Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
Fick precis ett väldigt tråkigt mail från Bikester:
Du har redan fått information från oss om återkallelsen av cykelmodellen 'Fixie Inc. Floater Race Street 8S Disc' på grund av säkerhetsproblem i området kring nedre ramröret.

Tyvärr måste vi informera dig om att Internetstores GmbH har varit i ett preliminärt insolvensförfarande sedan den 23 oktober, vilket innebär att vi inte kan genomföra återkallelsen som ursprungligen var planerat.

Vi ber om ursäkt för besväret och tackar för din förståelse. Din säkerhet är fortfarande vår högsta prioritet.

För mer detaljerad information och uppdateringar om situationen kan du besöka följande länk: https://www.bikester.se/product-recall-fixie-inc-floater-race-8s-disc.html

Med vänliga hälsningar,

Bikester.se

Känns ju minst sagt tråkigt. Någon som vet om man kan dra det här förbi sitt försäkringsbolag (hemförsäkring?) har verkligen inte råd att köpa en ny cykel nu.

Har inte heller fått mail tidigare om att cykeln är livsfarlig, väldigt konstigt skött.

Bikester omstartar?
Fick precis ett väldigt tråkigt mail från Bikester:

Känns ju minst sagt tråkigt. Någon som vet om man kan dra det här förbi sitt försäkringsbolag (hemförsäkring?) har verkligen inte råd att köpa en ny cykel nu.

Har inte heller fått mail tidigare om att cykeln är livsfarlig, väldigt konstigt skött.
Du kan ju anmäla till konkursförvaltaren enligt bif. Kravet bör ju rimligen ställas vidare på tillverkaren.
Under tiden cykla vidare men hålla ett öga på ramen.

Bikester omstartar?
Internationella kunder stod för 15%, är väl för mycket meck för att det ska vara lönsamt.
Due to the high cost of doing business outside the UK since Brexit, places like CRC have been keeping the tap open mostly so that they keep turnover high, allowing for larger orders and therefore high purchase discounts in turn raising their margin on products sold in the UK while braking even or a little above that for this 15% "international" orders.
Now that they can't order anything and have to work with what is in the warehouse, the game is up and there is no point in selling abroad, especially with the high discount they need to give right now as it is most likely a lost-making exercise.
Business at that level is rarely as straightforward as if a particular order generating profit or not...

Bikester omstartar?
Ja, det är ju som sagt känt från andra branscher att det är störtomöjligt att sälja asiatiska produkter både i uk och EU samtidigt.

Jag gillar verkligen can do attityden.

Bikester omstartar?
The administrator on Tuesday sent out out a release that said both companies would continue to operate – with goods returns and complaints relating to both old orders and new business also being processed – and there had been considerable interest from prospective buyers.
Just if someone missed it - Bikester started accepting returns again! But you need to contact their customer service to get the fresh return slip via PostNord form.

Bikester omstartar?
Chansade o beställde däck från Bikester, skickades men budbee slavade bort paketet.
Vet ej om det är Bikesters eller budbees fel.
Samma här dom verkar ha tappat bort mitt paket just nu! (Vilka sopor) Får se om det kommer till rätta. Betalt med klarna så antar ar Budbee får slanta till bikester? Jag lär inte betala iallafall.

Bikester omstartar?
Although I personally received some nice fox merino sock ordered during black Friday, I think that article like this (on a larger scale) are going to make things even more difficult for embattled Interetstores brands and the chance of survival in general

Bikester omstartar?
Så hur gick det med min stora beställning? Fick leveransbesked på tre paket. Cykeln dök upp på lokala PN först. Valde hemleverans pga att jag var sjuk, cykeln levererades som utlovat. Första pryl-paketet dök upp på Ica strax därefter, allt som förväntat.

Men var var det tredje paketet? Och vad i hela friden hade jag beställt som inte redan levererats? Kollade beställningen igen och stämde av mot levererat. Visade sig att Bikester helt enkelt packat alla prylar i ett paket istf två, så allt var redan hemma. Båda par skor passade perfekt.

Så total succé! Måste ha blivit ett rejält uttag på karmakontot. ;-)

Bikester omstartar?
Jag beställde två däck från Bikester den 17/10. Fick leveransinformation och spårningsnummer men några varor kom aldrig. Igår fick jag epost från Bikester om att de har "mottagit min retur".
Interna konflikter? Kan de begära att postnord ska avbryta en pågående leverans?

Bikester omstartar?
Jag beställde två däck från Bikester den 17/10. Fick leveransinformation och spårningsnummer men några varor kom aldrig. Igår fick jag epost från Bikester om att de har "mottagit min retur".
Interna konflikter? Kan de begära att postnord ska avbryta en pågående leverans?

Jag tror inte att Bikester har begärt att avbryta leveransen. Samma har hänt mig innan insolvensen. Måste vara ett fel i systemet någonstans.

Bikester omstartar?
Jag har med åkt på den, två gånger på samma leverans. Frlanmälde till klarna, fick tillbaks pengarna, lade en ny beställning som kom fram.

