Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo... fast nyckelordet här är ju "jag". Du flyger ju glatt ner för en lerig slänt på en xc-hoj med halvblanka däck där andra tvekar på en endurohoj ?När jag kopplar loss cykelvagnen och och låser upp fjädringen så kan jag köra brutal xc och enduro light. (Varit på pallen i svartvitt med xc hoj)
Jo, men börjar man ta det åt antingen over- eller underbiking så tänker jag också att man får försöka hitta sitt eget "lagom"Kanske lite off tonic då jag inte läst hela tråden?
Jag kör äldre heldämpad xc hoj (Trek Top Fuel 2016) med låst fjädring som gravelhoj till jobb eller till affären med Cykelvagn. 2,25 däck och lite större framdrev.
När jag kopplar loss cykelvagnen och och låser upp fjädringen så kan jag köra brutal xc och enduro light. (Varit på pallen i svartvitt med xc hoj)
Fattar verkligen inte behovet av en Gravelhoj förutom att man gillar prylar.

Varför citerar du min gamla tinder-icebreaker!?Nu har det gått 12 minuter. Visa resten!!!

Jag lever som du lär - varför förnya sig när man redan vet facit??Varför citerar du min gamla tinder-icebreaker!?
Visa bilaga 683694
Det blev en till karate monkey! Men den här gången i XL.
Visa bilaga 683696
Jag kör mehtehn med 110mm stam, och med 70mm mer reach på karate monkeyn så kommer jag hamna +-0 om jag kör en 40mm stam.
Om man kombinerar det med ett par snabba 2.3" däck och ett par lättare hjul med 30mm fälgar så skulle det kunna vara en intressant variant av "grus" för min del.
Q-factorn blir väl lite bredare på karate monkeyn, och jag är begränsad till 34t drev. Men jag tror att det kan bli bra :)
Jag tänkte först att 25mm skulle räcka, för att hålla nere vikten lite. Men nu för tiden är ju 30mm lättvikts-xc bredder, så är väl lika bra att hålla bredden happykorrektJag lever som du lär - varför förnya sig när man redan vet facit??
Det blir säkert bra det där! Jag är lite osäker på hur det faktiskt blir med stora och breda fälgar, men tänker ändå att 29-tummare med lätta däck + fälgar är funkis. Kör så på min stig-mtb och den är poppig och glad, men heldämpad så det där riktigt snärtiga finns inte där (fast ändå poppig, då).
Tror på din tanke!
För mycket syfte och för lite hipster ;)Drömmig rackare det här med.
Visa bilaga 684923
En flatbar gravel tycker jag skall vara lätt och rapp med smalare styre, inte en avslappnad hybrid mellan mountainbike, beach cruiser och bmx med en meter brett styre.Nja, då hade det varit mer såna här bilder ?
en en stel mtb är väl en tillräcklig beskrivning?
Visa bilaga 686326
Visa bilaga 686327Visa bilaga 686328
Vilken otur att vi har olika målbild. För det låter precis som det jag beskriver att jag inte vill ha :)En flatbar gravel tycker jag skall vara lätt och rapp med smalare styre, inte en avslappnad hybrid mellan mountainbike, beach cruiser och bmx med en meter brett styre.
Det gör så ont i mig. Men slowbuild är svarta ekrar och alu-nipplar.Viktigast av allt är väl ändå att du handlar på ett ställe där du kan få ekrar i silver. Fälgarbredd, nav, mm är ju jämförelsevis oviktigt, det är ju ändå en Surly vi pratar om!
Men en tjusig mtb iallafall!? A for effort och allt det där!?Hjul på väg.
Ja, det är en mtb
Nej, det kanske inte blev enligt målbilden
Ja, det ska bli kul att prova
Visa bilaga 697479
Jag tänker att det blir en utgångspunkt iaf,Men en tjusig mtb iallafall!? A for effort och allt det där!?
Najj, kör beprövade xt 11spd tillsvidare iaf :)Blir det SS?
Ja, kul tror jag definitivt att den blir!Man kan alltid bygga om, kommer bli en kul hoj oavsett tror jag! ?
Jävla toppenhoj alltså. Riktigt finKör ju lite liknande setup på min kona nu. Kommer bli fint ditt bygge ?? Visa bilaga 697744
Drömhoj!Oklart vad som hände. Det matchar inte riktigt kravspecen jag började med. Men tog en liten mys-runda igår och den kändes trevlig.
Hade ett rekon 2.6" liggandes som fick agera test-framdäck, men blir nog ett rekon race där med tänker jag
Visa bilaga 702722
Vi är dina enablers.?Om ändå alla var lika stöttande!
Visa bilaga 702751
Älskar hybridcyklar!Stilig hybrid, eller jag menar gravelbike :D
Riktigt snygg färg.
Det är bra med enablers!Vi är dina enablers.?
Hojen är ju grym!! En sån behöver jag också med 100 procents säkerhet till någonting i mitt liv. Oklart vad, men vad spelar det för roll?
Den kommer säker fungera superbra! Jag skojade lite förut såklart, och skämt åsido så ser det ut som en riktigt kompetent hoj för många saker. Jag hade byggt den närapå identiskt, inklusive styre och hjul och hela skiten. Superfin färg dessutom! Så jäkla härligt att ha en hoj man kan dundra ner för trappor med när som helst liksom!?Det är bra med enablers!
Ska bli kul att prova cykeln lite och se hur den funkar. Lär garanterat bli lite småändringar framöver. Nu hade jag rätt mycket i bra-att-ha lådorna med ?
Ser riktigt grym ut! Skulle kunna ta sig ut på stigar också utan att behöva skämmas.Oklart vad som hände. Det matchar inte riktigt kravspecen jag började med. Men tog en liten mys-runda igår och den kändes trevlig.
Hade ett rekon 2.6" liggandes som fick agera test-framdäck, men blir nog ett rekon race där med tänker jag
Visa bilaga 702722
Betryggande att höra ?Den kommer säker fungera superbra! Jag skojade lite förut såklart, och skämt åsido så ser det ut som en riktigt kompetent hoj för många saker. Jag hade byggt den närapå identiskt, inklusive styre och hjul och hela skiten. Superfin färg dessutom! Så jäkla härligt att ha en hoj man kan dundra ner för trappor med när som helst liksom!?
Hur är styret? Funderar på om jag borde investera i ett sådant eller ett surly sunrise ?