[OT] Är det några här som kör MC? / Visa din MC

Min var de sista som gjordes innan Harley sparkade Eric.
2010 CR 1125

På den hade de fixat seeping clutch, bakhjulslager och statorn. Men det är ju en del grejer kvar då.

Spelar ingen roll, vill man ha en Buell så vill man. Det är som Alfa Romeo eller gamla Ducati. Det handlar inte om att det skall fungera bra hela tiden, det handlar om hur man känner sig när man kör.
It has to look good or it won’t feel good…

It has to look good or it won’t feel good…

Haha. jaa. Men inte alla tycker Buell är så stiliga.
Det är lite som en freak of nature. En brud med konstiga kläder, blått hår, tatueringar och piercings.

1688743504512.png

X1 och S1 är mina favoriter men man måste fixa till dom.
Var på jakt efter white lightning s1 innan jag köpte Kolfiber-monstret…
Hittade tyvärr ingen då.

Bilagor

• IMG_5903.jpeg
    IMG_5903.jpeg
    68.1 KB · Besök: 72
Tack!
Joo...ett välfyllt garage är ju guld värt om man gillar sånt här!
Vi kör på speedwaybanor,enda som är lämpad för den körningen här i Sverige,blir förvisso "Short Track" mot Jänkarnas "Half Mile" och "Mile"-banor,men bättre än inget!
Aha! Men en sån där får ju inte riktigt sträcka ut på en speedwaybana va? Annars finns ju en massa travbanor som vore perfekta, eller?

Hur får man nys om när det körs? Vore kul att kolla, och kanske närma sig att köra, det är ju askul att sladda!

Färgmärkta däck där finns gummiblandningen och han recenserar bara brigestone . ännu en youtuber
Och i regel så markerar färg linjerna vilken hårdhet det är på blandningen i gummit.
Jo så är det men det var inte poängen. Utan just hur olika typer av däck har olika arbetstemperatur och hur det kan påverka vanlig gatkörning.

Tack å du verkar köra flattrack med Lasse å lite annat folk. Verkar vara grymt kul!
Japp,ute och leker lite sladdar runt!
Svinkul när man får till det där flytet runt banan! ?

I år har det dock blivit noll kört,har inte haft suget för det helt enkelt....fullt upp med annat,så har liksom inte haft energi och tid för det.
Men grejorna står ju där,så bara ge sej iväg när andan väl faller in.?

Hann inte ta bild men jag å lillkillen fick iallafall njuta till ljudet av hundratals hojar av alla de slag som samlats vid Älvsjömässan nu på förmiddagen ?

Är det nån som vet nån bra webshop för drivpaket typ i tyskland (eller sverige)? Jag har letat men inte hittat nåt som imponerar. Det finns så många bra siter för cykeldelar, måste finnas för hoj också...

Sonens A2, min snurra på stan-hoj (en CB300R) fick lättare ljuddämpare och R&G tankgummin i fjol. Nu är det usb-c-uttag, värmehandtag, nya däck, LiFe-batteri och förhoppningsvis drivpaket på g. Kul med lite vintermek. Hade varit kul med garage också (ja den står innomhus...)

IMG_0054.jpg

Är det nån som vet nån bra webshop för drivpaket typ i tyskland (eller sverige)? Jag har letat men inte hittat nåt som imponerar. Det finns så många bra siter för cykeldelar, måste finnas för hoj också...

Sonens A2, min snurra på stan-hoj (en CB300R) fick lättare ljuddämpare och R&G tankgummin i fjol. Nu är det usb-c-uttag, värmehandtag, nya däck, LiFe-batteri och förhoppningsvis drivpaket på g. Kul med lite vintermek. Hade varit kul med garage också (ja den står innomhus...)

Visa bilaga 676157
Riktigt trevlig mc, den hade jag gärna haft om jag inte varit för lång! Har provat den 3 ggr i butiken...

I Tyskland vet jag
louis mc
polo mc
Fc Moto

Kan varmt rekommendera Helm Studio för hjälm i Hamburg. Dom har stenkoll och dessutom direktkontakt med många importer i Europa.

