weldion
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Påkostat sadelöverdrag.Jäv...t bra plogat 3,8 av 4 km hem, stormbyar utan snö fast som tur i ryggen.
Sista 200m promenad ??
Visa bilaga 676151Visa bilaga 676152
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Påkostat sadelöverdrag.Jäv...t bra plogat 3,8 av 4 km hem, stormbyar utan snö fast som tur i ryggen.
Sista 200m promenad ??
Visa bilaga 676151Visa bilaga 676152
Finns inget dåligt väder, bara fel cykel.Hmmmmm?
Årets misärväder och inga skriver, vägrapporter tack. ?
Folk har fullt upp med att bara ta sig hem...Hmmmmm?
Årets misärväder och inga skriver, vägrapporter tack. ?
Kan bli spännande. Jag tänkte dra in till lunch imorrn och hoppas på att de hunnit beta av lite plogning tills dess. Men laddar redan nu för lite misär!Onsdag = hemmakontor för mig. Var lite sur på morgonen att jag inte fick cykla till jobbet. Men just nu rätt så nöjd att det blev Zwift istället.
Vad tror vi om morgondagen? Hinner de ploga de prioriterade cykelbanorna?
Omöjligt att säga då det brukar vara väldigt slumpmässigt.Onsdag = hemmakontor för mig. Var lite sur på morgonen att jag inte fick cykla till jobbet. Men just nu rätt så nöjd att det blev Zwift istället.
Cykelvägen vid Bergslagsvägen är (ok nästan) alltid bra, möjligen en av Sveriges bäst underhållna cykelvägar? Kompenserar åtminstone till viss del att den är så jäkla grådaskigt betongtråkig men här snackar vi maxprioriterad cykelbana. ? ?Onsdag = hemmakontor för mig. Var lite sur på morgonen att jag inte fick cykla till jobbet. Men just nu rätt så nöjd att det blev Zwift istället.
Ser ut som om det bara är en stycke folk :)Verkar kämpigt att hoja nu. Knäck ett revben så slipper ni. Rätt chill. Noterar att folk sakta men säkert börjar ta hojen till pendeln igen.
Visa bilaga 676245
Gäller tydligen att köra med lågt lufttryck i modden.Verkar kämpigt att hoja nu. Knäck ett revben så slipper ni. Rätt chill. Noterar att folk sakta men säkert börjar ta hojen till pendeln igen.
Visa bilaga 676245
teflonfett?Misären var fullständig idag, bodyn frös ihop på vägen hem, blev en blandning av löpning och sparkcykel i 6km.
Väldigt oklart än så länge.teflonfett?
Nu är det inte direkt relaterat till hempendlingen men jag tar nästan alltid en fika på eftermiddagen.Påt igen efter några dagars hemmajobb. Klädde mig lite för varmt, funderade på att svänga in på mataffären för att ta av ett lager men fortsatte. 4 lager på överkroppen, 3 på underkroppen, balaklava, och tunn mössa, skidbrillor.
FRÅGA: hur bär ni er åt fär att inte bonka på hempendlingen. Har upplevt under vinterna att jag har många fler hemturer där jag känner mig totalt väck. Pendlingstiden är 50min nu mot 40min sommartid. och så är det ju en hel del kallare. Preppa en timme innan avfärd med mellanmål? snaxa påvägen hem?
Man kan inte fuska med lunchen i alla fall. Igår fick jag ta en "Thai Box" ur Convinikylen på jobbet. Inget fel på maten bara att det var alldeles för lite.Påt igen efter några dagars hemmajobb. Klädde mig lite för varmt, funderade på att svänga in på mataffären för att ta av ett lager men fortsatte. 4 lager på överkroppen, 3 på underkroppen, balaklava, och tunn mössa, skidbrillor.
FRÅGA: hur bär ni er åt fär att inte bonka på hempendlingen. Har upplevt under vinterna att jag har många fler hemturer där jag känner mig totalt väck. Pendlingstiden är 50min nu mot 40min sommartid. och så är det ju en hel del kallare. Preppa en timme innan avfärd med mellanmål? snaxa påvägen hem?
Känner själv att jag skulle behöva nån sorts Raskens-diet för det här vädret och pendlingen. Dubbelt sovel på smörgåsen etc.Man kan inte fuska med lunchen i alla fall. Igår fick jag ta en "Thai Box" ur Convinikylen på jobbet. Inget fel på maten bara att det var alldeles för lite.
Kraftlös hempendling med bonk-varning.
Mellanmål med hyffsat kvalitet funkar bra (ej kakor). Mitt träningsprogram säger att jag bränner av ca 1200 kalorier t/r. Så det krävs en del extra påfyllning.