[OT] Kul byggprojekt för högstadieklass

Stämmer detta? Köpte dom ramar av Miyata?
Har fått uppgiften från Miyatatråden, tror det var @Carl Edfeldt som skrev det men blir osäker nu för jag hittar ingen säker referens att Miyata även sålde cyklar under namnet Asahi på internet.

Edi. Har nog drömt det eller något för i tråden nedan står det att det var Cykelringen eget märke

Kontorsstolsergonomi och WC-stolens historia, vilken dj*vla 13 åring vill sitta och läsa sådant?
*garv*

Vi hade ingen bok, det här var på 1990-talet, vi hade bara handfasta övningar. Allt ifrån att bocka plåt och löda en elektrisk krets till att gjuta betong med och utan armering. Någonstans där emellan lagade vi säkert ett cykeldäck också.

Har fått uppgiften från Miyatatråden, tror det var @Carl Edfeldt som skrev det men blir osäker nu för jag hittar ingen säker referens att Miyata även sålde cyklar under namnet Asahi på internet.

Edi. Har nog drömt det eller något för i tråden nedan står det att det var Cykelringen eget märke
Jag har nog inget minne av just Asahi men väl att det gjordes Univega ramar.
Vilken tidsepok är oklart, tidigt, sent 80 tal eller början på 90. Koga varianter vet vi och att man även sålde Miyata under namnet Alfrex på hemma marknaden.
Brandsläckare och enhjulingar har oxå producerats ?

Kan finnas källfel men då får någon annan rätta mig ☺️

Jag har nog inget minne av just Asahi men väl att det gjordes Univega ramar.
Vilken tidsepok är oklart, tidigt, sent 80 tal eller början på 90. Koga varianter vet vi och att man även sålde Miyata under namnet Alfrex på hemma marknaden.
Brandsläckare och enhjulingar har oxå producerats ?

Kan finnas källfel men då får någon annan rätta mig ☺️
Där har vid det, nu kommer jag ihåg att det var Alfrex du skrev om, jag förväxlade med Asahi.

Senast ändrad:
Fantastiskt att dina elever får syssla med teknik i teknundervisningen!

Jag är extremt less på att allt skall skrivas och analyseras i ett samhällsperspektiv i teknikämnet istället för att syssla med tekniken. Eller så är det godtyckliga "programmera ett spel i Scratch-uppgifter".

Igår så supportade jag dotterns spelprogrammerande. Men som ingenjör skulle jag hellre se ingenjörnslösningsmetoder på tekniska problem, som planering att fixa cyklar!
(jag jobbar med mjukvara på dagarna)

/A

Bra jobbat och administrerat waikato! Det man gör med både kropp och hjärna blir kvar. Låter också som en bra och framåt skolklass. ...Tror jag har kvar den strömtestare jag gjorde när det begav sig.

Tillbaka
Topp