Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vindhastighet?Någon som luskat ut efter vilken algoritm Bikester och Addnature ändrar sina priser? Priserna går ju upp och ned hela tiden.
Dealen postades på Mydealz så de var tyskarna som hann köpa allt.Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!
Extremt smidigt för att blåsa rent och torrt, speciellt under mögsäsången. Drivlina, bromsar, pedaler, osv. Finväderscyklist så min off-season består mestadels av gym och Zwift. Men jag hajar! Något annat? Jag har några SUP:ar men de är permanent uppblåsta..happyride.se
Var det någon som hann köpa något av Sram AXS Transmission gruppseten till dom väldigt låga priserna?
XO för 800 euro
GX för 700 euro
om jag minns rätt.
Eller var det bara bluff: fanns ändå inte i lager, så dom kunde ha hur lågt pris som helst?
Bike components
Hur har man koll på sånt?Dealen postades på Mydealz så de var tyskarna som hann köpa allt.
Jag läser mtb-news.deHur har man koll på sånt?
Tror det var en 25% helg som drog ner White GX ltd till tiotusen-någonting för ett år sen.Kommentar till
Är det inte ovanligt låg rabatt?Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!
Extremt smidigt för att blåsa rent och torrt, speciellt under mögsäsången. Drivlina, bromsar, pedaler, osv. Finväderscyklist så min off-season består mestadels av gym och Zwift. Men jag hajar! Något annat? Jag har några SUP:ar men de är permanent uppblåsta..happyride.se
Nu har jag iofs inte köpt ngn cykel på XXL på några år. sedan före pandemin,
men då var medlemsrabatten 20%.
Senast i oktoberTror det var en 25% helg som drog ner White GX ltd till tiotusen-någonting för ett år sen.
25% medlemserbjudande!
White GX LTD 2213 999:-10 499,25:-
Visa bilaga 661124
Endast i butik. Få på lager, endast i vissa butiker i vissa storlekar.
Nu är den ju faktiskt snyggare!Senast i oktober
Är det med ngn speciell rabattkod då?Garmin Edge 1040 Solar för 5289 kr, gäller t.o.m. kl. 08:00 8/7
![]()
Garmin Edge 1040 Solar
Garmin Edge 1040 Solar är den ultimata cykeldatorn med GPS och solenergiladdning, som du kan lita på när du behöver den som mest, från avlägsna gravelturer till episka stigningar. Cykeldatorn är försedd med multi-band GNSS-teknologi, som ger bättre positionsnoggrannhet och täckning även i krävand...www.outdoorexperten.se
30% extra i OutletÄr det med ngn speciell rabattkod då?
För så här ser det ut när jag föjer din länk
Visa bilaga 710433
Så billigt att det blev dyrt:
![]()
Specialized Stumpjumper EVO S-Works | Carbon / Brushed Liquid Black Metal / Limestone / Brusched Crome | | TCMcykel.se
Köp Specialized Stumpjumper EVO S-Works | Carbon / Brushed Liquid Black Metal / Limestone / Brusched Crome | online hos TCMcykel.se | Sveriges bästa utbud av Specializedwww.tcmcykel.se
Hur kan man borsta flyttande metal?
Topp! Är du XS eller XL? ?Tack för det tipset
Det blev en cykel, som redan nu är slut i min strl!
Det är inte alltid XL räcker.....Topp! Är du XS eller XL? ?
Helt klart bra insteg. Relativ enkel drivlina men den funkar. Hydrauliska bromsar är fint. Känns väldigt prisvärt, kostar ju som ett par bättre skor och några aerostrumpor. Kör!Hittar i princip ingenting om den här online men känns som en bra deal för att prova på landsväg? Någon med erfarenhet?
Fenix SLA 105 Tiagra 2x10, landsvägscykel - Landsvägscykel - Fenix SLA 105 Tiagra 2x10, landsvägscykel | XXL
Läs mer om Fenix SLA 105 Tiagra 2x10, landsvägscykel. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Du har rätt, ändå beställde jag en.GRIFN Allroad 105 dizc 23, allroad landsvägscykel, gruscykel - Gravelcykel - GRIFN Allroad 105 dizc 23, allroad landsvägscykel, gruscykel | XXL
Läs mer om GRIFN Allroad 105 dizc 23, allroad landsvägscykel, gruscykel. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Intressant cykel som jag ev själv skulle vara intresserad av om inte följande fallerade:
1. Lång reach (för lång för mig)
2. Den idiotiska interna vajerdragningen som gör att det är ett helvete att byta styrstam eller flytta på distanser. Det går inte heller att transportera cykeln i en vanlig cykeltransportväska, så den som vill resa med cykeln får köpa en dyra specialväska som är svår att förvara på ett bra sätt.
