Blockettråden 2

Blockettråden 2
What?
Första Google sök och det är inga 10 000kr....

Varför trollar eller rättare sagt varför försöker folk luras på Happys köp&sälj?
1000008452.jpg

Blockettråden 2
What?
Första Google sök och det är inga 10 000kr....

Varför trollar eller rättare sagt varför försöker folk luras på Happys köp&sälj?
Till hans försvar så är det inte det styret han säljer...

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Blockettråden 2
Jaha, det är någon som gör biznes. Olagligheter eller köpt med personalrabatt? I den upplevda personalrabatten ingår säkert att man kan plocka hem lite grejer....

Blockettråden 2
Jaha, det är någon som gör biznes. Olagligheter eller köpt med personalrabatt? I den upplevda personalrabatten ingår säkert att man kan plocka hem lite grejer....
Den säljs av en snubbe som tidigare haft butik så säkert bra kontakter.
Varit ute ett flertal gånger också.
Dyra cyklar är svårsålda. Billiga går åt, särskilt gravel.

Blockettråden 2
Kontakter men dåligt affärsinne alternativ "vad går lätt att stoppa på sig".

Nu har jag själv dåligt affärsinne men just därför undviker jag biznez

Blockettråden 2
Jag väljer att citera mig själv.
Jag säljer nya 26-tummare med Shimano Tourney för 9000kr i butiken där jag arbetar.
Om alla delar är helt nya, oanvända, så är det en ny cykel. Då är det nog korkat att sälja cykeln för mindre än vad en ny kostar. Med de här delarna skulle den säkert kosta 13' eller mer i butik.

Blockettråden 2
Jag säljer nya 26-tummare med Shimano Tourney för 9000kr i butiken där jag arbetar.
Om alla delar är helt nya, oanvända, så är det en ny cykel. Då är det nog korkat att sälja cykeln för mindre än vad en ny kostar. Med de här delarna skulle den säkert kosta 13' eller mer i butik.
Du tycker liksom säljaren ovan att det är lurigt att ange årsmodell? Förutom att det är svårt att veta om den är ny.

Blockettråden 2
Om den kostar lika mycket som i butik så antar jag att man får samma nivå av service (gratis service i 1-2 år?), försäkring (3 månader gratis?), garantier från tillverkare, skydd av konsumentköplag, o.s.v.

Tillbaka
Topp