Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
Blev lite småpratar, genom klarna såklart :)
1000031783.jpg

Bikester omstartar?
Akta dig för Klarnas AI-bot, bara ?
Haha ja vad ska man säga...känner alldeles för många utvecklare som jobbat på klarna och dom har mer än en mardrömshistoria att dela med sig av.

Bikester omstartar?
Akta dig för Klarnas AI-bot, bara ?
Eller när man ska trycka på betala och betalningen med bankkort måste gå genom Klarna så väljer den jäveln en flera år gammal adress.

Bikester omstartar?
Om allt går som det ska så får jag en Kona Process 134 levererad imorgon från Bikester. Priset var 25300 när jag beställde, men den ser nu ut att ha blivit dyrare igen. Den är tänkt att komplettera en Allebike Alpha som bus/reserv-cykel.

Bikester omstartar?
Om allt går som det ska så får jag en Kona Process 134 levererad imorgon från Bikester. Priset var 25300 när jag beställde, men den ser nu ut att ha blivit dyrare igen. Den är tänkt att komplettera en Allebike Alpha som bus/reserv-cykel.
Ett stycke hoj levererad idag! Kartongen såg ut som den släpats genom ett minfält. Men allt tycks vara helt och rakt! Puh!

Nu blir det lite pill med sådant jag redan har hemma, Rekon 2.6/2.4 ska monteras samt XT-bromsar. Efter tips i en annan tråd här så ska däcken fyllas ut med Rimpact Pro V2. Nu kan isen på marken gärna ta och smälta undan!

Bikester omstartar?
Tjena!

Addnature kör på med snabba leveranser, men nu får dom fan sluta med utförsäljningen, har ju blåst massvis med pengar. Fast å andra sidan har jag inte köpt något med minst 60% rabatt och jag har behövt nästan allt.

Bikester omstartar?
Kadewe har gått i konkurs p.g.a. Signa-Gruppe - ägare till Bikester?

"Bakgrunden till konkursen är att företaget Signa-Gruppe, som äger 49,9 procent av Kadewe Group, gick bankrutt i fjol.

Den österrikiska storkoncernen Signa-Gruppe växte i snabb takt i Tyskland under 2010-talet, med en affärsmodell som gick ut på att separera ägandet av fastigheterna och detaljhandeln. Lite förenklat kunde de på så vis höja värderingarna på sitt bestånd, belåna sig kraftigt och expandera.

Men när den tyska fastighetsmarknaden mer eller mindre kraschade i fjol visade sig strategin inte vara särskilt hållbar. I dag har bolaget skulder på över åtta miljarder euro.

Detaljhandelskoncernen Galeria Kaufhof Karstadt, som också ägs av Signa-Gruppe, har även de hamnat i obestånd – och kan behöva stänga många av sina över 90 filialer i Tyskland.

Även det franska lyxaffärshuset Galerie Lafayette har fått stänga sin filial i Berlin."

Bikester omstartar?
Min faktura är pausad hos klarna sedan förra veckan pga inkomplett/felaktig leverans. Någon som gjort detta den senaste månaden och varit med om att Bikester hittat en lösning eller är "åtgärda fel"-delen lediga tills vidare?

Bikester omstartar?
Fy satan vilken ågren jag fick när jag såg det där! Fick precis hem en Ramones 20” som jag betalat 3500 för. Men det var den gula varianten för dottern skulle prompt ha en gul och den kostar till och med mer nu än när jag handlade..

Fin cykel för övrigt!
Provade köpa men när man lägger den i varukorg tas den bort automatiskt :/

Bikester omstartar?
Undrar om de kroknat helt på tyska sidan. La en beställning den 6/2, svenska delen av ordern kom på två dagar. De är tyska är fortfarande bara registrerad, inte ivägskickad.

Bikester omstartar?
Undrar om de kroknat helt på tyska sidan. La en beställning den 6/2, svenska delen av ordern kom på två dagar. De är tyska är fortfarande bara registrerad, inte ivägskickad.
Har bestämt lite grejer två gångerna, förra veckan och veckan innan det, båda ordrarna kom från Sverige lagret och Tyskland. Sverige och Tyskland levererade samma dag

Bikester omstartar?
La en order ungefär samtidigt, svenska delen av ordern kom snabbt, tyska delen så har paketet registrerats men inte skickats. Fick klarna-faktura för svenska delen av ordern separat med det kanske är standard-förfarande. I mitt fall var det den svenska delen av ordern som jag behövde, den tyska delen beställde jag bara för att komma upp i fri frakt så de får gärna skippa de varorna.

Bikester omstartar?
La en order ungefär samtidigt, svenska delen av ordern kom snabbt, tyska delen så har paketet registrerats men inte skickats. Fick klarna-faktura för svenska delen av ordern separat med det kanske är standard-förfarande. I mitt fall var det den svenska delen av ordern som jag behövde, den tyska delen beställde jag bara för att komma upp i fri frakt så de får gärna skippa de varorna.
Ja de skickar alltid faktura för den del som skickats.

Bikester omstartar?
Jag lyckades ju så klart göra bort mig och beställa fel storlek. Nån som provat skicka tillbaka här i slutet och fått tillbaka pengarna? Står inget på hemsidan att det inte ska fungera nu mera.

Tillbaka
Topp