Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
Pang måste få en utförligare förklaring ?
Haha ja , luftburk modellen typ som äldre Monarch med extra "sleeve" den satt med en metallring isf som med en o-ring som på rs. Va ute och hoja och stog och tjöta med polaren när det det sa PANG 260psi gick loss och luftburken sprack där metallringen satt...ser ju inte så farligt ut men går inte sätta dit ringen igen så den sitter kvar.

Bilagor

• IMG_20240110_115704_025.jpg
    IMG_20240110_115704_025.jpg
    717.1 KB · Besök: 122
Bikester omstartar?
Jag beställde lite reservdelar igår förmiddag och dom har inte skickats än . Brukar inte välja klarna 30 dagar faktura men nu när jag var osäker på om grejerna skulle komma fram så valde jag det.

Fortsättning följer

Fick mail imorse att grejerna har skickats så det är ändå positivt att dom skickar så snabbt .

Nu får jag bara hoppas allt i kartongen stämmer med det jag beställt.

Bikester omstartar?
Jag beställde ett par glasögon i lördags och de kom igår. Det stod att den förväntade leveranstiden var 6-8 dagar så det var snabbare än vad jag förväntade mig. Kan inte säga att jag märker någon skillnad mot hur det var innan.

Bikester omstartar?
Uppdatering: paketet skulle ha kommit i fredags men fick sms att det var försenat till måndag alltså idag.

Har iallafall hämtat paketet nu och allt i stämmer . Så länge man inte beställer typ skor eller kläder så ser jag inga problem eller risk med att beställa från bikester just nu.

Bikester omstartar?
Någon som har lite koll på hur det har utvecklats med konkursen? Och som dessutom kan titta i spåkulan och berätta hur stort risktagande det är att beställa en cykel från Bikster?

Jag hittade nästan ingen nyheter. Hittade bara en nyhet i tysk media förra veckan som verkar säga att risken för konkurs har minskat.

Jag vågade beställa några småsaker igår, skickades idag.

Jag vill beställa något dyrare, men min (utländsk) kreditkort ger en fel. Frågade min bank, som fick ingenting. Frågade Bikester och de säger att Klarna sköter allt. Så nu är frågan om jag ska beställa på faktura med Klarna. Jag tycker inte om Klarna och dessutom har jag haft många problem med fönster från Klarna i min browser. Kan såklart också betala direkt, men skulle gärna undvika små risken att pengarna försvinn.

Bikester omstartar?
Man har väl konstaterat tidigare i tråden att om man tar faktura via klarna så tar man ingen risk förutom ev garanti-problem.

Gällande cykeln du länkar skulle jag avråda från en gravel med Tektro mekaniska skivbromsar, eller åtminstone råda till att provköra innan köp. Jag har haft sådana bromsar på en cykel och de var inte roliga. Beroende på vilken storlek du ska ha så tror jag t ex denna ett bättre köp:
Edit: ja just den kanske är svår att beställa fn.

Bikester omstartar?
Man har väl konstaterat tidigare i tråden att om man tar faktura via klarna så tar man ingen risk förutom ev garanti-problem.

Gällande cykeln du länkar skulle jag avråda från en gravel med Tektro mekaniska skivbromsar, eller åtminstone råda till att provköra innan köp. Jag har haft sådana bromsar på en cykel och de var inte roliga. Beroende på vilken storlek du ska ha så tror jag t ex denna ett bättre köp:
Den där kostar väl 14k egentligen? XXL verkar ha helknasiga priser på sina slutsålda cyklar. Hittar ingen med hydrauliska under 10k ?