Riktigt trevlig mc, den hade jag gärna haft om jag inte varit för lång! Har provat den 3 ggr i butiken...
Tack! Ja, peppig hoj för sin storlek. Köpte den mest för måttlig effekt och kurv-ABS, sonen ville egentligen ha rejsigare A2:a... Och smidig, väger under 140 kg efter byte av dämp och batter, sjukt lätthanterad :)

Visa bilaga 676157
I Sverige är det Addemoto som gäller för drivpaket

Edit nu är det rättstavat

Senast ändrad:
I Sverige är det Addemotor som gäller för drivpaket
Jag kan bara hålla med om Addemoto (inget "r" på slutet). Om man ändå vill handla av Tysken så kan jag rekommendera
CEA Webshop. På min stora hoj är det betydligt lättare att montera en sluten kedja än att pilla med nitar och press och det verkar svårt köpa en sådan hos Addemoto. Dessutom är ju Tysken billigare även med frakten, men i service är det svårt att slå Addemoto.

Edit: jag kollade på Addemoto och de verkar inte ha kedjor för hojar nyare än 2010 enligt katalogen. Jag har ingen koll på om de även har nyare. Min förra var en 2009 och till den fanns det, och min nya tarvar som sagt sluten kedja som de inte har.

Står det inte på nätet så kan man maila dom och fråga. Dom brukar allt kunna då tag i det mesta.
När jag köpte drivpaket där till min Ninja fick jag med både ett nitlås och ett vanligt kedjelås

Skulle precis tipsa om samma. Saarela är en riktig hedersknyffel och även om webbshoppen kan kännas en smula hemmabyggd så kan jag garantera att du kommer bli nöjd med kundservicen.
Finns inte hojens drivpaket på sidan är det bara att maila så brukar det lösa sig. Man får låna kedjeverktyg också, mot deposition men det var lite meckigt med tanke på var jag bor :D

Finns inte hojens drivpaket på sidan är det bara att maila så brukar det lösa sig. Man får låna kedjeverktyg också, mot deposition men det var lite meckigt med tanke på var jag bor :D
Första gången jag kontaktade honom via hemsidan så hade jag skrivit fel i min mailadress så han kunde inte svara på mina frågor. Men han gav sig fan på att jag skulle få en återkoppling, så efter lite googlande från hans sida så lyckades han hitta mitt telefonnummer så han ringde upp mig och svarade på alla mina funderingar. Det är inte många handlare som är så engagerade och att han dessutom håller riktigt bra priser gör det hela till en no brainer när jag eller någon jag känner behöver nya delar.

Första gången jag kontaktade honom via hemsidan så hade jag skrivit fel i min mailadress så han kunde inte svara på mina frågor. Men han gav sig fan på att jag skulle få en återkoppling, så efter lite googlande från hans sida så lyckades han hitta mitt telefonnummer så han ringde upp mig och svarade på alla mina funderingar. Det är inte många handlare som är så engagerade och att han dessutom håller riktigt bra priser gör det hela till en no brainer när jag eller någon jag känner behöver nya delar.
Mailade med flera handlare, Saarela var i en klass för sig. Maken till kundservice! Tack för tips :-)

På temat schyssta handlare, skaffade nya däck hos wheeler dealer igår. Känns som att han alltid funnits och successivt flyttat längre och längre ut från stan. Tror han hade en futt på söder från början, nu håller han till i ett skjul i nackaskogen. Gissar att han är billigast och noggrannast i Sverige :)

Ser fram mot att testa ett par hyffsat klibbiga Bridgestone S22 i sommar.

däck.jpg

På temat schyssta handlare, skaffade nya däck hos wheeler dealer igår. Känns som att han alltid funnits och successivt flyttat längre och längre ut från stan. Tror han hade en futt på söder från början, nu håller han till i ett skjul i nackaskogen. Gissar att han är billigast och noggrannast i Sverige :)

Ser fram mot att testa ett par hyffsat klibbiga Bridgestone S22 i sommar.
Behöver nya sulor också, behöver bara bena ut hur man får av hjulen :D

Efter flera års törnrosasömn återuppväcktes förra året Grustysken:
IMG_0920.jpeg

Tyvärr visade hastighetsmätaren så uppåt väggarna fel att det blev ombesiktning, och innan en ny mätare hade kommit hem hade 30-dagarsfristen gått ut och skiten fick stå kvar i lagårn i väntan på bättre tider.

