Cykelmässa 2024

Cykelmässa 2024
Särskilt elcyklar drar till sig en del uppmärksamhet på detta forum så den mässan blir nog succé.
Any bike-related business that thinks that Happy is in any way related to the real world is deluding themselves and will not be long-lived.
99, 98456% of Swedish bike purchases have no idea what is happy nor do they care.
This said, yep. This is looking like a big, tremendous, fantastic, some say greatest ever success....

Cykelmässa 2024
Förutom ovan nämnda mässa på baksidan av Sveriges framsida, så arrangeras även en mässa på framsidan av Sveriges framsida.
Noll intresse, därför framflyttad till 2025.
Undrar hur många lbs som kursar i år?

Cykelmässa 2024

Bilagor

• IMG_7149.jpeg
    IMG_7149.jpeg
    210.2 KB · Besök: 83
Cykelmässa 2024
Tror det kan bli riktigt bra och jag vill oxå ha en rapport från ngn besökare därifrån. Ett bra/unikt tillfälle att se alla varumärken och produkter samlade på ett ställe.

För mig är annars mässor som t ex Eurobike mer intressanta. Jag är mer intresserad av nyheter och innovativa produkter där hälften inte ens kommer att nå marknaden. Men det är väl ingenjörsnörden i mig som gillar sån't kanske.

Cykelmässa 2024
För mig som var ute efter en 24" till grabben var det inte lika roligt. Fick åka till 30k och handla.
Sen fanns det bara en fatbike ☹️ En Boråsare utan info. Annars fanns det mycket att se ??

Cykelmässa 2024
Kul att där se så många fina racercyklar, även kul att landsväg och gravel är på uppgång enligt säljare jag pratade med (medan mtb-intresset tydligen dyker).

Cykelmässa 2024
Finns det en arena i Skövde?
Var? Gömd under Billingen?
Verkar vara en fråga från någon som inte varit i Skövde på ganska många år, eller har begränsad syn kanske. Utöver den nere i byn, för handboll/bad osv, så finns en hyggligt unik arena på Billingen; döpt med yttersta logik till Arena Billingen.

Senast ändrad:
Cykelmässa 2024
Jag var där i eftermiddags. Trevlig mässa, utställarna/montrarna var en bra mix mellan cyklar, cykeldestinationer, motionslopp och tillbehör (kläder, delar, energi).

En del fynd fanns bland tillbehören såsom hjälmar från Smith optics, avsevärt billigare än lägsta pris hos prisjakt, även i WTB's monter fanns ett stort utbud av däck och sadlar till lägre pris än hos tysken.

Cykelmässa 2024
Jag var där i eftermiddags. Trevlig mässa, utställarna/montrarna var en bra mix mellan cyklar, cykeldestinationer, motionslopp och tillbehör (kläder, delar, energi).

En del fynd fanns bland tillbehören såsom hjälmar från Smith optics, avsevärt billigare än lägsta pris hos prisjakt, även i WTB's monter fanns ett stort utbud av däck och sadlar till lägre pris än hos tysken.
Håller med! Igår när jag var där gick även en Orbea Occam H30 förra årets modell för 15000:-

Cykelmässa 2024
För er som är intresserade av en cykelmässa så vill jag berätta om en satsning vi dragit igång i Göteborg. Vi kör en pilot i år och på sikt kanske vi kan växa med innehåll och aktiviteter:

Välkommen till Cykelmagasinet Bike Day 27/4 2024

En helt ny cykelmässa i centrala Göteborg- för alla oss som gillar cykling!

Mässa • Scenprogram • Marketplace • Öl/mat/kaffe • Social rides • After bike

Entrén är gratis!

Förutom en fin samling utställare kommer det även bjudas på ett scenprogram med föreläsningar - ett Cykelstudion LIVE. Det blir även social rides och ett marketplace/loppis.
Vi rundar dessutom av dagen med en afterbike i lokalerna. Öl, mat och kaffe finns hela dagen.

11:00 – 17:00 - Utställare och program
?

17:00 - After bike med trubadurer
?

Filmstudion, Lindholmen Göteborg.

https://cykelmagasinet.se/bikeday/

Cykelmässa 2024
För er som är intresserade av en cykelmässa så vill jag berätta om en satsning vi dragit igång i Göteborg. Vi kör en pilot i år och på sikt kanske vi kan växa med innehåll och aktiviteter:

Välkommen till Cykelmagasinet Bike Day 27/4 2024

En helt ny cykelmässa i centrala Göteborg- för alla oss som gillar cykling!

Mässa • Scenprogram • Marketplace • Öl/mat/kaffe • Social rides • After bike

Entrén är gratis!

Förutom en fin samling utställare kommer det även bjudas på ett scenprogram med föreläsningar - ett Cykelstudion LIVE. Det blir även social rides och ett marketplace/loppis.
Vi rundar dessutom av dagen med en afterbike i lokalerna. Öl, mat och kaffe finns hela dagen.

11:00 – 17:00 - Utställare och program
?

17:00 - After bike med trubadurer
?

Filmstudion, Lindholmen Göteborg.

https://cykelmagasinet.se/bikeday/
Såg på hemsidan att det blir uppföljare i år. Kul!

Cykelmässa 2024
Nu är det dags!

Välkommen på ”cykelmässa" i Göteborg, 12/4
Cykelmagasinet Bike Day - en samlingsplats för alla cykelintresserade!

🚴‍♂️
20-tal utställare plus föreningar och lopparrangörer! Bokat scenprogram med bl.a modiga tävlingscyklister med stora ambitioner, snack från Paris-Roubaix och en tjej som cyklade till Nya Zeeland, mm. Cykelloppis och retro-filmvisning.
🚴‍♂️
Häng på våra social rides; mountainbike, grus och landsväg. Cykelgarderob finns.
🍷☕
Barista-kaffe och pup-up bar med hantverksvin. Öl och mat.
Tatuerare på plats (förboka Studio Törn, för 300:- rabatt på cykeltatueringar).
🚲
Gratis inträde för besökare. Filmstudion, Göteborg, lör 12/4 kl 11-17.
Mer info på hemsidan cykelmagasinet.se/bikeday/

Bilagor

• 1743773804348.webp
    1743773804348.webp
    82.7 KB · Besök: 17
Tillbaka
Topp