Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oj, hade missat svaret, säkert ett bra köp, lite dyraste laget för mina behov tror jag.De har 18650 över disk ligger i Solna...kolla mer detaljer på deras sida.Batteridoktorn – Sveriges främsta aktör inom elcykelbatterireparation
batteridoktorn.se
kWeld – complete kit | keenlab
kicksurfer.de | Innovative motion-sensing electric scooters.www.keenlab.de
Open source punktsvets. Skall vara riktigt bra enligt forum!
Lyckades använda "svetsen" för att fixa en skaftdammsugare som hade ca. 15 sek batteritid med begagnade batterier, blir de dåliga ska jag köpa nya och göra om det var mest för att testa konceptet. Typ "tjänat in" prisetOj, hade missat svaret, säkert ett bra köp, lite dyraste laget för mina behov tror jag.
Blev en "mobil" svets på Amazon, får väl se om den funkar tillräckligt bra. :)
Jag har en bunt, men tack ändå! Bra att veta. :)Harri har du tillgång till begagnade celler? Annars har jag ett bra lager.
En schysst multi-laddare för bla 18650-celler kostar ju typ 200-400 kr så då känns denna produkten rätt nischad, är väl främst om man är på språng och vill kunna ladda med mobilladdare/powerbank eller liknande.Det finns flera säljare av 18650-batterier
Kjell säljer en intressant modell med inbyggd laddare med USB-C kontakt för laddning
![]()
Men den inbyggda laddkretsen gör ju också att batteriet blir dyrare, får lägre kapacitet och såpass längre att det kanske inte passar överallt där 18650-celler skall användas.![]()
Kjell & Company 18650 Li-ion-batteri med USB-C 2600 mAh - Kjell & Company 18650 Li-ion-batteri med USB-C 2600 mAh
Laddningsbart 18650-batteri av typen Li-ion som kan laddas direkt via USB-C tack vare inbyggd laddkrets. Inbyggt skydd mot skadlig djupurladdning och överladdning. De inbyggda kretsarna gör batteriet något större (Ø18,6x71 mm). Passar i bl.a. ficklampor, pwww.kjell.com
Men för tex en ficklampa i bilen med en 18650-cell, eller likn, är det ändå en bra idé tycker jag. Det gäller bara, som alltid, att komma ihåg att ladda batteriet regelbunder, typ varje höst.
Visst är det såEn schysst multi-laddare för bla 18650-celler kostar ju typ 200-400 kr så då känns denna produkten rätt nischad, är väl främst om man är på språng och vill kunna ladda med mobilladdare/powerbank eller liknande.
NKON är bra. Har köpt mycket celler däriftån genom åren! Snyggt att rädda prylar!Kan meddela att batteribyte i AEG skruvdragarbatteriet gjorde den bättre än ny!
Bytte även till mer lämpliga batterier i skaftdammsugaren.
Go känsla att rädda trötta batterier istället för att slänga och köpa nytt. =)
Tenpower ICR18650-SG15 1500mAh - 30A - Reclaimed från NKON orkar mata båda maskinerna som drar lite mer amp. Får väl bytta ett betteripack av de gamla laptop.batterierna, bara luska ut vilken BMS man ska satsa på....
Bilderna innan bytet med de gamla 18650 laptop batterierna, funkade ett tag men de nya begagnade var en helt annan klass.
Vad brukar det normalt ta?Är det något allavarligt fel på ett 18650 som tar 10 timmar på sig att laddas. Ca 3600 mAh går det i.
Visa bilaga 746674
Andra batterier som laddades samtidigt var klara efter ca 5 timmar. 0.3 A har jag för mig att det stod.Vad brukar det normalt ta?
Hur många amp laddar den med?
~12h enligt denna: https://footprinthero.com/battery-charge-time-calculatorAndra batterier som laddades samtidigt var klara efter ca 5 timmar. 0.3 A har jag för mig att det stod.
Den kanske var rejält urladdad?Men något fel måste det väl vara, det har aldrig har tagit mer än runt 5 timmar.
Det finns ju en del punktsvetsar att köpa på typ ebay eller så som mer eller mindre är ett kretskort med en 18650hållare och två metallspetsar. Har varit sugen på att köpa flera gånger men gjort samma bedömning som du, dvs inte köpt. Så jag kan inte säga något om funktion. Men jag tänker att det borde gå att läsa sig till på recensioner om de fungerar eller inte och hur tjockt nickelband man kan haGick häromdagen och funderade på om inte Happy har svar på hur jag fixar vår batteritrötta handdammsugare. Och så dyker den här tråden upp som svar på mina önskningar!
1. Jag behöver 7 st 16560. Har fått Nkon och akkuteile.de rekommenderat från andra håll. Har ni rekommendationer på fler leverantörer med liknande kvot mellan märkesbatteri som inte är pirat vs kostnad?
2. Sen var det det där med punktsvetsen... Funderar på hur jag löser det smidigast? Finns det någon i Stockholm som vill låna ut/hyra ut sin? Eller finns det någon billig som funkar bra för enklare ändamål? Jag är visserligen svag för nya verktyg, men ser inte punktsvetsande av batteripack som ett återkommande behov.
Är det något allavarligt fel på ett 18650 som tar 10 timmar på sig att laddas. Ca 3600 mAh går det i.
Laddades alla battericeller ur i serie/tillsammans och var de alla lika mkt laddade när urladdningen började och har de alla samma kapacitet?Andra batterier som laddades samtidigt var klara efter ca 5 timmar. 0.3 A har jag för mig att det stod.
Tack, där fanns ju en uppsjö varianter. En modell utan inbyggt batteri blir ju billigare. Jag har tillgång till ett labbagregat, och ett gäng transformatorer.Köpte en sån här, men då var den billigare, finns ju flera varianter på den.