Bikester omstartar?
Jag har med åkt på den, två gånger på samma leverans. Felanmälde till klarna, fick tillbaks pengarna, lade en ny beställning som kom fram.
Igår fick jag dock info om att returen hade mottagits, men att en av produkterna i den aldrig av mig uthämtade lådan måste gå igenom kvalitetskontroll.

Bikester omstartar?
Min beställning från innan insolvensen blev publik, och returnerades innan den kom till utlämningsstället, har inte återbetalats än, trots meddelande 24/11 om att returen godkänts och ska återbetalats "inom några dagar".

Jag lade en annan beställning 19/11 som jag kunde hämta ut 22/11. Så de blandar och ger....

Bikester omstartar?

Vad innebär det, har hen kastat in mer deg eller kan nån kunnig som kan förklara för en hantverkare….

Senast ändrad:
Bikester omstartar?

Vad innebär det, har hen kastat in mer deg eller kan nån kunnig som kan förklara en hantverkare….

Nu orkar jag inte regga för att läsa men de har tagit ett "litet" brygglån på 50 miljoner euro, säkert för att klara de löpande kostnaderna, men de kommer ju behöva hitta en köpare eller någon VC firma snabbt för att peta in mer pengar i bolaget. Annars går det väl i putten.

Bikester omstartar?
Jag fick svar av supporten att jag kunde skicka tillbaka shortsen jag köpte.

Men har betalat via klarna redan. Känns som att det nästan är lite risky att skicka tillbaka och sen inte få återbetalning?

Bikester omstartar?
"Austrian tycoon Rene Benko’s Signa Prime unit has approached investors over the last few days seeking up to €2 billion ($2.2 billion) in funding for the coming months, according to people familiar with the matter."

Det här gäller Signa Prime med fastigheterna, vet inte hur bolagsstrukturen ser ut om Signa Sports ligger under detta men 2 miljarder euro är ju en slant. Det här är för att klara de kommande månaderna, sen behövs det mer. Många bananer blir det...

Bikester omstartar?
Fått två paket med en veckas mellanrum som skickats från tyska lagret och noterar att de verkar hoppa över Köge pakkecentrum och gå "raka vägen" från Lübeck till Malmö paketterminal. Det är ju positivt.

Bikester omstartar?
Jag la också en beställning förra veckan. Betalade med Klarna. De brukar ju vara snabba med att skicka och varorna stod som i lager, men efter 4-5 dagar så hade jag fortfarande bara fått orderbekräftelse. Nu nyss fick jag besked om försenad leverans på grund av oväntad stor ordervolym. Nog flera som klickat hem saker under black week.
Min beställning från black week har fortfarande inte kommit. Fick besked att grejerna skickades för ca 1 vecka sen, men också beskedet att leveransen hanterades av leverantör och spårning inte var möjlig. Kan inte minnas att jag fått det förr.
Glad jag betalade med Klarna, om nu inget dyker upp.

Bikester omstartar?
På ämnet men offtopic- Jonito GMBH - e-handlare av cyklar har varit i insolvensförfarande och har per 1a december gått i konkurs. Fick precis brev från konkursförvaltaren då de sitter på mina pengar ?
Aj, satt just och kollade på deras hemsida, inte en varning där vad jag kunde se, finns inte en chans att veta som webshoppare…har du betalat med banköverföring?

Bikester omstartar?
O wiggle håller med på med nått konstigt, beställde för 2v sen, fick 1v senare"you have been refunded" Utan närmare beskrivning om varför... Kontakta support, fick till svar "
We're sorry about your order, at the time you placed your order we we're having problems with carriers and hence why you were refunded.
if you can place your order again it will be promptly dispatched."
Så gjorde en ny beställning ?, o samma vända igen, varorna skickades med parcelforce som har reggat det o enligt tracking skickats till
5/12/202310:25Birmingham DepotDelivered
Men så nu ett nytt mail med refunded! Vägrar britterna skicka ut det eller vad?!

Bikester omstartar?
O wiggle håller med på med nått konstigt, beställde för 2v sen, fick 1v senare"you have been refunded" Utan närmare beskrivning om varför... Kontakta support, fick till svar "
We're sorry about your order, at the time you placed your order we we're having problems with carriers and hence why you were refunded.
Så gjorde en ny beställning ?, o samma vända igen, varorna skickades med parcelforce som har reggat det o enligt tracking skickats till
Men så nu ett nytt mail med refunded! Vägrar britterna skicka ut det eller vad?!
Wiggle kan vara konstiga när det gäller transporter.
Beställde en gång ett gäng med saker och försändelsen delades upp på tre kollin.
2 av 3 paket kom fram, det tredje returnerades av fraktbolaget pga felaktig adress. Samma adress som de två andra paketen som kom fram.
Wiggle lade hela skulden på mig. När varan hade kommit in på deras lager igen, då beställde jag den igen och angav samma adress som tidigare. Denna gång gick det bra.

Bikester omstartar?

De ska ju stoppa utlandsförsäljningen, så det kanske redan trätt i kraft.

Tillbaka
Topp