[Zwift] Falafelrulle ride 300

Randonneur_Stockholm

Aktiv medlem
Efter helgens succé med Ötzi de Zwift så laddar vi om för nästa utmaning!
300km eller knappt 10varv på banan Triple Flat Loop, med lite tur kommer vi kunna hitta varandra igen efter stopp och pauser.
@bigmollo är ledare även denna gång.
@Mange. Kan hjälpa till med frågor eller medlemskap på zwiftklubben.

Fan också. Jaja, jag anmäler mig såklart.
omöjligt att motstå!
IMG_8203.jpeg

Jag väntar lite med att skriva i tråden, men är sugen ?

Fortsätter det i den här takten så kan man ju få ihop till en Zuper Randowift innan man vågar sig ut ?

Med detta intresset, 21 anmälda på 3 timmar, så är väl sannolikheten att nån kommer att cykla ute öht i år nära noll?
Sverigetempot kör vi nog ute ändå. Då får man också samtliga årstider på ett enda lopp, vilket underlättar dialogen bakom pannbenet när man sedan ska flytta tillbaka in i källaren igen.

Har härmed skrivit i tråden och hoppas på att kalenderluckan håller sig öppen.

Måste tyvärr hoppa av! Började nog cykla lite för tidigt efter min förra förkylning för nu mår jag inte bra igen! Så nu får jag hålla mig stilla ett tag så kroppen får vila. Sedan får det bli en mycket lugn start. Hoppas det blir fler tillfällen längre fram i år!

Jag anmälde mig. Det kändes som en kul och bra idé nyss. Nu vet jag inte riktigt.
Det är förresten inte omöjligt att kedjan kommer gå av. Jag har tänkt byta den i två tre år.

fegar ur. Känner att förkylningen inte ger sig i tillräckligt takt för att jag ska vara redo för dessa dumheter

Senast ändrad:
Får man fråga vad det trycks för watt per kilo eller snitthastighet under dessa randon?

Tänker för och hålla 30-35 behöver man väl hålla över 2w/kg iaf?

Jag snittade ganska exakt 1.9 senast, eller 183 W men då väger jag ju en bit mer än fhloston. Sen var ju vår grupp ganska liten och jag har för mig att just fhloston fick bränna en del watt i onödan på att täppa luckor ibland. En större grupp tror jag hade kört jämnare.

Sen är sugar cookie en långsam bana också. För en månad sen körde jag ett en 2-timmars tur på samma bana som falafeln. Snittade 188 W och 35.4 km/h men då sög jag nog hjul mest hela tiden iofs

Jag snittade ganska exakt 1.9 senast, eller 183 W men då väger jag ju en bit mer än fhloston. Sen var ju vår grupp ganska liten och jag har för mig att just fhloston fick bränna en del watt i onödan på att täppa luckor ibland. En större grupp tror jag hade kört jämnare.

Sen är sugar cookie en långsam bana också. För en månad sen körde jag ett en 2-timmars tur på samma bana som falafeln. Snittade 188 W och 35.4 km/h men då sög jag nog hjul mest hela tiden iofs

Ja, första missen var när jag blev 30 sekunder sen efter en 3-minuters "kaffekopp", det kostade mycket att hämta upp. Sen från ca 140 till 165 fick jag precis som du säger täppa luckor allt oftare, det tärde.

Jag tog bara totalt 6,5 minuter paus, i form av "kaffekoppen" under 6h20min och åt lite för dåligt, det inverkar ju också. Normalt är jag väldigt norgrann att få i mig annat än socker tidigt i loppen.

Total låg jag lite över min kapacitet, men det är ju riskfritt på en Zwift-runda när det värsta som kan hända är att man får svälja sin stolthet och gå och duscha ?

Ska ändå köra 90min återhämtning ikväll, tror jag ska provcykla banan och se hur långt man kommer på ett vanligt Zon2-pass.
Jag behöver köra fler och längre långpass men har inte kört mer än 110km inne och bara 200km ute som längst. 300km inne har respekt med sig.

Skulle inte bli förvånad om du smider planer för att ha ursäkter, jag läser dig som en vidöppen bok?

Ja, din luring, du har fått inside info här ? lite irriterande men siktar vara med fram till ca kl 12:30 varje fall. ? Blir ju ändå eventuellt ett nytt Zwiftrekord för mig vilket vore kul, aldrig i ett st sammanhängande pass utan paus kört längre än drygt 4 timmar. Mitt rekord är dock 56 mil Zwift under ca 18 timmar men då var det indelat på 7 st pass, följde enbart paceriders så lite fusk på det sättet (dvs fin-fin draft effekt i jätteklungor).

"Great American Ride" eventet med Zwiftlaget "Rhino Racing" år 2022, dvs ca 2 år sedan, vi slog "virtuellt lagrekord" (jag var inte den som cyklade längst i laget).

Det var "speciellt" ?

Senast ändrad:
36 anmälda! Det här kan bli hur kul som helst. Glöm inte att ladda upp med varenda drickflaska ni har.
07 00 är tufft, extremt tufft.

Övriga cyklister, springer ni och fyller på flaskor och stannar för pastasallad klockan 12 och fika klockan 09 ?

Tänkte köpa pasta/kyckling i Picadelibaren så det är lättåtkomligt imorgon. Ladda upp med några kalla Nocco/Celcius. Mm ser nog mest fram emot fikapauserna faktiskt.

Övriga cyklister, springer ni och fyller på flaskor och stannar för pastasallad klockan 12 och fika klockan 09 ?

Tänkte köpa pasta/kyckling i Picadelibaren så det är lättåtkomligt imorgon. Ladda upp med några kalla Nocco/Celcius. Mm ser nog mest fram emot fikapauserna faktiskt.
Jag hade gärna startat senare men det kan vara skönt att bli färdig innan middagen.
Jag laddar som vanligt med vingummin. Kommer ha nån snickers och coca cola också.

Jag ska ladda upp med trekantiga mackor och lite drickyoghurt. Man vill ju ha lite autenticitet ?

Jag tror att jag tar några korta matpauser ungefär som på en riktig 300.

På förra 200 tog jag bara två pauser på 3 respektive 3,5 minuter, och åt för dåligt (på cykeln), det var för lite.

Vattenflaskor finns ?, och tre meter till närmaste kran.

20240202_104627.JPG

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp