Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kollat dark-web? ;)Finns det någon onlineshop som säljer cykel och cykeldelar som tar emot bitcoin eller annan crypto-valuta?
Kollat dark-web? ;)
Förlorar man så mycket på att sälja och få riktiga pengar man kan handla med stället?
Tack för att du bevisar att Happy är Happy :)Krypto är en del av den kriminella infrastrukturen och utgör därtill ett våldsamt slöseri med resurser, främst i form av energi. Sunkigt är bara förnamnet.
Jag antar att du inte vill redovisa pengarna "av någon anledning" så helt fel är det nog inte.Tack för att du bevisar att Happy är Happy :)
Awesome :)Jag antar att du inte vill redovisa pengarna "av någon anledning" så helt fel är det nog inte.
Krypto är en del av den kriminella infrastrukturen och utgör därtill ett våldsamt slöseri med resurser, främst i form av energi. Sunkigt är bara förnamnet.
Den synpunkten blir jag nyfiken på. Kan du förklara mer om slöseriet?
Tack för att du bevisar att Happy är Happy :)
Ja, de verkar ju ha en strålande affärsplan. ?För lite mer on-topic så hittade jag https://www.freecycle.fr/en/ hittills som tar crypto
Trodde det skulle vara värre med tanke på ordvalet "våldsamt slöseri" ?![]()
Environmental impact of bitcoin - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Nej, då gör du dig skyldig till häleri.Vilka skyldigheter har säljaren eller det finns inga skyldigheter utanför banksektorn? Får jag handla på ica med ihopskrynglade dollarsedlar med spår av blå färg?
Kunde inte instämma mer på det. Krypto är sunk.Krypto är en del av den kriminella infrastrukturen och utgör därtill ett våldsamt slöseri med resurser, främst i form av energi. Sunkigt är bara förnamnet.
Jag tror att din kalibrering är lite off bara. Eller så har du bara en annan skala.Trodde det skulle vara värre med tanke på ordvalet "våldsamt slöseri" ?
"Känner nån till en cykelaffär som man kan betala med dunkar med diesel och/eller extraljus? Kablarna är avklippta eftersom jag hade bråttom att montera loss dem. Tvingades sälja bilen snabbt. Lovar."
Jobbigt om cyklar börjar handlas i bitcoin när man kommer cyklande genom visitationszonerna...Har du en Gucci-keps?
Vad jag förstått så är kryptotransaktionerna väldigt spårbara så det är inte jättebra att använda för kriminella. Men jag kan ha förstått fel.
Facebook Marketplace. Bra priser och accepterar alla betalmedel utom Swish och kort. Swish kan dock funka, säljaren lånar Swish av nån."Känner nån till en cykelaffär som man kan betala med dunkar med diesel och/eller extraljus? Kablarna är avklippta eftersom jag hade bråttom att montera loss dem. Tvingades sälja bilen snabbt. Lovar."
Bra pris vid snabb affär (ställer du frågor blir jag väldigt upptagen).Facebook Marketplace. Bra priser och accepterar alla betalmedel utom Swish och kort. Swish kan dock funka, säljaren lånar Swish av nån.
Jag tror att din kalibrering är lite off bara. Eller så har du bara en annan skala.
Är det inte bara att konvertera dem till vanliga pengar först?Vilken rolig diskussion det blev :)
Var inte meningen att det skulle bli en fredagstråd men bra att det kunde underhålla, och intressant att se vad den "allmänna" tanken om crypto är i (happy)sverige. När jag lekte med crypto för några år sen var det ingen konstig tanke att onlineshoppar skulle ha crypto och har några tusingar kvar på mitt konto som hade varit nice att konvertera till cykeldelar. Man kan ha åsikter men det finns en marknad för crypto och dom har ett riktigt värde.
Vad jag förstått så är kryptotransaktionerna väldigt spårbara så det är inte jättebra att använda för kriminella. Men jag kan ha förstått fel.
Och när banken får nys om det stängs företagets konton och finanspolisen knackar på.Låter ju som ett helfestligt upplägg för en cykelhandlare. Alla vill väl dribbla volatila valutor? Ha oförutsägbara krediter? Extra transaktionsavgifter? Och när skattemyndigheten får nyss om upplägget kan de se fram emot att få sin bokföring granskad med ett rektoskop.