Bikester omstartar?
Cinellin verkar ha mekaniska bromsar från Shimano och ligger nära 10k. Mina tidigare erfarenheter från Shimano mekaniska är bra. Köpte dock en rondo ruut superbilligt på rea. Dock hade den världens sämsta mekaniska bromsar. Hade varit vansinnig om jag köpt den för fullpris. Letar nu med ljus och lykta efter en prisvärd uppgrade till att montera hydrauliska bromsar men blir mycket dyrt :(

Bikester omstartar?
Cinellin verkar ha mekaniska bromsar från Shimano och ligger nära 10k. Mina tidigare erfarenheter från Shimano mekaniska är bra. Köpte dock en rondo ruut superbilligt på rea. Dock hade den världens sämsta mekaniska bromsar. Hade varit vansinnig om jag köpt den för fullpris. Letar nu med ljus och lykta efter en prisvärd uppgrade till att montera hydrauliska bromsar men blir mycket dyrt :(
Har för mig det finns halvhydrauliska bromsar. Vajer till oket som sedan är hydrauliskt. Ska titta på det till min cykel.

Bikester omstartar?
Har för mig det finns halvhydrauliska bromsar. Vajer till oket som sedan är hydrauliskt. Ska titta på det till min cykel.
Det finns. De jag känner till är TRP Hy/Rd

Men precis som med helmekaniska skivbromsar är höljen + vajrar och då särskilt kompressionsfria höljen viktiga för både bromsförmåga och känslighet
De här skall vara bra och säljs av många handlare

Bikester omstartar?

Har inte decathlon en billig med hydraulisk broms?

Bikester omstartar?
Beställde handskar och en lås som kam i två dagar från svensk lager och en fingaffel till fruns cykel som kam snabbare än utlovad från tyska lager. Gaffeln var halva priset, men två dager efter beställningen sänktes priset på en med 10 mm mer slag med 800 kr till 500 mindre än den jag köpte. Kunde hade köpt till en luftskaft och betalat 300 kr mindre. Men får väl inte klaga.

2024-01-24-20-07-37-581.jpg

Bikester omstartar?
Beställde handskar och en lås som kam i två dagar från svensk lager och en fingaffel till fruns cykel som kam snabbare än utlovad från tyska lager. Gaffeln var halva priset, men två dager efter beställningen sänktes priset på en med 10 mm mer slag med 800 kr till 500 mindre än den jag köpte. Kunde hade köpt till en luftskaft och betalat 300 kr mindre. Men får väl inte klaga.

Visa bilaga 677262
Har de ingen prisgaranti mot sig själva ?

Bikester omstartar?

As I understand it, even if the bid for the Adnature brand is successful and the brand /shops remain, it will not be anything like the Adnature/Bikester we know today since the power behind the large product variety, advanced logistics, and sometimes aggressive pricing possible due to the large discount they got at the point of purchase due to the sheer volume purchased and sold by Internetstores will no longer be there to support the business model.
Unless of course it is acquired by a group with a financially wide shoulder and a test for high volume/low margin e-com (which is more and more proven to eventually fail as customers are anything but faithful and will jump ship as soon as you start raising pricing and are no longer the cheapest available)

Bikester omstartar?

Ja, addnature verkar det finnas hopp för. I övrigt har man nog inte hittat någon investor som vill ta över internetstores. Insolvensförvaltaren går nu i tankarna att avveckla försäljningsverksamheten. Det verkar dock finnas intressenter för märkesrättigheterna (Nukeproof kanske?) och delar av lagren.

Bikester omstartar?

Ja, addnature verkar det finnas hopp för. I övrigt har man nog inte hittat någon investor som vill ta över internetstores. Insolvensförvaltaren går nu i tankarna att avveckla försäljningsverksamheten. Det verkar dock finnas intressenter för märkesrättigheterna (Nukeproof kanske?) och delar av lagren.
Vad innebär det? Att det blir konkurs? Att man säljer av lagret och sen lägger ner? annat?

Bikester omstartar?
Jag har gjort ett gäng beställningar där på sistone och tycker allt verkar vara exakt som innan de stod på randen till konkurs, dvs 1-2 dagars leveranstid från svenska lagret, och 3-4 dagars leveranstid från tyska lagret.

Bikester omstartar?
Jag har också beställt utan problem.

Undrar hur det funkar nu under administration? Kan de kånka ännu mer så det drabbar kunder eller såld cykel gäller?

Tillbaka
Topp