Tomrum i container från Kina – vad skulle ni köpa hem?

OFFTHEGOOP

Aktiv medlem
Hej allihopa!

Jag jobbar på ett företag som ungefär en gång om året importerar förpackningsmaterial från Kina, och nu när nästa container ska skickas, har det visat sig att det finns lite utrymme över.

Jag tänkte passa på att fylla den tomma platsen med något cykelmässigt. Nu undrar jag: om ni hade haft möjligheten, vad hade ni köpt hem från Kina?

Har ni tips på specifika varumärken, produktkategorier eller kanske sajter/marknader att hålla koll på?

Tacksam för alla inspel!

nåt som går att köpa volym och sälja 100% av utan risk att stå med risklager?
Kommer du att komma undan moms/tull?

nåt som går att köpa volym och sälja 100% av utan risk att stå med risklager?
Kommer du att komma undan moms/tull?
Nja, hade nog främst tänkt något kul till mig själv. Men om det finns plats för något att sälja vidare så är jag inte emot att tjäna en liten hacka.

Moms och tull tänker jag ta (lite) höjd för, företaget betalar.

Nja, hade nog främst tänkt något kul till mig själv. Men om det finns plats för något att sälja vidare så är jag inte emot att tjäna en liten hacka.

Moms och tull tänker jag ta (lite) höjd för, företaget betalar.
ok, det är nog lite lättare.
EDIT, menade restlager men risklager funkar ju också.

Jag har tidigare varit sugen på en ram men tyckt det närmat sig alternativen för mycket när allt är betalt.

Kanske blir andra priser om du så att säga köper lokalt?
Annars vet jag att det finns växelgrupper som ska vara bra men som ocså är rätt dyra. Samma fråga kring pris där.

Själv har jag köpt ett antal goldix vevpart men det kostar ju 350-500 spänn inkl frakt och tull så kanske inte så spännande att köpa för 200-300 spänn istället? (eller vad det kan kosta)

Köp något du vill ha, eller ännu bättre, behöver. Att bara konsumera för att fylla ett tomrum i en container känns... sådär.

Finns det nåt där som inte enkelt går att köpa här via de stora portalerna? Var i Kina för ett år sedan och det vart ingen shopping att tala om.

Tillbaka
Topp