Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Såklart det är såDet verkar vara exakt samma utbud som på Cykelkraft och Cyklotekets webbshoppar. Letade lite ekrar och inser att det finns samma sortiment i alla tre shoppar.
Spanien stämmer, eller om det till och med är Portugal. Lite dryga ledtider, men funkar problemfritt.Har nyligen beställt ett par grejer från BikeInn, och det verkar utgå från Spanien? Någon so har nån erfarenhet av dom? Trodde först det gick från USA eftersom den heter .com.
Funkar ok, men långa leveranstider. Är väl Spaniens största. Det de har "i lager" är en sanning med modifikation, det finns i lager någonstans :) Jag beställde fyra lagervaror för ett tag sedan. Varenda grej skulle samlas ihop först och sen skickas. Men det uppskattade datumet när jag beställde stämde på dagenHar nyligen beställt ett par grejer från BikeInn, och det verkar utgå från Spanien? Någon so har nån erfarenhet av dom? Trodde först det gick från USA eftersom den heter .com.
Tycker R2, Bike24 och B-C alltid tar mellan 3-5 arbetsdagar. Helt klart acceptabelt.
Bikable brukar vara riktigt snabba.Bikester var överlägsna i leveranstid, nu får man kanske vara nöjd med en veckas väntan.![]()
Jag tror aldrig att jag har väntat mer än 3 dagar från Bike-components. Tror aldrig att det har kommit på 2 dagar dock.
Nä oftast inte. R2 har jag fått på 2 dagar flera gånger. Jag tycker den enda fördelen med Bikester var typ skor och kläder i samband med fri retur.Jag tror aldrig att jag har väntat mer än 3 dagar från Bike-components. Tror aldrig att det har kommit på 2 dagar dock.
Besvikelse på att nya ägarna inte öppnat webshopen än?Vilken besvikelse bikester nu har blivit :(
Jag kom in på den, men pris och utbud är inte längre i närheten av de tyska butikerna.Besvikelse på att nya ägarna inte öppnat webshopen än?
Nej. Samma tråkiga sortiment typ scott speedster gravel, någon rock machine och ständiga "bra priser".Besvikelse på att nya ägarna inte öppnat webshopen än?
Prismatch verkar bara gälla mot svenska nätbutiker, åtminstone enligt deras egen info: https://bikable.se/kundservice/prismatchNi vet att https://bikable.se/ bara tar 69 kr i frakt och matchar alla nätpriser? Brukar alltid hänvisa till det billigaste och få det till det priset.
Ja. Bikester är uppköpt. Trist kanske, livet går vidare.Så pojkar, nu är det som det är.
Nostalgikerna kan minnas hur det var här https://happyride.se/forum/threads/bikester-gosigt-maskrosfoeretag.2877090/
- ni andra kan ge er ut o cykla istället.
De har matchat mot bikester.se, vill jag minnas, men det kan vara helt fel, så nu har jag skrivit en massa i onödan. Bikeinn däremot ville de matcha mot.Prismatch verkar bara gälla mot svenska nätbutiker, åtminstone enligt deras egen info: https://bikable.se/kundservice/prismatch
Prismatchar andra svenska handlare.Ni vet att https://bikable.se/ bara tar 69 kr i frakt och matchar alla nätpriser? Brukar alltid hänvisa till det billigaste och få det till det priset.

Addnature är online. Det är nu samma företag som OutdoorExperten, vilket ägs av WeSport. Kul.
Prismatch verkar bara gälla mot svenska nätbutiker, åtminstone enligt deras egen info: https://bikable.se/kundservice/prismatch
Tänkte dom till lite kreativt precis nu, skulle de istället kunna använda sin avancerade plattforms personliga engångsrabattkoder direkt mot det här forumet, tex. Alla emails har de ju redan ändå i och med att de äger detJaja, huvudsaken är att vi slipper rabattkodstiggeriet här på happy. När det kommer till att handla prylar har det ju ändå alltid funnits bättre alternativ.
Så, tack WeSports för att ni befriar oss fr rabattkodstiggeriet ?
Har handlat på BikeInn; funkar bra och bra pris, men som någon annan sagt tar det lite tid för leverans… om man är ute efter Specialized-prylar är ofta Ibkbike billigare.Har nyligen beställt ett par grejer från BikeInn, och det verkar utgå från Spanien? Någon so har nån erfarenhet av dom? Trodde först det gick från USA eftersom den heter .com.
Produkterna från "gamla" Bikesters sverigelager verkar inte ingå i affären.Det verkar vara exakt samma utbud som på Cykelkraft och Cyklotekets webbshoppar. Letade lite ekrar och inser att det finns samma sortiment i alla tre shoppar.
Det spelar ingen roll att de äger det om deras/vårt dpa inte omfattar det.Tänkte dom till lite kreativt precis nu, skulle de istället kunna använda sin avancerade plattforms personliga engångsrabattkoder direkt mot det här forumet, tex. Alla emails har de ju redan ändå i och med att de äger det
Vad kostar frakten?Shimano HG-54 10-delad kedja:
Bikester 262kr.
Rose 155kr.
Min LBS 242kr.
OK…….
För mig, ca 5 min av mitt liv.Vad kostar frakten?
Tänkte från webshopparna. Här har du facit:För mig, ca 5 min av mitt liv.
Bor du i samma hus som din LBS? Är din tid obegränsad och gratis?Tänkte från webshopparna. Här har du facit:
Nya Bikester: 262 kr + 59 kr frakt, totalt: 321 kr
Rose: 155,33 kr + 100 kr frakt, totalt 255,33 kr
LBS: 242 kr
Bikeable.se 238 kr + 69 kr frakt, totalt: 307 kr, framme på 2-5 arbetsdagar.Tänkte från webshopparna. Här har du facit:
Tänkte från webshopparna. Här har du facit:
Inte betalar jag något för att gå eller cykla till min LOKALA cykelhandlare. Inte heller får jag löneavdrag eller missar någon inkomst p.g.a. besöket. Hela grejen med att jämföra priser är att göra det rättvist, dvs. totalsumman för inköpet inte mygla undan en rätt stor del av kostnaden för att få det att låta billigare.Bor du i samma hus som din LBS? Är din tid obegränsad och gratis?
Jag tycker tex Ikeas hemleveranser för 500-700kr varit rena plusaffärer för oss.
En LBS ligger per definition nära (LBS = lokal cykelhandlare) och jag har därför inga problem att gå eller cykla dit.Ja, du jobbar ju på lbs. Vi andra måste ta oss dit.
Kunden har alltid fel.
Tack för att du avslöjade myglet med att beställa flera saker i samma paket.En LBS ligger per definition nära (LBS = lokal cykelhandlare) och jag har därför inga problem att gå eller cykla dit.
Beställer man två kedjor i taget på r2bike så blir det billigare även för den som jobbar på lbs att beställa på nätet.
men att beställa två kedjor i taget är så klart mygel......