Bikester omstartar?
Ner?Jag ska ner till butiken imorgon.
Butiken ligger väl i Sthlm och du bor väl inte där?
In till borde det väl skrivas?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ner?Jag ska ner till butiken imorgon.
Ner?
Jag bor på en ordentlig knalle. Det mesta häromkring ligger nerom, inkl aktuell butik.Ner?
Haha du skall läsa tråden vilka som är berörda?Beställde lite grejer från outnorth då dom hade ganska bra rabatt. Får hoppas det kommer fram.
Outnorth ägs inte av samma koncern såvitt jag vet. Du kanske blandar ihop det med AddNature?
Haha du skall läsa tråden vilka som är berörda?
Min beställning från innan insolvensen blev publik, och returnerades innan den kom till utlämningsstället, har inte återbetalats än, trots meddelande 24/11 om att returen godkänts och ska återbetalats "inom några dagar".
Jag lade en annan beställning 19/11 som jag kunde hämta ut 22/11. Så de blandar och ger....
Orkar inte läsa. Har de konkat än, eller är de på väg att konka snart ?
Då får det kanske bli något stödköp inom kort :-)Inte än i vart fall. De återbetalar returer från innan de finansiella bekymren blev kända, och levererar order lagda efteråt. Några har väl problem med sina, men långt färre än man kanske kunde tro.
Jag väntar fortfarande på mitt paket beställt under black friday (24/11). Fick dock besked om att det blev skickat veckan efter (29/11), men av en entreprenör som gjorde att det inte gick att spåra paketet. Någon som har en aning om vem som då ansvarar för transporten?
Betalning via Klarna, dvs, jag har inte betalat än. Känns bra att jag inte betalade direkt.
Låter märkligt. Har du ingen spårningsinformation på ordersidan? Var det saker med "Snabb leverans, 1-3 dagar" (dvs från svenska lagret). Var det en cykel eller smågrejer? Tidigare har man kunnat beställa från svenska lagret med leverans till instabox t.ex. men annars har jag nog aldrig fått någonting skickat med annat än Postnord. Jag har beställt ett par tre gånger nu sedan "krånglet" började och från tyska lagret har jag inte kunnat välja något annat än Postnord. Men det har nog att göra med vad man beställer och kanske var man bor?Jag väntar fortfarande på mitt paket beställt under black friday (24/11). Fick dock besked om att det blev skickat veckan efter (29/11), men av en entreprenör som gjorde att det inte gick att spåra paketet. Någon som har en aning om vem som då ansvarar för transporten?
Betalning via Klarna, dvs, jag har inte betalat än. Känns bra att jag inte betalade direkt.
Har skickat in retur så sent som förra veckan. Returen har nyligen bekräftats men inte återbetalats (men det brukar ju ta några dagar). Betalade med Klarna och använde deras tjänst för att pausa betalningen medan returen bearbetas så risken känns minimal.Någon som skickat in en retur efter insolvens? processen inleddes? Har ett däck jag skulle vilja returnera.
"Wiggle is no longer accepting international orders."
CRC har samma sorts meddelande på sin hemsida nu, om man väljer Sverige i deras menyer.Det står tidigare i tråden men det blev så i samband med att Wiggle och CRC ska säljas.
Det är väl lite så som det ser ut. Bikester säljer jättemycket cyklar till 50%, framförallt egna märken. Tror inte man ska räkna med mycket garantiåtaganden där... gissar att verksamheten upphör inom kort.Tjena!
La en beställning på Addnature igår, ska komma på tisdag.
Har inte varit inne på ett tag och jösses vad tomt dom har på lagret.
Säljer dom ut allt och sen låser dörren?
Lustigt nog fungerar Klätterförbundets rabattkod fortfarande fast den inte ska finnas kvar. Så det blev rea på rean.
Kanske sista chansen att köpa produkter från Signas egna varumärken såsom t.ex. kläder från DHB.Det är väl lite så som det ser ut. Bikester säljer jättemycket cyklar till 50%, framförallt egna märken. Tror inte man ska räkna med mycket garantiåtaganden där... gissar att verksamheten upphör inom kort.
Regardless of the ownership of Nukeproof (and therefore its survival as a brand/manufacturer), I would be highly surprised if they have a team at all for the foreseeable time.Ronan Dunne has announced on social media he is leaving the Continental Nukeproof Factory Racing and no longer riding Nukeproof bikes.
Shoppade precis en Fox softshelljacka till bra pris, levererades nästa dag. Nån sorts rekord där :)
Ja, undrar hur orderingången ser ut nu. Använde mitt mastercard, har funkat bra att dra tillbaka köp genom det tidigare när något inte levererats inom ok tid.De kan väl skicka inom en timme när nästen ingen våga att beställa längre.
Vilken är rätt tråd?fel tråd
I am sure (not in the circle of confidence on that one with Ibis) that the fact that the EDR 2024/2025 will only be in European destination when the core of their business is in North America also have something to do with it.Om ”stabila” bolag som Ibis tvingas lägga ner sina team finns det ju inte chans att Nukeproof får till det. Och i så fall satsar man nog på sin posterboy Sam Hill oavsett hur avdankad han är.
I don't think that is likely to be related to their current issues.Beställde en cykel som blev några dagar försenad pga mycket att göra i verkstaden vilket är helt förståeligt. Dock dök den upp med komponenter ur spec och saknade en del papper i lådan som man kan tycka bör kommit med. Har ett ärende med kundtjänst om detta. Får se hur det artar sig, fakturan är pausad hos Klarna i alla fall. Beställde några andra grejer innan cykeln för att känna av läget och dom paketen kom exemplariskt snabbt.
Fick svar från supporten idag:Jag väntar fortfarande (14/12) på mitt paket beställt under black friday (24/11). Fick dock besked om att det blev skickat veckan efter (29/11), men av en entreprenör som gjorde att det inte gick att spåra paketet. Någon som har en aning om vem som då ansvarar för transporten?
Meddela klarna. Annars lär de dra det vidare.Fick svar från supporten idag:
"Dessvärre verkar det som att paketet har felsorterats och direktreturnerats till oss. Beklagar detta.
Vi har idag gjort en återbetalning på det saknade paketet.
Önskar du ha produkterna på nytt vänligen lägg en ny beställning via hemsidan.
Eftersom vi för närvarande genomgår insolvens behandlas alla återbetalningsförfrågningar i omgångar och i den ordning de tas emot tillbaka till lagret.
Din återbetalning är redan registrerad i vårt system. Tyvärr kan vi inte uppskatta ett exakt datum för när du får återbetalningsbeloppet, men vi räknar med att det tar några veckor."
Jag har ju inte faktiskt betalat, utan har en klarna-faktura som väntar. "Återbetalning" antar jag därför innebär att fakturan kommer makuleras. Då är frågan, ska jag bara strunta i att betala fakturan eller bör man vidta någon åtgärd? Meddela Klarna vad Bikester meddelat mig?
.Kan du ge en kort översättning för oss som inte pratar grodätarnas språk.