Idag for fan i mig, och operation montera nya mätaren inleddes. Patienten framkörd:
IMG_3425.jpeg

Tanken töms för att kunna tas bort:
IMG_3426.jpeg

Pensionsförsäkringen, en äkta pd-tank som rymmer en halv månadslön i go 98-oktan:
IMG_3433.jpeg

Boven i dramat (visade 120 när man körde 90):
IMG_3429.jpeg

Tanken tömd och bortplockad, batteriet frånkopplat och allt mer eller mindre klart för transplantationen:
IMG_3432.jpeg

Fortsättning följer, missa inte nästa avsnitt!

Efter flera års törnrosasömn återuppväcktes förra året Grustysken:
Visa bilaga 681546
Tyvärr visade hastighetsmätaren så uppåt väggarna fel att det blev ombesiktning, och innan en ny mätare hade kommit hem hade 30-dagarsfristen gått ut och skiten fick stå kvar i lagårn i väntan på bättre tider.

Idag for fan i mig, och operation montera nya mätaren inleddes. Patienten framkörd:
Visa bilaga 681547

Tanken töms för att kunna tas bort:
Visa bilaga 681548

Pensionsförsäkringen, en äkta pd-tank som rymmer en halv månadslön i go 98-oktan:
Visa bilaga 681551

Boven i dramat (visade 120 när man körde 90):
Visa bilaga 681549

Tanken tömd och bortplockad, batteriet frånkopplat och allt mer eller mindre klart för transplantationen:
Visa bilaga 681550

Fortsättning följer, missa inte nästa avsnitt!
Den där vill inte jag köra Paris Dakar med...

Den där vill inte jag köra Paris Dakar med...
Det finns inte många hojar, varesig nya eller samtida, som inte är bättre på nästan allt. Ändå är det som nämndes tidigare i tråden så vansinnigt att folk skriver brev och frågar om den är till salu.
Den har mer kultstatus än faktisk prestanda. Men är man gubbe och helst kör grusväg i 70-80 så är den fantastisk. Har jag hört. Av såna gubbar.

Det finns inte många hojar, varesig nya eller samtida, som inte är bättre på nästan allt. Ändå är det som nämndes tidigare i tråden så vansinnigt att folk skriver brev och frågar om den är till salu.
Den har mer kultstatus än faktisk prestanda. Men är man gubbe och helst kör grusväg i 70-80 så är den fantastisk. Har jag hört. Av såna gubbar.
Den är grym. Och de som faktiskt körde Paris Dakar med såna där... Respekt! Minns nån kortväxt fransman (minns inte namnet) som körde en sån där best...

Den är grym. Och de som faktiskt körde Paris Dakar med såna där... Respekt! Minns nån kortväxt fransman (minns inte namnet) som körde en sån där best...
Gaston Rahier, fransktalande belgare om jag minns rätt. Och Hubert Auriol (stavning…?) som gjorde sallad av båda fötterna men ändå fullföljde. Jag börjar nästan lipa var sjätte år när jag ser klippet där han kommer in i mål med brutna ben.

Gaston Rahier, fransktalande belgare om jag minns rätt. Och Hubert Auriol (stavning…?) som gjorde sallad av båda fötterna men ändå fullföljde. Jag börjar nästan lipa var sjätte år när jag ser klippet där han kommer in i mål med brutna ben.
Var han belgare? Så kanske det var. Och vilka pannben... Att fortsätta med brutna ben och avslitna senor... Det är nåt galet/majestätiskt över dem.

Farfars bror körde Paris Dakar ett par gånger på 70/80 talet, men det var på XT500 samtliga gånger tror jag.

På den tiden var det fräckt på riktigt. Precis som BMWn.
Suck, en xt500 hade jag verkligen inte tackat nej till… ? Kanske även de, i likhet med grustysken, är bättre som nostalgiska drömobjekt än som faktiska motorcyklar att köra 2024. Men det stuket alltså, det är så rätt.

Häftigt med farfars bror!

Edit: Det ska också sägas att R80G/S PD så banbrytande och konstigt annorlunda som den var trots allt ”bara” var en konsument-jonne som togs fram efter några år med BMW-segrar. De faktiska tävlingscyklarna var nog brutalt skruvade både i motor och chassi. Så som de går och låter i gamla filmklipp, det har min gummikossa aldrig varit i närheten av.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp