Tips om budgetprylar på Lidl

Jag har sett en del påståenden om att damstorlekar och herrstorlekar ibland skiljer, trots att det är samma storlek, t.ex. 38. Vet inte hur det är i det här fallet. Det kan t.ex. vara sådana saker som att herrstorlekarna är bredare i lästen. V.g. löparskor t.ex. så har jag för mig jag läst någonstans att det kan vara olika dämpning (herrar ofta tyngre än damer kanske, pga mer muskler t.ex?). Jag har dock ingen erfarenhet av unisexskor, eller att använda damskor, förutom då jag var barn och lånade morsans träskor med strl. 39 ibland. Nu har jag 47 så jag behöver sällan tänka på om det är en dam- eller herrmodell :sneaky:

Var din morsas träskor mindre dämpade än din farsas? :)

Jo, kan tänka mig att t.ex. bredden kan skilja, men efter en snabb testning igen hemma så om det skiljer så är ladies skor lite lite bredare om jag minns rätt från affärn. Och det passar eg. mig bra.

Jag testade herrskorna en del innan köpet, men på väg till kassan kände jag något klistrigt i skorna, så vände och hämtade snabbt ett par andra, ladies som alltså låg i fel box, och testade bara ena skon lite snabbt.

Var inom Lidl igen, ett extra par glasögon, så kan jag ha ett par med dom coola spegelglasen och ett par med prickskyttefärgen för lite mörkare förhållanden, win-win.

Köpte också ett par skor, tanken var att jag ska vara king i centrum med glasögonen och ett par snygga Lidlskor i sommar.

Men när jag kom hem såg jag till min fasa att jag fått med mig ett par "Ladies' Lidl trainers". Dom låg i fel box, boxen för "Mens Lidl trainers".

Är det någon skillnad? Och i så fall vad?

Visa bilaga 690680
Jag gissar att damskorna har en röd rand och herrskorna en blå. Förutom den gula asså.

Skor och träningsoveraller...
Är det bara jag som köper jordgubbarna?
0MDgyMjZCNkI2MTM1Q0EzNkVCRUZFN0RFRjQwOTY4QjRDQzk1Mzc3LnBuZw.png

Jag gillar Lidl främst för deras jordnötter. Har inte lyckats hitta billigare någonstans nu. Tror de kostar 41 kr/kg nu, som normalpris. Bytte leverantör från Willys då de höjde priserna från typ 37 till 45 kr/kg på ett par månader. Någon som känner till ännu billigare jordnötter? ?

Visa bilaga 691410
Jag köper också nötter på Lidl. Tycker de flesta varianter de har är både goda och prisvärda.

Jag gillar Lidl främst för deras jordnötter. Har inte lyckats hitta billigare någonstans nu. Tror de kostar 41 kr/kg nu, som normalpris. Bytte leverantör från Willys då de höjde priserna från typ 37 till 45 kr/kg på ett par månader. Någon som känner till ännu billigare jordnötter? ?

Visa bilaga 691410
Halva priset nästan :love:
1712686901326.png

Gelatelli heter deras eget märke, är typ det enda de har i riktiga glassdisken. Sedan kan det ingå glass i kampanjveckorna, det kan vara Gelatelli, annat eget märke, eller externt märke. Den glassen brukar dock finnas med övriga kampanjvaror i andra frysdiskar.

Jag var in hos lokala Lidl. De hade inte Gelatelli, bara Bon Gelati, det är väl inte samma? Den föll inte mig i smaken. Lite för söt och smakar lite artificiellt.

20240409_213131.JPG

Nice! Har tyvärr ingen Jem & Fix i byn där jag bor, men grannbyn har. Det får bli en cykeltur dit någon dag för att proviantera fågelmat. ? Har aldrig hört talas om den där kedjan innan. Bra tips!
Kan ju vara värt att kolla det finns i lager, de har kört halva priset på fågelmaten ett par veckor för att tömma lagret inför sommaren. Ex.vis 20kg-säckarna svarta solrosfrön som såldes ut för 180kr verkar vara helt slut nu.

Instämmer om ovan re nötter på lidl. Även den jordnötssmör av märket Mister Choc / Maribel - gjord av Roasted jordnötter är riktigt bra (mindre burk med brun lock). Denna jordnötssmör är anledningen till att jag började handla på Lidl. Annars finns liknande typer på afrikanska / indisk matbutiker. Lidls vanliga Maribel jordsmör är ok men ROASTED är 100!

någon liksom jag som köpt dessa glajor o kommit underfund med hur man switchar linserna? manualen är för en annan modell…

Bilagor

• IMG_5908.jpeg
    IMG_5908.jpeg
    447.2 KB · Besök: 91
Ok kunde byta nu. På framsidan drar jag bara ned delen som håller fast linsen vid näsan. Samtidigt som man får bända ut linsen. Materialet är tämligen böjligt så det verkar gå bra.

Ok kunde byta nu. På framsidan drar jag bara ned delen som håller fast linsen vid näsan. Samtidigt som man får bända ut linsen. Materialet är tämligen böjligt så det verkar gå bra.
den delen är ju integrerad med ramen - impad över hur du lyckades med det ??

jag lyckades genom att istället dra neråt nedre ytterdel av linsen (sett framifrån) samtidigt som jag höll i skalmen o andra sidan av linsen.

lite överraskande att de verkar stå emot så mycket våldande!

den delen är ju integrerad med ramen - impad över hur du lyckades med det ??

jag lyckades genom att istället dra neråt nedre ytterdel av linsen (sett framifrån) samtidigt som jag höll i skalmen o andra sidan av linsen.

lite överraskande att de verkar stå emot så mycket våldande!
Ja verkligen. Imponerande. Men urusel konstruktion men det är väl därför de kostar 60 kr. Ville mest ha dem för de oranga glasen så ska nog inte byta så ofta.

Har ingen erfarenhet av just Lidls billigaste glasögon, men generellt med utbytbara glas. Man byter mycket mer sällan än vad man tänker sig. En fungerande lösning för mig är att ha flera par glasögon så jag har flera linsvarianter färdiga.

Så köp ett par till för 60kr? Eller för att inte sitta med en massa oanvända linser, köp flera (billiga från tysken?) med fasta glas.

Jag var in hos lokala Lidl. De hade inte Gelatelli, bara Bon Gelati, det är väl inte samma? Den föll inte mig i smaken. Lite för söt och smakar lite artificiellt.

Visa bilaga 691444
20240412.jpg
Här är chockladglassen som inte är söt och Gelatelli finns i runda pappersförpackningar typ överst. Salted Caramel är helt OK men kanske väl söt i frugans ögon.

Tillbaka
Topp