eucalyptus
Aktiv medlem
Blockettråden 2
Säljs med titeln "ny Trek"
Men hur fan går detta ihop
Men hur fan går detta ihop
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad som säljs är ju uppenbarligen någon form av maskin ("fart"; "tävling"). Alla referenser till cykel kan måhända vara någon form av illustration av maskinens "fantastiska cykelkänsla". Men det är såklart en gissning från min sida.
Är det för dyrt finns det ju ett par lite omaka 340 fälgar från 90 talet för 3000kr också....Hahaha va
4000kr för gamla sketna tubfälgar från 2005 ?
Eller finns det retrovärde i dessa som jag missat?
Grabben köpte upp hela lagret på auktion och försöker nu sälja för 3 gånger priset till Happyride
Visa bilaga 682131
Hahaha va
4000kr för gamla sketna tubfälgar från 2005 ?
Eller finns det retrovärde i dessa som jag missat?
Grabben köpte upp hela lagret på auktion och försöker nu sälja för 3 gånger priset till Happyride
Visa bilaga 682131
Är det för dyrt finns det ju ett par lite omaka 340 fälgar från 90 talet för 3000kr också....
Ser mer ut som en sån där huckelBra pris på fin cuckel.
Hur tänker man att det här ska funka. Om cykeln inte blir såld med 7000kr "rabatt" så lär den va ännu svårare att sälja efter "mars 14/2"
Visa bilaga 683719
”Sen slänger jag den”Tror att tanken är att nån kommer att köpa den inom två veckor för att den annars blir för dyr.
Ja, det kanske funkar men inte på mig.
Det finns en medlem som hävdar att det funkar har jag för mig. Inte helt säkert att jag tror tror på detIngen aning om det funkar. Jag köper hellre inte från sån säljare.
Det finns en medlem som hävdar att det funkar har jag för mig. Inte helt säkert att jag tror tror på det
Precis, det är någon tyngre psykologi bakom detJag vet inte vem du syftar på, men det finns en medlem som höjer priset lite när något inte är såld efter en period. Men han säger det inte i förväg.
Är det gummans borste bakom däcken? Ingår den med gumman?Fynda ett par däck och få Gumman på köpet.
Visa bilaga 683757
?
Jag tror att det är definitionerna av "nytt" folk gör sig lustiga över. Ungefär som om jag själv skulle annonsera ut mig själv som "fräsch som en 30-åring". Folk skulle skratta åt mig eftersom det är så uppenbart att mitt önsketänk inte stämmer med verklighetendet är ju nån stående grej i den här tråden med ordet "nyskick" och liknande formuleringar, som folk stör sig på. jag har länge försökt förstå problemet, och går bet. men det hindrar mig ju inte från att skriva. (hur skulle det se ut om enbart folk som visste saker om saker skrev på happyride?)
jag fattar när det rör sig om en tydligt sliten sak med felaktig marknadsföring. och det retar även mig när folk vill ha nypris eller nära nypris för en pryl helt utan garanti och realistisk reklamationsmöjlighet. det spelar då ingen roll om prylen är som ny, priset från privatperson ska vara lägre.
men det verkar inte vara där skon klämmer, eftersom det verkar uppröra även när prylens skick är oskiljbart från något i en butik eller kartong. det upprör även när säljaren är helt transparent med vad nyskick för tillfället betyder, som i detta fall. det handlar alltså inte om att säljaren är oärlig.
vad kan då upprördheten handla om? jag har en vag hypotes om att det handlar om något som närmar sig känslan av "renhet" eller "äckel". en vara från affärn är besjälad med någon slags purfärsk magi som går förlorad så fort någon köpt varan. att marknadsföra något som nytt, trots att den redan är köpt, är då en absurditet. den där magiska känslan av att köpa den liksom "på riktigt" har för evigt gått förlorad, och det är ett skämt att kalla den för ny, även om den i allt väsentligt är exakt likadan som en vara på r2:s gnistrande nypolerade lagerhylla.
Jag tror du grovt överskattar nivån av upprördhet. Det är mer av karaktären underhållning när annonser beskriver hur objektet använts för att sedan försöka förmedla hur ny den är.det är ju nån stående grej i den här tråden med ordet "nyskick" och liknande formuleringar, som folk stör sig på. jag har länge försökt förstå problemet, och går bet. men det hindrar mig ju inte från att skriva. (hur skulle det se ut om enbart folk som visste saker om saker skrev på happyride?)
jag fattar när det rör sig om en tydligt sliten sak med felaktig marknadsföring. och det retar även mig när folk vill ha nypris eller nära nypris för en pryl helt utan garanti och realistisk reklamationsmöjlighet. det spelar då ingen roll om prylen är som ny, priset från privatperson ska vara lägre.
men det verkar inte vara där skon klämmer, eftersom det verkar uppröra även när prylens skick är oskiljbart från något i en butik eller kartong. det upprör även när säljaren är helt transparent med vad nyskick för tillfället betyder, som i detta fall. det handlar alltså inte om att säljaren är oärlig.
vad kan då upprördheten handla om? jag har en vag hypotes om att det handlar om något som närmar sig känslan av "renhet" eller "äckel". en vara från affärn är besjälad med någon slags purfärsk magi som går förlorad så fort någon köpt varan. att marknadsföra något som nytt, trots att den redan är köpt, är då en absurditet. den där magiska känslan av att köpa den liksom "på riktigt" har för evigt gått förlorad, och det är ett skämt att kalla den för ny, även om den i allt väsentligt är exakt likadan som en vara på r2:s gnistrande nypolerade lagerhylla.
