Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
Min beställning från innan insolvensen blev publik, och returnerades innan den kom till utlämningsstället, har inte återbetalats än, trots meddelande 24/11 om att returen godkänts och ska återbetalats "inom några dagar".

Jag lade en annan beställning 19/11 som jag kunde hämta ut 22/11. Så de blandar och ger....

Och idag kom återbetalningen! Dra på trissor!

Bikester omstartar?
Jag väntar fortfarande på mitt paket beställt under black friday (24/11). Fick dock besked om att det blev skickat veckan efter (29/11), men av en entreprenör som gjorde att det inte gick att spåra paketet. Någon som har en aning om vem som då ansvarar för transporten?

Betalning via Klarna, dvs, jag har inte betalat än. Känns bra att jag inte betalade direkt.

Bikester omstartar?
Jag väntar fortfarande på mitt paket beställt under black friday (24/11). Fick dock besked om att det blev skickat veckan efter (29/11), men av en entreprenör som gjorde att det inte gick att spåra paketet. Någon som har en aning om vem som då ansvarar för transporten?

Betalning via Klarna, dvs, jag har inte betalat än. Känns bra att jag inte betalade direkt.

Nu vet jag inte hur det ser ut för dig och minns jag inte vad jag såg, men kanske kommer pakketet från lagret i Tyskland och kan det bara spåras när det skickas vidare i Sverige.

Bikester omstartar?

Låter märkligt. Har du ingen spårningsinformation på ordersidan? Var det saker med "Snabb leverans, 1-3 dagar" (dvs från svenska lagret). Var det en cykel eller smågrejer? Tidigare har man kunnat beställa från svenska lagret med leverans till instabox t.ex. men annars har jag nog aldrig fått någonting skickat med annat än Postnord. Jag har beställt ett par tre gånger nu sedan "krånglet" började och från tyska lagret har jag inte kunnat välja något annat än Postnord. Men det har nog att göra med vad man beställer och kanske var man bor?

Bikester omstartar?
Jag har lagt en del order senaste veckorna och allt har funkat som det ska men jag köpt rätt "säkra" grejer med minimal risk för retur etc.....förutom ett par 5Ten Freeride Pro till min fru som jag inte har en aning om de passar.

Min fru beställde en Occam H20 LT förra veckan och den levereras som den ska. Priset var lite för bra för att inte beställa trots ev risker om det skulle bli strul med cykeln samtidigt som en ev konkurs för Bikester.

Bikester omstartar?
Någon som skickat in en retur efter insolvens? processen inleddes? Har ett däck jag skulle vilja returnera.
Har skickat in retur så sent som förra veckan. Returen har nyligen bekräftats men inte återbetalats (men det brukar ju ta några dagar). Betalade med Klarna och använde deras tjänst för att pausa betalningen medan returen bearbetas så risken känns minimal.

Senast ändrad:
Bikester omstartar?
"Wiggle is no longer accepting international orders."

Ha, det var det jävligaste - jag lade en beställning i lördags som levererades idag, bland annat på en måstegrej (som såklart bara de säljer, eftersom det är till ett av Signasfärens egna märken...). Ibland har man turen med sig.

Bikester omstartar?
Tjena!

La en beställning på Addnature igår, ska komma på tisdag.
Har inte varit inne på ett tag och jösses vad tomt dom har på lagret.
Säljer dom ut allt och sen låser dörren?

Lustigt nog fungerar Klätterförbundets rabattkod fortfarande fast den inte ska finnas kvar. Så det blev rea på rean.

Bikester omstartar?
Tjena!

La en beställning på Addnature igår, ska komma på tisdag.
Har inte varit inne på ett tag och jösses vad tomt dom har på lagret.
Säljer dom ut allt och sen låser dörren?

Lustigt nog fungerar Klätterförbundets rabattkod fortfarande fast den inte ska finnas kvar. Så det blev rea på rean.
Det är väl lite så som det ser ut. Bikester säljer jättemycket cyklar till 50%, framförallt egna märken. Tror inte man ska räkna med mycket garantiåtaganden där... gissar att verksamheten upphör inom kort.

Bikester omstartar?
Om ”stabila” bolag som Ibis tvingas lägga ner sina team finns det ju inte chans att Nukeproof får till det. Och i så fall satsar man nog på sin posterboy Sam Hill oavsett hur avdankad han är.

Bikester omstartar?
Om ”stabila” bolag som Ibis tvingas lägga ner sina team finns det ju inte chans att Nukeproof får till det. Och i så fall satsar man nog på sin posterboy Sam Hill oavsett hur avdankad han är.
I am sure (not in the circle of confidence on that one with Ibis) that the fact that the EDR 2024/2025 will only be in European destination when the core of their business is in North America also have something to do with it.
Then again, the cost in those difficult time may also be a massive factor but it is even harder to justify for brands that are not European centric to start with.
Good for Canyon, YT and the like and shit for everyone else.
Thanks UCI and Discovery !

Bikester omstartar?
Beställde en cykel som blev några dagar försenad pga mycket att göra i verkstaden vilket är helt förståeligt. Dock dök den upp med komponenter ur spec och saknade en del papper i lådan som man kan tycka bör kommit med. Har ett ärende med kundtjänst om detta. Får se hur det artar sig, fakturan är pausad hos Klarna i alla fall. Beställde några andra grejer innan cykeln för att känna av läget och dom paketen kom exemplariskt snabbt.

Bikester omstartar?
Beställde en cykel som blev några dagar försenad pga mycket att göra i verkstaden vilket är helt förståeligt. Dock dök den upp med komponenter ur spec och saknade en del papper i lådan som man kan tycka bör kommit med. Har ett ärende med kundtjänst om detta. Får se hur det artar sig, fakturan är pausad hos Klarna i alla fall. Beställde några andra grejer innan cykeln för att känna av läget och dom paketen kom exemplariskt snabbt.
I don't think that is likely to be related to their current issues.
The way it will be dealt with, is.

Bikester omstartar?
Jag väntar fortfarande (14/12) på mitt paket beställt under black friday (24/11). Fick dock besked om att det blev skickat veckan efter (29/11), men av en entreprenör som gjorde att det inte gick att spåra paketet. Någon som har en aning om vem som då ansvarar för transporten?

Fick svar från supporten idag:

"Dessvärre verkar det som att paketet har felsorterats och direktreturnerats till oss. Beklagar detta.

Vi har idag gjort en återbetalning på det saknade paketet.
Önskar du ha produkterna på nytt vänligen lägg en ny beställning via hemsidan.

Eftersom vi för närvarande genomgår insolvens behandlas alla återbetalningsförfrågningar i omgångar och i den ordning de tas emot tillbaka till lagret.

Din återbetalning är redan registrerad i vårt system. Tyvärr kan vi inte uppskatta ett exakt datum för när du får återbetalningsbeloppet, men vi räknar med att det tar några veckor."

Jag har ju inte faktiskt betalat, utan har en klarna-faktura som väntar. "Återbetalning" antar jag därför innebär att fakturan kommer makuleras. Då är frågan, ska jag bara strunta i att betala fakturan eller bör man vidta någon åtgärd? Meddela Klarna vad Bikester meddelat mig?

Bikester omstartar?
Fick svar från supporten idag:

"Dessvärre verkar det som att paketet har felsorterats och direktreturnerats till oss. Beklagar detta.

Vi har idag gjort en återbetalning på det saknade paketet.
Önskar du ha produkterna på nytt vänligen lägg en ny beställning via hemsidan.

Eftersom vi för närvarande genomgår insolvens behandlas alla återbetalningsförfrågningar i omgångar och i den ordning de tas emot tillbaka till lagret.

Din återbetalning är redan registrerad i vårt system. Tyvärr kan vi inte uppskatta ett exakt datum för när du får återbetalningsbeloppet, men vi räknar med att det tar några veckor."

Jag har ju inte faktiskt betalat, utan har en klarna-faktura som väntar. "Återbetalning" antar jag därför innebär att fakturan kommer makuleras. Då är frågan, ska jag bara strunta i att betala fakturan eller bör man vidta någon åtgärd? Meddela Klarna vad Bikester meddelat mig?
Meddela klarna. Annars lär de dra det vidare.

Bikester omstartar?

Bilagor

• IMG_7377.jpeg
    IMG_7377.jpeg
    183.3 KB · Besök: 112
Tillbaka
Topp