Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
RockShox Reba RL 29, Solo Air, Original.Vad har du för gaffel idag?
SID?
Tveksam till hur mycket dämp det är i den men det är xc cykel?
Om du kör mycket i park så kanske du ska titta på den med 120mm i slag istället. Om du inte är elitcyklist så lär den extra vikten inte vara något problem på vasan. Den extra vikten tror jag kommer främst från att det är bredare innerben vilket också gör att den blir styvare, vilket kan vara värt mycket om man väger lite mer.Hej.
Har även jag en specialized chisel, dock med Judy Silver gaffel. Jättenöjd med cykeln efter att ha satt på en dropper men förstår att en uppgradering av gaffeln kommer göra stor skillnad. Har googlat mig till att uppgradera till en SID SL men det finns ju så många varianter.
Kör mest flowtrails på skidorterna och ska ge mig på cykelvasan i år.
Inputs på vilken modell av SL man ska välja?
Om du kör mycket i park så kanske du ska titta på den med 120mm i slag istället. Om du inte är elitcyklist så lär den extra vikten inte vara något problem på vasan. Den extra vikten tror jag kommer främst från att det är bredare innerben vilket också gör att den blir styvare, vilket kan vara värt mycket om man väger lite mer.
https://www.bike-discount.de/en/rockshox-sid-ultimate-race-day-29-remote-debon-air-120-tapered-boost
Om du vill ha SL versionen ändå så hade jag gått på denna om du inte kan hitta en Ultimate för runt €500. Select+ brukar vara väldigt lik Ultimate prestandamässigt men lite fulare kosmetiskt. Jag skulle gissa att en SID med 100mm i slag skulle vara ganska vanlig begagnat dock så det kanske är bättre att titta på KoS eller blocket.
Edit: Nu när jag tittar igen så är jag osäker på om det den ny eller gammal modell så jag hade nog inte köpt den. Kollade även KoS där det fanns en del så det hade varit mitt val istället. Såg även att ultimate skulle vara 200g lättare vilket jag tycker gör att du bara borde kolla på den istället.
(Nu vet jag inte hur ramen ser ut men om du någon gång även skulle vilja testa med mer slag så finns det Pike för ungefär samma pris. Detta kanske inte är passande på din ram däremot.)
Det borde inte vara några större problem (så länge du inte får för dig att börja köra enduro med cykeln) men officiellt så är max slag på cykeln 110mm. Det betyder att garantin skulle ryka om du fortfarande har det.Idag har jag 100mm slag, blir det problem med geometrin om jag går upp till 120mm?
Då kan det nog vara bra med den extra styvheten i 120mm versionen.Har en XL och ligger runt 100kg i vikt.