Planen för denna första upplaga är att inte ha den typen av service, men jag har öppnat en Discord-grupp som anmälda deltagare kommer få en inbjudan till så småningom där man kan snacka ihop sig mellan deltagare om sådant utan att det är synligt över hela internetz. "Neutral plats" lär bli Högfjällshotellet, har pratat med dem inför och ska ta kontakt igen lite senare när vi börjar se hur mycket folk det blir så ingen blir förvånad.
Jag ska testköra hela banan själv i juni och min plan är att ta allt jag behöver på cykeln, inklusive mat, men övernatta på Högfjällshotellet. Jag tänker mig att det är "bas-konceptet" och det hade varit så för alla om det inte vore för att Hemavan är ett semester-paradis där många runtom i Norrland har stugor och det vore dumt av oss att göra reglerna så hardcore att man förbjuder folk att använda dem, jag tror vi skulle få färre deltagare då helt enkelt. Och då för att göra det någorlunda rättvist har vi lagt till det där att man kan frakta upp matpaket i förväg om man ordnar det själv, men det är inte förväntat att alla ska göra så.
Blir det ett stort behov av frakt så kan vi försöka ordna något. Utmaningen vi har häromkring förutom att få folk att köra lopp, är att få folk att vara funktionärer, så vi ligger alltid lågt på funktionärer och vi har för XL inte tagit höjd i anmälningsavgiften för att betala någon. Jag skulle kunna köra själv om det inte vore för att jag på fredagen är ute och stakar banan för motionsloppen 30 - 116 km och lördag så är jag tävlingsledare, tidtagare, fotograf och råddare för de loppen efter jag släppt iväg XL-startfältet. Det blir en intensiv helg för oss alla ?.
Jag ska emellertid hålla ett öga på hur många intresserade det finns, och se om jag kan tjata mig till nån som kan köra matpaket, men som sagt jag kan inte 100% lova något redan nu. I så fall blir det så att folk kan lämna grejer vid starten, och så körs de iväg under dagen upp till Hemavan. Hmm... kanske det går skicka med bussen

? Jag ska lägga ner lite energi i frågan, jag inser ju att det vore en bra service att ha.
Å andra sidan har det också risk att "urarta" till att folk ska skicka tält och alltmöjligt och så ska allt fraktas tillbaka sen igen så det kan bli en ganska stor grej att rådda om man ska göra det fullfjädrat. Vågar inte lova nåt i detta läge.