Mellanchef måste köpa räjser

Fast så jobbar nog inte mellanchefer? Spez låter väl bra, man vill ju inte vara sämre än en tandläkare
Nu förutsätter du att mellanchefen fått jobbet pga kontakter och inte nån som helst kunskap.
Förmoda att hen är det minsta smart, varför vill hen då köpa med svindyra klibbor till en i övrigt ok cykel?

Prisskillnaden är riktigt små. Jag tycker om enkla cyklar som är enkla att serva, så jag är nöjd att vi har fälg bromsar på alla lvgcyklar i familjen. Om du planerar att köra i dålig väder är skivbromsar klart att föredra.

Jag tycker att Canyon är ett bra val, också till mellanchef (och tycker att Pinarello gör de fulaste lvgcyklar som finns).
Mellanchefer skall väl ha dyrt? Det är prio 1.

Förmoda att hen är det minsta smart, varför vill hen då köpa med svindyra klibbor till en i övrigt ok cykel?
Visst är den svindyr men som jag har skrivit här tidigare fick nya S Works Tarmac SL8 det hittills bästa testresultatet för ngn tävlingslvgcykel i Tour 11-2023 så det finns åtminstone en Specialized som är mer än OK.
Tour 11-2023 - Tarmac_SL8.jpg

Men eftersom @ElVikingo frågar om Canyon Endurace är gissningsvis inte Tarmac den typ av cykel som kommer att funka bäst.

Visst är den svindyr men som jag har skrivit här tidigare fick nya S Works Tarmac SL8 det hittills bästa testresultatet för ngn tävlingslvgcykel i Tour 11-2023
Visa bilaga 669247

Men eftersom @ElVikingo frågar om Canyon Endurace är gissningsvis inte Tarmac den typ av cykel som kommer att funka bäst.
Precis, känns lite annorlunda att styra dit med en 1a cykel oavsett kan jag tycka.

Hej Happy!

Vi skall alla den vägen vandra och efter att varit mellanchef i massa år står valet och kvalet mellan paddel eller rejser.
Efter som jag hittills varit klädd i baggy trousers, flanell och druckit billig lager så skall jag stila mig
Just nu står jag i valet och kvalet mellan https://www.canyon.com/en-es/road-b...e/al/?srule=sort_price_ascending&start=0&sz=4

Endurance 7RB
Endurance 6
Endurance 7

Har någon annan ett bra förslag?

När Cykeln är löst går vi på skor, pedaler och färgmatchning

Bilagor

• IMG_2396.jpg
    IMG_2396.jpg
    137.1 KB · Besök: 73
Det beror ju även mycket på vilken företagskultur som TS verkar i.

Om det är ett företag som genomsyras av svenska värderingar skulle jag säga att uppåt, om man råkar fika med chefer över sig, så bör man mest sitta tyst. Inte nämna alls att man cyklar själv, eller cykelpendlar till jobbet. Och om någon nämner att dom "cyklat Vättern" så ska man med stora ögon säga "wow, Vättern på 18 timmar, häftigt!".

Med dom under sin egen nivå tror jag en bra approach skulle vara att föreslå en gemensam cykelrunda. Komma dit med en Yosemite, med rakt styre, och orakade ben, och "Tjena grabbar". Samt ta med deras namn i minst varannan mening. Då får man en väldigt bra bild av vilka som visar en bra respekt och aldrig kommer att ifrågasätta något man säger.

Jag skulle köpa en bättre begagnad hoj om jag var du. Finns ingen anledning att lägga ut så mycket pengar innan du vet hur du vill sitta på en cykel och därmed vilken storlek du ska ha. Själv hade jag för stor ram på min första hoj eftersom jag sitter mer upprätt. Du kan dessutom utgå från att du kommer vilja köpa någonting i det finare segmentet om du fastnar för cykling. Jag har trivts med Specialized, men det finns många märken som gör bra cyklar. Jag skulle dock hålla mig till premiummärken eftersom du förmodligen kommer sälja din första hoj redan efter något års cykling och det är lättare att kränga ett bra märke. Lycka till!
Jag har kollat begagnat sedan augusti men det är fantasipriser, Däremot fick sonen en Covid köpt HT för 40% av nypriset. På räser är det illa

Eftersom du inte har en aning om vad du söker så skulle jag läsa inlägg #30 flera ggr( ta in fakta, inte Spec) och sen ta hjälp av nån med koll och letat begagnat.
Har en whatsApp grupp med 2 polare som kör landsväg, den har urartat till, Galet prissatta cycklar, jag bor i Spanien och 2nd handsmarknaden är inte som i Sverige, vad det än gäller. IKEA bokhyllor som är dyrare 2nd hand än nya tex

Har en whatsApp grupp med 2 polare som kör landsväg, den har urartat till, Galet prissatta cycklar, jag bor i Spanien och 2nd handsmarknaden är inte som i Sverige, vad det än gäller. IKEA bokhyllor som är dyrare 2nd hand än nya tex
handlat en del begagnat annat än cykelrelaterat på spanska ebay. är det auktion kan priset bli vettigt.

handlat en del begagnat annat än cykelrelaterat på spanska ebay. är det auktion kan priset bli vettigt.
Ligger och snipar på WallaPop samt Facebook, jag hoppas att någon Expat skall flytta och behöver sälja snabbt.

Största anledningen till Canyon är att det finns showroom här så jag kan prova, känner ägarna lite efter att jag haft inne cyckeln där på service samt polare har hyrt av dem innan när de varit och hälsat på.

Alltså om det inte finns en appriciation tråd för allt off topic snack på happyride så borde set finnas en appeiciation tråd för allt off topic snack på happryide. Off topic snacket på happyride är vad som gör happyride till det bästa forumet sedan forumet.nu

Till trådskaparen, hoppas du hittar en schyst hoj!

Tillbaka
Topp