Samarbete med Postnord? DB Schekner? Earlybird? osv..

Sudden19

Aktiv medlem
Tjena,

Ser att fler och fler börjar ha samarbete med DB Schenker eller postnord, T.ex Tradera, Blocket osv osv..

Frakten börjar bli ganska dyr nu och ibland tjänar man inte på att köpa mindre grejjer begagnad pga frakten..
Men ser att t.ex Blocket, Tradera har mycket bättre priser än om man bokar själv.

Borde inte Happy fixa samarbeta med någon av ovanstående?

Why on earth would WeSport help with its competition? Anything that facilitates sale of anything they sell by making it cheaper (including second hand products) directly compete with their interests.

En aspekt av Blockets frakttjänst är att de håller pengarna tills köparen godkänt varan. Bra för köparen men kan även ge utrymme för bedrägeri gentemot säljaren.

En aspekt av Blockets frakttjänst är att de håller pengarna tills köparen godkänt varan. Bra för köparen men kan även ge utrymme för bedrägeri gentemot säljaren.
Gillar den funktionen också, hur menar du då? om det är fel vara antar jag att köparen måste skicka tillbaka till säljaren, och att då tvärtom måste säljaren godkänna att han fått samma vara tillbaka, och då betalas pengarna tillbaka till köparen?

Så har jag tänkt att de funkar iallafall :D

Gillar den funktionen också, hur menar du då? om det är fel vara antar jag att köparen måste skicka tillbaka till säljaren, och att då tvärtom måste säljaren godkänna att han fått samma vara tillbaka, och då betalas pengarna tillbaka till köparen?

Så har jag tänkt att de funkar iallafall :D
Ett scenario är att köparen plockar varan och säger att paketet var tomt eller bara innehöll en tegelsten. Kan vara svårt för säljaren att styrka att han har skickat rätt vara. Köparen får då tillbaka sina pengar plus att han har den stulna varan.

Om köparen säger att paketet var tomt så står ju ord mot ord om pengarna. Men varan har ju köparen redan plockat ur.

Antar att sådana bedrägerier är svåra att göra allt för många gånger. Om en och samma köpare får tegelstenar gång på gång måste det ju ringa en varningsklocka nånstans.

Antar att sådana bedrägerier är svåra att göra allt för många gånger. Om en och samma köpare får tegelstenar gång på gång måste det ju ringa en varningsklocka nånstans.
Ja jag tänker också det, sedan är det ju mycket större chans att det blir rätt, alla kör bankid å grejjer.. så jag tycker absolut att det känns tryggt!

Är det någon som har hört talas om att ett sånt bedrägeri har hänt på riktigt eller är det bara en tanke som man är rädd för i teorin?
Jag tänker om det är en utbredd metod bland skumisarna...

Tillbaka
Topp