Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Typ denna: https://www.evocsports.com/ROAD-BIKE-BAG-PRO/100409100Jag kör evocs cykelväska (2020 evoc bike travel bag pro) och den funkar kalasbra. När man har en modern lång endurohoj med biffiga sulor på så är det viktigt att inte köpa någon äldre beggad väska som är gjord för smala däck och korta ramar. Min klarar pumpade 2.6" men det är precis. Jag köpte varianten med ett extra hjul fram och en aluminiumskena att montera fast cykeln på. Båda underlättar resande och byggande av cykel en hel del.
EVOC tar ungefär samma plats hopfälld. Om du ska hyra ut väskan när du inte nyttjar den så har EVOC ett starkare varumärke. I övrigt tror jag Thuleväskan är ungefär lika bra :)Jag har av samma förekommen anledning som @easec , tror jag :-) behov av en väska, Sverigetempot.
Där har man ju även behov av att skicka väskan från start till mål (med typ posten), vilket i just detta fall kanske skulle tala för en kartong.
Om jag ska köpa en väska är det nog lika bra att köpa en som rymmer en modern MTB, även om jag hittils bara haft use case för lvg...
Den jag har fastnat för är Thule Round Trip MTB ()finns även för lvg). Det som talar för den är att den tar liten plats ihop-packad.
Någon som har erfarenhet av den, och att packa lvg i en MTB-väska? Det borde väl inte vara några problem även om väskan blit lite för stor?
![]()
Thule RoundTrip | Thule | Sverige
Thule RoundTrip - Det säkraste och enklaste sättet att resa med din mountainbike är med ett integrerat reparationsställ för montering och underhåll på resan. Den här väskan är tillverkad av bluesign®-certifierade tyger som säkerställer skydd för arbetare, konsumenter och miljön.www.thule.com
Va, cyklar ni inte till start??? ?Jag har av samma förekommen anledning som @easec , tror jag :-) behov av en väska, Sverigetempot.
Där har man ju även behov av att skicka väskan från start till mål (med typ posten), vilket i just detta fall kanske skulle tala för en kartong.
Om jag ska köpa en väska är det nog lika bra att köpa en som rymmer en modern MTB, även om jag hittils bara haft use case för lvg...
Den jag har fastnat för är Thule Round Trip MTB ()finns även för lvg). Det som talar för den är att den tar liten plats ihop-packad.
Någon som har erfarenhet av den, och att packa lvg i en MTB-väska? Det borde väl inte vara några problem även om väskan blit lite för stor?
![]()
Thule RoundTrip | Thule | Sverige
Thule RoundTrip - Det säkraste och enklaste sättet att resa med din mountainbike är med ett integrerat reparationsställ för montering och underhåll på resan. Den här väskan är tillverkad av bluesign®-certifierade tyger som säkerställer skydd för arbetare, konsumenter och miljön.www.thule.com
Va, cyklar ni inte till start??? ?
Det är därför det är så många skåningar anmälda. De bekväma satarna vill ha nära hem efter avslutat lopp!Det börjar luta åt att det är det enklaste. Och hem från mål. ?
Kolla om det finns en LBS i närheten av flygplatsen och kolla innan om du kan få en kartong där.Lånar tråden. Jag skall flyga, cykla en rundtur direkt från flygplatsen, sedan flyga hem.
Planen nu är cykel-kartong dit som jag kastar när jag startar men hem sedan?
CTC-påse? Har läst/sett att det (historiskt) har fungerat att pack cykeln i en genomskinlig, lite tjockare, plastsäck. Någon som vet om det fortfarande är ett alternativ? Jag tänkte att plastsäcken får jag plats med på cykeln under turen.
(Det kostar 250e att förvara en cykelväska på flygplatsen och något liknande att köpa en cykelväska.)
Jag har en stålcykel.
Jag skulle ta lådan vilken dag som helst. Min cykelväska brukar se ut som sju svåra år när jag är hemma igen. Vill inte ens tänka på hur en cykel utan skydd skulle se ut. Kan du inte kolla om det finns förvaring för din låda på flygplatsen? Alternativt buda ut en låda från lbs med en taxi?Jag kanske är lite lat men jag känner redan nu att avståndet att cykla med en kartong under armen från en LBS till en flygplats kommer att vara för meckigt...
Ok, om det är för svårt att svänga förbi en LBS på väg till flygplatsen och för dyrt att lämna väskan på flygplatsen har jag två alternativ kvar:Jag kanske är lite lat men jag känner redan nu att avståndet att cykla med en kartong under armen från en LBS till en flygplats kommer att vara för meckigt...
Ja precis, cykel i plastpåse! Tanken är att jag kan ha påsen ihopvikt på cykeln under turen, så att jag när jag efter 9 dygn kommer cyklandes tillbaka till flygplatsen iaf får med den på ett plan hem. (Jag kommer att bo i tält under turen).Ok, om det är för svårt att svänga förbi en LBS på väg till flygplatsen och för dyrt att lämna väskan på flygplatsen har jag två alternativ kvar:
*Linda in cykeln i gladpack alt en plastpåse och se fram emot att hämta ut en skadad cykel.
*Cykla hela vägen hem.
Har du funderat på att fixa lite kartong och några rullar gladpack när du kommer fram, och posta hem hojen med typ schenker eller dhl?Lånar tråden. Jag skall flyga, cykla en rundtur direkt från flygplatsen, sedan flyga hem.
Planen nu är cykel-kartong dit som jag kastar när jag startar men hem sedan?
CTC-påse? Har läst/sett att det (historiskt) har fungerat att pack cykeln i en genomskinlig, lite tjockare, plastsäck. Någon som vet om det fortfarande är ett alternativ? Jag tänkte att plastsäcken får jag plats med på cykeln under turen.
(Det kostar 250e att förvara en cykelväska på flygplatsen och något liknande att köpa en cykelväska.)
Jag har en stålcykel.