Om den är i samma skick som när den var ny, så är väl "som ny" inte fel.Jag tror att det är definitionerna av "nytt" folk gör sig lustiga över.
Precis det som är poängen. En 10 år gammal pryl kan under inga definitioner kallas för "ny". Lika lite som att jag som gubbe kan kalla mig 30-åring. Spelar ingen roll hur fräsch och osliten jag känner mig. Jag är fortfarande gammal.Om den är i samma skick som när den var ny, så är väl "som ny" inte fel.
Den är är dock inte som en ny 2024-modell, eftersom det har hänt en del på de här åren.
Innebörden i följande påståenden är ju dock olika:Precis det som är poängen. En 10 år gammal pryl kan under inga definitioner kallas för "ny". Lika lite som att jag som gubbe kan kalla mig 30-åring. Spelar ingen roll hur fräsch och osliten jag känner mig. Jag är fortfarande gammal.
Även "nyskick" signalerar att jag som kund stället för att gå till butiken kan köpa den begagnat och få samma pryl fast billigare. När prylen istället är sa gammal att den gått ur sortiment för flera år sedan och motsvarande pryl inte ens existerar, ja då ägnar du dig bara åt grovt önsketänk. Vilket är lustigt
Det finns ju begrepp för det.Precis det som är poängen. En 10 år gammal pryl kan under inga definitioner kallas för "ny". Lika lite som att jag som gubbe kan kalla mig 30-åring. Spelar ingen roll hur fräsch och osliten jag känner mig. Jag är fortfarande gammal.
Även "nyskick" signalerar att jag som kund stället för att gå till butiken kan köpa den begagnat och få samma pryl fast billigare. När prylen istället är sa gammal att den gått ur sortiment för flera år sedan och motsvarande pryl inte ens existerar, ja då ägnar du dig bara åt grovt önsketänk. Vilket är lustigt
Är det Fix My Bike (baserat på plats) som har byggt gravel med nya komponenter på gammal ram, eller är det bara en vanlig annonsör som är från vettet?
Med mixad skivbroms och fälgbroms. Inte vackert.Är det Fix My Bike (baserat på plats) som har byggt gravel med nya komponenter på gammal ram, eller är det bara en vanlig annonsör som är från vettet?
Det är fix my bike som köpt gammal cykel. Dom har gjort så med ett gäng andra gamla 90tals mtbs som dom försöker sälja för 10k/stÄr det Fix My Bike (baserat på plats) som har byggt gravel med nya komponenter på gammal ram, eller är det bara en vanlig annonsör som är från vettet?
Ah. Återanvändning i all ära och jag har inte kollat komponentlistan, men då måste väl allt utom ramen vara nytt?Det är fix my bike som köpt gammal cykel. Dom har gjort så med ett gäng andra gamla 90tals mtbs som dom försöker sälja för 10k/st
Jag kollade på den cykeln tidigare och den såldes för 950kr innan "renoveringen"
Damn! Jag har en univega alpina 550. Tänk vad den måste vara värd. ?
Det är fix my bike som köpt gammal cykel. Dom har gjort så med ett gäng andra gamla 90tals mtbs som dom försöker sälja för 10k/st
Jag kollade på den cykeln tidigare och den såldes för 950kr innan "renoveringen"
3000kr verkar billigt för ett tågset, även om det är danska kronor.Annars kostar gamla halvpimpade budgetcyklar från 70-80-talen typ DSB nu ofta över 3000kr ”på söder” och andra innerstads mindre cykelhandlare.
Hehe lite biased numera. Ska ju vara DBS såklart ;)3000kr verkar billigt för ett tågset, även om det är danska kronor.
håller med, tror det där är en bra cykel, även om jag tycker 10 är för mycket. då skulle jag rekommendera en vän i cykelköpartagen att köpa en kona dew för samma pris eller billigare.Tycker faktiskt att det är ett rimligt pris. Inkluderar en cool ram, nya delar, LBS timmar att köpa ramen, riva, tvätta och montera.
En ram mindre som måste produceras.
Helt funkis med skiva fram. Frambromsen är ju den man använder mest.
Vad kostar en "ny" cykel med liknande funktion? För 10 papp är det svårt att köpa en cool cykel. Pelago kanske ligger närmast, då får man lägga på några tusen.
Happyit som gillar att mecka själv är inte målgruppen för den här cykeln. Har man råd att bo på Södermalm har man råd att köpa den här cykeln. Bra mycket coolare än en Dew.håller med, tror det där är en bra cykel, även om jag tycker 10 är för mycket. då skulle jag rekommendera en vän i cykelköpartagen att köpa en kona dew för samma pris eller billigare.
men om man köper en brukscykel för livet och skiter i vad en cykelnörd skulle tycka att den är "värd", då är man inte helt lurad om man lägger 10 på den där cykeln, särskilt inte när det är butik med, antar jag (?), garanti och reklamationsrätt.
Men fattar icke-happyiten detta?Bra mycket coolare än en Dew.