Blockettråden 2

Blockettråden 2
Det här var ju lite kul. Har alltid tänkt att man vänt på hjulet för att växla mellan singel speed och fixie, men man kan ju förstås vända vevpartiet istället.

1703004804455.png

Blockettråden 2
Såg en Surly på Veloform med två högersidor av vevpartiet monterade fast på varsin sida, dvs dubbla kedjor. Har man cyklat av en kedja någon gång kan jag förstå den där hängseln-och-livremstryggheten man får av det!?

Blockettråden 2
Fast att det är drivlina på båda sidorna kan omöjligt påverka kraftöverföringen.

Blockettråden 2
Ska man tolka det som att vevpartiet är delat och att ingen kraft överförs mellan vänster och höger ben av den anledningen?

Blockettråden 2
Ska man tolka det som att vevpartiet är delat och att ingen kraft överförs mellan vänster och höger ben av den anledningen?
Så kan det nog vara på den där cykeln som visas i länken (inte samma jag pratade om). "Trampar man ikapp" med ena benet klickar det till och då blir man underkänd. Det ska väl sägas att rundtrampssnacket typ har dött ut, så den där motionscykeln och idén har blivit en aning förlegad..

Blockettråden 2
Ingen cykel, men nog måste väl den här annonsen gå in på topp 10 över de mest skitnödiga annonser som publicerats under blockets 28-åriga historia:
Jag fattar inte riktigt. Är ju jättetydligt att någon köpt en onödig pryl och sen ångrat sig. Jättemånga liknande annonser här på happy tex... Eller har jag helt missföstått? Är motorcykeln bara värd 1000 spänn? Eller är det drygt säga att en motorcykel är för skön att åka på?

Jag försöker inte själv vara dryg eller nåt. Jag vet bara inget om motorcyklar så förklara gärna

Blockettråden 2
Dålig tajming. En lätt begagnad (”cyklat tre gånger”) Stumpjumper Pro läggs ut samtidigt som en ny S-works till samma pris.

Bilagor

• 7AA6A360-D636-4829-8A50-0F1BC735C232.png
    7AA6A360-D636-4829-8A50-0F1BC735C232.png
    296.4 KB · Besök: 152
Tillbaka
Topp