liveforthis
Aktiv medlem
Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd
Körde en go runda idag på 3mil i blandat stök med polaren på sin fs.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jaha, tro fasen att jag inte kände igen den då... ?Den finns i Uppsala
Den finns i Uppsala, minns inte ens va skogen hette var 3 år sen typ
Haha. Och jag som tänkte att det var sinnessjukt likt slutet på "Lasses".
Nåsten heter skogsområdet och klippan ligger i slutet av det här segmentet: https://www.strava.com/segments/5442803
Snyggt kört
/J
Vad är det för glassigt väder?Tog en liten lunchtur med mitt nya Ground Control bak, toppenbra såhär långt?
Jäkligt nice att komma ut i skogen efter långdragen covid-pest med.
Visa bilaga 670153
Precis. Vi som bor i obygd och får sköta all spårning i djupsnön själva tycker att det är läge att vara avundsjuk.Vad är det för glassigt väder?
Lite orättvist att alla inte har 25 cm snö och regn.
Precis samma fråga som jag tänkte ställa?Vad är det för glassigt väder?
Hihi..var rätt mkt snösorbet på stigarna men har ett taggigt framdäck som tog hand om det rätt bra ändå.Vad är det för glassigt väder?
Kör du Shorty? Underskattat bra däck med hänsyn till att rullmotståndet inte är så hemskt som man tror.Hihi..var rätt mkt snösorbet på stigarna men har ett taggigt framdäck som tog hand om det rätt bra ändå.
Ja precis shorty. Får wetscream-vibbar men det är inte dumt att framhjulet faktiskt har grepp i höstslabbet och snö. Skulle kunna tänka mig det även bak men har inte kommit dit ännu iaf, så märker inte rullmotståndet så värst.Kör du Shorty? Underskattat bra däck med hänsyn till att rullmotståndet inte är så hemskt som man tror.
Helvete att den cykeln är vackerOnt om bröt när allt är så snötäckt.
Men hittade en fin skogsslänt att sladda ner för ett par gånger!
Herrejösses vilken snygg cykelMin kombo , kör 130 slag men med en reverse angle spacer (så får geon av 140mm) men den lite styvare fjädringen o mindre geon förändring av en 130.
Xc/stig. Med gc o ft däck.
Visa bilaga 662288
Stök/enduro, assegai 2.5 exo+ med rekon 2.6 exo+.Visa bilaga 662291
På KS inom kort ;)Herrejösses vilken snygg cykel
Vart köper man en sån?? :-)
Vad för storlek är det på ramen? Jag är 185, så behöver nog en Large?På KS inom kort ;)
Min är XL men det passar perfekt till 185cm. Jag är 186-187cm , det blev en vitus mythique på rean på bikester.Vad för storlek är det på ramen? Jag är 185, så behöver nog en Large?
Vad ska du skaffa istället för den?
Tjena gänget. Jag har nyligen fått HT drömmar! Men jag kan inte ett smack om det här, vilket är rätt kul. Vad är bra? Har kikat runt lite och gillar Spez Chisel till utseendet men är den något att hänga i granen?
DC? Min första tanke var att bygga ihop något men vart förvirrad av alla nya mått att ta hänsyn till. Vad jag fastnade mest för var stålramar. Fairlight Holt är otroligt fin men fel val som första MtbAllt funkar väl. På en HT är det (nästan) bara geometri som gör skillnaden, och utseendet såklart! Chisel är en fin cykel, men den är XC, inte buskul och brött. Jag skulle rekommendera något mer åt DC-hålet. Det finns mycket, vad som skulle funka berör på din budget och om du föredrar alu, stål eller kol.
EDIT: Allebike Rescue är alltid en bra tips
DC? Min första tanke var att bygga ihop något men vart förvirrad av alla nya mått att ta hänsyn till. Vad jag fastnade mest för var stålramar. Fairlight Holt är otroligt fin men fel val som första Mtb
Haha! Fel kanske var fel ord. Om jag tycker mtb är såpass kul kan den bli aktuell. Din Santa Cruz är också jätte fin. Är det en Chameleon?Varför fel val som första MTB? Fairlight Holt är alltid rätta valet!
Haha! Fel kanske var fel ord. Om jag tycker mtb är såpass kul kan den bli aktuell. Din Santa Cruz är också jätte fin. Är det en Chameleon?
Så du är mest ute efter att testa om MTB är din grej?Haha! Fel kanske var fel ord. Om jag tycker mtb är såpass kul kan den bli aktuell. Din Santa Cruz är också jätte fin. Är det en Chameleon?
Håller med om prissättningen för ramen. Resten vet jag inget om.Tycker att en Holt ram är riktigt billig för vad man får. Men som komplett cykel kan man bara får den med XT och en SID Ultimate, som jag inte ens skulle ville har.
Ja, en Chameleon Carbon. Den säljes, tyvärr, inte längre. Nu finns bara aluversionen. Också fint, men relativt dyr.
Precis så.Så du är mest ute efter att testa om MTB är din grej?
Då tänker jag Orbea Laufey eller liknande.
Rätt trist utseende. Men man få mycket för pengarna, och den är byggd ganska "mellanmjölk men åt det brötiga hållet", så man kommer rätt långt på den.
Precis så.
Oj.. Såg bild på den. Inte min smak för att uttrycka det milt. Du har helt rätt, det svåra i mitt fall är att hitta någon sorts gyllene medelväg. Snyggt och funkis.
Håller med om prissättningen för ramen. Resten vet jag inget om.
Jag gillar idén av att köra SS. Bästa skulle vara att ha en ram som jag enkelt kunna konvertera till SS för vinterpendling.
Det finns ju tyvärr inte jättemånga ramar för SS. Kona Unit, Surly Karate Moneky och Salsa Timberjack är några exempel. Sen kan man ju med villken ram som helst köra SS med kedjespännare vilken nog skulle funka helt ok för pendling.Håller med om prissättningen för ramen. Resten vet jag inget om.
Jag gillar idén av att köra SS. Bästa skulle vara att ha en ram som jag enkelt kunna konvertera till SS för vinterpendling.
Sour gör en rätt trevlig med EBB.Det finns ju tyvärr inte jättemånga ramar för SS. Kona Unit, Surly Karate Moneky och Salsa Timberjack är några exempel. Sen kan man ju med villken ram som helst köra SS med kedjespännare vilken nog skulle funka helt ok för pendling.
Den är ju fin men väldans långa kedjestag, snålt tilltagna däckbredder och flat mount broms känns krångligt.Sour gör en rätt trevlig med EBB.
Varför är flat mount krångligt? Allt verkar krångligt med det här. Massa ny standard att lära sig!Den är ju fin men väldans långa kedjestag, snålt tilltagna däckbredder och flat mount broms känns krångligt.
Kanske inte jättekrångligt men urvalet blir ganska litet.Varför är flat mount krångligt? Allt verkar krångligt med det här. Massa ny standard att lära sig!
Den är ju fin men väldans långa kedjestag, snålt tilltagna däckbredder och flat mount broms känns krångligt.