Du har rätt, ändå beställde jag en.
Det blir min tredje ridley så tror det går OK. Skulle väl vara om jag vill ha en kortare stam då... krångligt.Om reachen är ok för den egna kroppen så kanske man kan ta den idiotiska interna vajerdragningen med tanke på vad man får för pengarna. Du lär dock svära en del över den.
Men går det inte ta en vajer på utsidan om man känner för det?Vågat att köra mekanisk fram- och bakväxel helintegrerat. Snyggt är det, men jag skulle inte vilja ha någon vajer i en sån cykel.
Jag har nog aldrig sett en standardram vars kabeldragning som avsedd att dras genom styrlagret tillgodoser alternativa lösningar. Vi ser inte heller här runda rör vilket medger tredjepartslösningar för att kunna montera extern dragning, men vi får väl se vad ägare till cykeln säger.Men går det inte ta en vajer på utsidan om man känner för det?
+1Du har rätt, ändå beställde jag en.
Även Tour instämmer med dig, så här skrev de när de i 5-2023 testade den dyrare di2-utrustade variantenOm reachen är ok för den egna kroppen så kanske man kan ta den idiotiska interna vajerdragningen med tanke på vad man får för pengarna.
Vad var det du föll för @HåkanC? Jag har fingret på köpknappen. Tycker det känns som otroligt mycket cykel för pengarna (om man få använda den klyschan).+1
Även Tour instämmer med dig, så här skrev de när de i 5-2023 testade den dyrare di2-utrustade varianten
"Insgesamt stellt das Grifn aber eine gelungene Plattform für eine große Zielgruppe dar, die sich nicht auf ein Terrain festlegen will"
Från
![]()
Ridley Grifn im TOUR-Test: Rennräder mit Shimano 105 Di2
Preiswert, funktional, bergtauglich: Shimanos neue 105 Di2 ist prädestiniert für Marathonräder. TOUR hat neun aktuelle Modelle getestet. Hier: Das Ridley Grifn.www.tour-magazin.de
Priset och XXLs generösa öppetköp villkorVad var det du föll för @HåkanC? Jag har fingret på köpknappen. Tycker det känns som otroligt mycket cykel för pengarna (om man få använda den klyschan).
+1Jag tvekar nog mest kring intern vajerdragning.
+1Vad tycker happykollegiet om xxl dealen på Ridley Grifn? Är det inte sjukt bra prisnivå?
Det är inte Di2 på den, utan "gamla" mekaniska 11-delade 105 R7000 (med hydrauliska bromsar)billigaste jag sett med "Endurance" stil och 105DI2 var en Scott Addict 20 för ca 31-32000.
Bra poäng med öppetköp. Man kanske vågar sig på en kortis på trainern för att se om den passarPriset och XXLs generösa öppetköp villkor
Behåller jag den kommer den troligen att hamna på landet, där det är en hel del grusvägar
+1
Men cykeln har även en hel del listiga detaljer; många flask och väsk-fästen
![]()
![]()
och inte endast intern dragning av dynamosladden i högra gaffelbenet ända till gaffelkronan
![]()
utan även intern dragning i ramen för sladden till baklampan!
![]()
Kolla här
+1
Men kolla sittställningen, dvs stack och reach. För som @Bele skriver passar den inte alla och det kommer troligen att vara krångligt att byta styrstam
Det är inte Di2 på den, utan "gamla" mekaniska 11-delade 105 R7000 (med hydrauliska bromsar)
Dessutom har den 105-vevparti med lvg-anpassade 50/34 istf mer grusvägsanpassade GRX
Vad var det du föll för @HåkanC? Jag har fingret på köpknappen. Tycker det känns som otroligt mycket cykel för pengarna (om man få använda den klyschan).
Jag tvekar nog mest kring intern vajerdragning.
Har du lust att förklara det i mer detalj så att även jag förstår?Det är även ganska trångt vid kedjestagen så jag köpte en spindel effektmätare.
Du får leta efter den fullständiga listan hos RayVad har edge 1040 som inte explore har?