Tips om budgetprylar på Lidl

Vill inte säga något negativt om Lidls försäljning av cykelprylar. Snarare är det berömvärt att en stor kedja öht engagerar sig åt oss cyklister. Hur många gör det? ICA kanske?!
Nåväl. Köper man och betalar för budget. Får man budget. Detta borde alla vara medvetna om.
På de största ICA-butikerna har jag sett dåliga pumpar, lagningskit, smörjolja, sadelskydd, cykellampor och lås. Aldrig sett en sadel, mekställ eller hjälmar för vuxna.

Vill inte säga något negativt om Lidls försäljning av cykelprylar. Snarare är det berömvärt att en stor kedja öht engagerar sig åt oss cyklister. Hur många gör det? ICA kanske?!
Nåväl. Köper man och betalar för budget. Får man budget. Detta borde alla vara medvetna om.
så är det. men man vill inte betala för budget och få skräp. tycker lidls tekniska grejor generellt lyckas undvika det potthålet.

någonstans verkar de på inköpssidan ha ett fungerande filter?

förresten är det högst vanligt på andra ställen; att man betalar för premium och får budget. snarare är det en förekommande affärside att sälja på intet ont anande köpare grejor vars enda utskiljande egenskap är ett högt pris.

Så är väl fallet med Lidl och t ex Decathlon, på kvalitetsskalan skräp - budget - standard - premium får man ofta en nivå högre än man betalat för jämfört med ”fina” märken.

De har även återupprepat förra årets extrapris på jordgubbar
0MDgyMjZCNkI2MTM1Q0EzNkVCRUZFN0RFRjQwOTY4QjRDQzk1Mzc3LnBuZw.png

Fast det är ~1mån tidigare och dessutom är priset högre (34,90 mot 19,90 förra året), förstås.
Det blev en låda till idag, detta trots "gnället" tidigare i tråden.

Köpte bibs med långa ben för några år sedan, då var det pad. Säger ju inte så mycket om hur det blir nu, men min poäng är att det nästan skulle vara bättre utan pad. Jag har köpt några bibs med korta ben också, och även utan hängslen, samtliga har väldigt dåliga pads, blir som kartongpapp typ efter ett tag, och dålig passform.

Har ett par andra bibs med långa ben, Pearl Izumi, dom är utan pad. Där kör jag med några billiga cykelbyxor med pad från Craft under. Mycket bättre trots dom enklaste från Craft, som jag köpte när jag intet ont anande råkade hamna i cykelträsket för några år sedan.

Visst är dom jag har från Lidl bättre än ingenting, men ska jag cykla mer än en timma så undviker jag helst dom, och jag kan trots allt cykla med jeans med vanliga kallingar under i någon timma utan några direkta problem. Så jag är inte direkt känslig.

Köpte bibs med långa ben för några år sedan, då var det pad. Säger ju inte så mycket om hur det blir nu, men min poäng är att det nästan skulle vara bättre utan pad. Jag har köpt några bibs med korta ben också, och även utan hängslen, samtliga har väldigt dåliga pads, blir som kartongpapp typ efter ett tag, och dålig passform.

Har ett par andra bibs med långa ben, Pearl Izumi, dom är utan pad. Där kör jag med några billiga cykelbyxor med pad från Craft under. Mycket bättre trots dom enklaste från Craft, som jag köpte när jag intet ont anande råkade hamna i cykelträsket för några år sedan.

Visst är dom jag har från Lidl bättre än ingenting, men ska jag cykla mer än en timma så undviker jag helst dom, och jag kan trots allt cykla med jeans med vanliga kallingar under i någon timma utan några direkta problem. Så jag är inte direkt känslig.
Har kört med Lidls vår/sommar och höst/vinter långa bibs med dyna på pendlingen 5 mil per dag i många år. Jag upplever dem som helt ok i pad och hyfsat slitstarka. Vill nog klassa dem som prisvärda, förutsatt att man hittar en storlek som passar. Jämför då med bl a Endura, Craft och nu senast ett par DHB för 5 gånger pengarna. De senare har gått sönder i sömmarna och är sydda i ett mycket tunnare och känsligare material. Kalla trots att de ska vara spec:ade för vintercykling.

I år kostar mekstället 479:- Jag har ett, och är nöjd. Lycka till i jakten på ditt eget.
Cykelprylarna börjar på sidan 19.

Örjan Lax här... Sen de införde Lidl Plus så är det fan oLidligt att handla där, oavsett vad reklamen säger. Det är uppenbart för svårt för majoriteten av rabattkupongsjägarna att hantera. De måste ju anpassa systemet så det blir hanterbart. Jag behövde skriva av mig lite.

Örjan Lax här... Sen de införde Lidl Plus så är det fan oLidligt att handla där, oavsett vad reklamen säger. Det är uppenbart för svårt för majoriteten av rabattkupongsjägarna att hantera. De måste ju anpassa systemet så det blir hanterbart. Jag behövde skriva av mig lite.
Råkade ut för en "kärring" som prompt skulle ha rabatten men var tvungen att hålla upp kön närmare 10 minuter, en evighet för nån ynka krona, hade jag stått närmare hade jag erbjudit mig att betala mellanskillnaden!

Råkade ut för en "kärring" som prompt skulle ha rabatten men var tvungen att hålla upp kön närmare 10 minuter, en evighet för nån ynka krona, hade jag stått närmare hade jag erbjudit mig att betala mellanskillnaden!
Har totalt vägrat de där lidl plus, trots att jag handlar där så gott som dagligen.
Senast var de en före mig som efter att liksom mig köat en bra stund, får sin "stund i rampljuset" och ska till att betala.
Då ska den där telefonen fram, och bestämmer sig för att högt och tydligt "ska bara kolla om de är några kuponger jag ska aktivera". Scrollar en stund och säger lila högt och tydligt, "nå de var nog inget idag". För att sen behöva leta upp den där jäkla qr koden.

Kan knappt gnälla på henne för övrigt, systemet lidl byggt upp är ju rent vansinne.
Nog för att hon hade kunnat kolla genom sin app medan vi stod där snällt i kön.

Såg att Lidl Ocean Sea fiskpinnar fick bra kritik i Råd och Rön. Billiga är de också!
Nån som testat Ocean Sea fiskpinnar?
Här står lite också:

Såg att Lidl Ocean Sea fiskpinnar fick bra kritik i Råd och Rön. Billiga är de också!
Nån som testat Ocean Sea fiskpinnar?
Jag har ätit en del på filé och mååånga paket på färs. De är bra. Frasiga och med riktigt bra kryddning. När fiskpinnarna på färs kostade endast 10,90 kronor för mindre än fem år sedan, medan konkurrenterna redan då var på väg uppåt 20 kronor så åt jag nog ett paket i veckan... ?
Nu är det mindre prisskillnad (LIDL 19,90kr, Eldorado & ICA Basic 20,90kr) så det blir inte lika ofta. Men LIDL är fortfarande billigast och bäst, så det blir de när det gäller fiskpinnar.

Serveras såklart med ris och sweet chili sås. ?

All respekt för att folk utnyttjar butikernas system med sänkta priser men jag är ju bara människa liksom. De gjorde ju Trissreklam med att plötsligt öppnar sig en ny kassa och man kan gå förbi kön, plötsligt händer det. Jag tycker mest synd om personalen som får ta diskussionerna dagarna i ända. Sen går de till Willys som har löst det med att kunderna får koppla sina bankkort till ett medlemskap så de slipper hålla på och krångla så förbannat. Gör om, gör rätt.

Tillbaka
Topp