju gjort det.
Det va ju inte dina språkliga fel han påpekade utan att du tykar dej och förvränger fakta.Slut på argument så du måste påpeka fel i texten för att ha något drygt att skriva?
Du är fortfarande en hycklare
Du verkar va en jäkla trevlig kille. ?
Läste bakåt i tråden o vissa elcyklister e så otrevliga. Massa påhopp.
Häng i erat eget forum.
Som jag misstänkte så blundar du för alla påhopp som vi elcyklister fått , har du ens läst hela tråden ?
Har försökt argumentera vuxet men bara fått skit så nu sänker jag mig till eran nivå
Argumenten är kvar, oavsett om du struntar i logiken (eller tempus) eller inte. Din argumentation är fel. "Kör" ≠ ""körde". 350 ≠ 1000. Osv.Slut på argument så du måste påpeka fel i texten för att ha något drygt att skriva?
Trots att jag inte kör på vare sig grusvägar eller traktorstigar? :) Så, HAR jag kvar min 245:a!?Du är fortfarande en hycklare
Men lilla vännen, inte ska du vara ledsen!
Jag har frågat flera gånger vilka dessa påhopp är. Har inte fått nåt exempel. Borde vara enkelt att citera med "alla påhopp", men...Som jag misstänkte så blundar du för alla påhopp som vi elcyklister fått , har du ens läst hela tråden ?
Kan du inte citera ett vuxet argument du har kommit med? NVV säger: "Att köra elcykel ingår inte i allemansrätten." och du säger tvärtom.Har försökt argumentera vuxet men bara fått skit så nu sänker jag mig till eran nivå
Inte sett nåt påhopp från cykelsidan, de flesta på elsidan håller la också god ton med några undantag. ”Vad jobbar du med” och liknande FlashbackskitSom jag misstänkte så blundar du för alla påhopp som vi elcyklister fått , har du ens läst hela tråden ?
Har försökt argumentera vuxet
Nivån satte du för längesenmen bara fått skit så nu sänker jag mig till eran nivå
Jag har frågat flera gånger vilka dessa påhopp är. Har inte fått nåt exempel. Borde vara enkelt att citera med "alla påhopp", men...
Kan du inte citera ett vuxet argument du har kommit med? NVV säger: "Att köra elcykel ingår inte i allemansrätten." och du säger tvärtom.
Har jag? Det håller jag inte med om. Jag har gett många exempel på sånt (vissa) elcyklister skrivit (mest om mig). Utan omsvep. De har väl skrivit det de har skrivit? Om jag pekar ut speciella inlägg, kommer det att bli nån reaktion? Såklart inte. Ad hominem är dåligt (utom när det riktas mot mig). Det har tråden visat många gånger. Ska jag visa förståelse för detta?Du har ju själv lite svepande skrivit om hur elaka elcyklisterna är, utan att peka ut något specifikt inlägg. Så du kanske skulle vara lite mer förstående?
Inte sett nåt påhopp från cykelsidan, de flesta på elsidan håller la också god ton med några undantag. ”Vad jobbar du med” och liknande Flashbackskit
Du har misslyckats
Nivån satte du för längesen
Jag har frågat flera gånger vilka dessa påhopp är. Har inte fått nåt exempel. Borde vara enkelt att citera med "alla påhopp", men...
Kan du inte citera ett vuxet argument du har kommit med? NVV säger: "Att köra elcykel ingår inte i allemansrätten." och du säger tvärtom.
Jag har läst o det Finns inget. Liknelser från @BFS bara inga konstigheter. Fattar vad han menar, påhoppen står du för.Finns hur mycket som helst om du bara läser tråden vilket du uppenbarligen inte gjort, tänker inte sitta och leta upp saker åt dig för att du är lat och inte orkar själv.
Det var bfs som tjatade om vad folk jobbade med och gjorde liknelser mellan elcyklister och kriminella . Bevisar återigen att du har noll koll på vem som skrivit vad.
Du har misslyckats som kommer in mitt i tråden och inte har koll på vad du pratar om
Va!? Har du läst tråden! Det är mer än vad jag gjort. Snälla, kan du göra en kort sammanfattning? Är det lagligt eller inte?Jag har läst o det Finns inget. Liknelser från @BFS bara inga konstigheter. Fattar vad han menar, påhoppen står du för.
Pajaskonster.