Bikester omstartar?

Bikester omstartar?
Det verkar vara exakt samma utbud som på Cykelkraft och Cyklotekets webbshoppar. Letade lite ekrar och inser att det finns samma sortiment i alla tre shoppar.

Bikester omstartar?
Jaja, huvudsaken är att vi slipper rabattkodstiggeriet här på happy. När det kommer till att handla prylar har det ju ändå alltid funnits bättre alternativ.
Så, tack WeSports för att ni befriar oss fr rabattkodstiggeriet ?

Bikester omstartar?
Har nyligen beställt ett par grejer från BikeInn, och det verkar utgå från Spanien? Någon so har nån erfarenhet av dom? Trodde först det gick från USA eftersom den heter .com.

Bikester omstartar?
Har nyligen beställt ett par grejer från BikeInn, och det verkar utgå från Spanien? Någon so har nån erfarenhet av dom? Trodde först det gick från USA eftersom den heter .com.
Funkar ok, men långa leveranstider. Är väl Spaniens största. Det de har "i lager" är en sanning med modifikation, det finns i lager någonstans :) Jag beställde fyra lagervaror för ett tag sedan. Varenda grej skulle samlas ihop först och sen skickas. Men det uppskattade datumet när jag beställde stämde på dagen

Bikester omstartar?
Tycker R2, Bike24 och B-C alltid tar mellan 3-5 arbetsdagar. Helt klart acceptabelt.

Det är vad det ofta tar ifrån butiker inom Sverige också. Svenska butiker har fortfarande inte riktigt kommit in i framtiden.

Speciellt dom i Wesportsfären. Jag beställd nåt från deras butik Träningsmaskiner med stort lager här i samma kommun för att det stod att det finns i lager och jag tänkte att då svänger jag förbi och plockar upp efter jobbet. Det fanns i lager, men ett helt annat lager i annan del av landet. Det tog fem dagar innan det hittat hit.

Senast ändrad:
Bikester omstartar?
Bikester omstartar?
Jahopp. Hittar ingen inloggning och därför inte favoritlistan. När jag kollar manuellt så verkar vrakpriserna på de produkterna jag var intresserade av ändå inte vara aktuella.

Prismatch verkar bara gälla mot svenska nätbutiker, åtminstone enligt deras egen info: https://bikable.se/kundservice/prismatch
De har matchat mot bikester.se, vill jag minnas, men det kan vara helt fel, så nu har jag skrivit en massa i onödan. Bikeinn däremot ville de matcha mot.

?

Bikester omstartar?
Ni vet att https://bikable.se/ bara tar 69 kr i frakt och matchar alla nätpriser? Brukar alltid hänvisa till det billigaste och få det till det priset.
Prismatchar andra svenska handlare.
Då betalar jag hellre 40kr mer i frakt och får mycket bättre pris på allt i beställningen :)
IMG_9264.png

Bikester omstartar?
Prismatch verkar bara gälla mot svenska nätbutiker, åtminstone enligt deras egen info: https://bikable.se/kundservice/prismatch

Jaja, huvudsaken är att vi slipper rabattkodstiggeriet här på happy. När det kommer till att handla prylar har det ju ändå alltid funnits bättre alternativ.
Så, tack WeSports för att ni befriar oss fr rabattkodstiggeriet ?
Tänkte dom till lite kreativt precis nu, skulle de istället kunna använda sin avancerade plattforms personliga engångsrabattkoder direkt mot det här forumet, tex. Alla emails har de ju redan ändå i och med att de äger det

Bikester omstartar?
Har handlat på BikeInn; funkar bra och bra pris, men som någon annan sagt tar det lite tid för leverans… om man är ute efter Specialized-prylar är ofta Ibkbike billigare.

Bikester omstartar?
Bor du i samma hus som din LBS? Är din tid obegränsad och gratis?

Jag tycker tex Ikeas hemleveranser för 500-700kr varit rena plusaffärer för oss.
Inte betalar jag något för att gå eller cykla till min LOKALA cykelhandlare. Inte heller får jag löneavdrag eller missar någon inkomst p.g.a. besöket. Hela grejen med att jämföra priser är att göra det rättvist, dvs. totalsumman för inköpet inte mygla undan en rätt stor del av kostnaden för att få det att låta billigare.

Bikester omstartar?
Beställer man två kedjor i taget på r2bike så blir det billigare även för den som jobbar på lbs att beställa på nätet.

men att beställa två kedjor i taget är så klart mygel......

Bikester omstartar?
Beställer man två kedjor i taget på r2bike så blir det billigare även för den som jobbar på lbs att beställa på nätet.

men att beställa två kedjor i taget är så klart mygel......

Ja, enda gång jag behöver går till LBS är när något helt oväntat går sönder eller tar slut. Kedjor, slang och däck är enkelt att har på hemmalaget och att köpa icke-separat.

EDIT: glömde att jag dock har tur att har en familj med många cyklar som jag har lyckats att standardisera någorlunda.

Tillbaka
Topp