Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var inte stealthsula på dojorna direkt, mer typ legoplatta. Men jag var bra sugen på att köpa en komplett outfit att ha på halloween, midsommar, skolavslutningar och andra utklädningshögtider.
Jag har sett en del påståenden om att damstorlekar och herrstorlekar ibland skiljer, trots att det är samma storlek, t.ex. 38. Vet inte hur det är i det här fallet. Det kan t.ex. vara sådana saker som att herrstorlekarna är bredare i lästen. V.g. löparskor t.ex. så har jag för mig jag läst någonstans att det kan vara olika dämpning (herrar ofta tyngre än damer kanske, pga mer muskler t.ex?). Jag har dock ingen erfarenhet av unisexskor, eller att använda damskor, förutom då jag var barn och lånade morsans träskor med strl. 39 ibland. Nu har jag 47 så jag behöver sällan tänka på om det är en dam- eller herrmodell![]()
Jag gissar att damskorna har en röd rand och herrskorna en blå. Förutom den gula asså.Var inom Lidl igen, ett extra par glasögon, så kan jag ha ett par med dom coola spegelglasen och ett par med prickskyttefärgen för lite mörkare förhållanden, win-win.
Köpte också ett par skor, tanken var att jag ska vara king i centrum med glasögonen och ett par snygga Lidlskor i sommar.
Men när jag kom hem såg jag till min fasa att jag fått med mig ett par "Ladies' Lidl trainers". Dom låg i fel box, boxen för "Mens Lidl trainers".
Är det någon skillnad? Och i så fall vad?
Visa bilaga 690680
Hmm, Spanska, smakar de nått mer än vatten?Skor och träningsoveraller...
Är det bara jag som köper jordgubbarna?
![]()
![]()
Ät mer jordgubbar! Då kan det bli bättreTack! Mitt minne är tydligen inte det bästa!![]()
Men… utan sandaler!?Vårkänslor, en solig lvg-tur i Lidltubisar...
På Magistratsvägen finns Presta försedda slangar i två-pack med dimensionen 27,5-29”Har också bara sett bilventil och Dunlop på de vanliga slangarna i 2pack. Dvs inga Presta. Detta då i de båda butikerna i Lund.
Fogmassa? Blir inte det lite segt att tugga på?Visa bilaga 691405
Som budgettips är det svårslaget. 32 spänn kilot för en krydda till allt. De hade bra pris på jordnötssmör och någon fogmassa också. Kan det vara de tre magiska ingredienserna för en perfekt energy bar?
Jag köper också nötter på Lidl. Tycker de flesta varianter de har är både goda och prisvärda.Jag gillar Lidl främst för deras jordnötter. Har inte lyckats hitta billigare någonstans nu. Tror de kostar 41 kr/kg nu, som normalpris. Bytte leverantör från Willys då de höjde priserna från typ 37 till 45 kr/kg på ett par månader. Någon som känner till ännu billigare jordnötter? ?
Visa bilaga 691410
Halva priset nästanJag gillar Lidl främst för deras jordnötter. Har inte lyckats hitta billigare någonstans nu. Tror de kostar 41 kr/kg nu, som normalpris. Bytte leverantör från Willys då de höjde priserna från typ 37 till 45 kr/kg på ett par månader. Någon som känner till ännu billigare jordnötter? ?
Visa bilaga 691410
Verkar dock som att de inte rekommenderas som människoföda.
De där gillar nog mest våra småfåglar!
Yes, osaltade.De där gillar nog mest våra småfåglar!
De är väl osaltade?
Det stämmer! Morsan hade jordnötter ute i vintras, och det var flera Stor Hackspett där! Jordnötterna var ytterst populära bland dom.Yes, osaltade.
Läst på lite, och de är tydligen mycket populära bland hackspettar.
Gelatelli heter deras eget märke, är typ det enda de har i riktiga glassdisken. Sedan kan det ingå glass i kampanjveckorna, det kan vara Gelatelli, annat eget märke, eller externt märke. Den glassen brukar dock finnas med övriga kampanjvaror i andra frysdiskar.
Då har de nog bytt namn till Bon Gelati på sistone, eller på sin lite ”lyxigare” glass. Det där är iaf typisk lidl-glass.Jag var in hos lokala Lidl. De hade inte Gelatelli, bara Bon Gelati, det är väl inte samma? Den föll inte mig i smaken. Lite för söt och smakar lite artificiellt.
Visa bilaga 691444
Testa chokladglassen, till och med min fru gillar den.Jag var in hos lokala Lidl. De hade inte Gelatelli, bara Bon Gelati, det är väl inte samma? Den föll inte mig i smaken. Lite för söt och smakar lite artificiellt.
Visa bilaga 691444
Nice! Har tyvärr ingen Jem & Fix i byn där jag bor, men grannbyn har. Det får bli en cykeltur dit någon dag för att proviantera fågelmat. ? Har aldrig hört talas om den där kedjan innan. Bra tips!
Kan ju vara värt att kolla det finns i lager, de har kört halva priset på fågelmaten ett par veckor för att tömma lagret inför sommaren. Ex.vis 20kg-säckarna svarta solrosfrön som såldes ut för 180kr verkar vara helt slut nu.Nice! Har tyvärr ingen Jem & Fix i byn där jag bor, men grannbyn har. Det får bli en cykeltur dit någon dag för att proviantera fågelmat. ? Har aldrig hört talas om den där kedjan innan. Bra tips!
Faaaan, missat det, går åt sjuka mängder solrosfrön hemma! =)Kan ju vara värt att kolla det finns i lager, de har kört halva priset på fågelmaten ett par veckor för att tömma lagret inför sommaren. Ex.vis 20kg-säckarna svarta solrosfrön som såldes ut för 180kr verkar vara helt slut nu.
Tyvärr inte. Kände mig ganska korkad när jag inte lyckadesnågon liksom jag som köpt dessa glajor o kommit underfund med hur man switchar linserna? manualen är för en annan modell…
då är vi två?Tyvärr inte. Kände mig ganska korkad när jag inte lyckades
Enkelt, ta i så mycket du kan och bänd.någon liksom jag som köpt dessa glajor o kommit underfund med hur man switchar linserna? manualen är för en annan modell…
njaeee ?Enkelt, ta i så mycket du kan och bänd.
Utåt eller inåt?Jo. Bända som fan och dra lika mkt. Trodde de skulle gå sönder
undrar jag med. linsen sitter som berget på mina.Utåt eller inåt?
den delen är ju integrerad med ramen - impad över hur du lyckades med det ??Ok kunde byta nu. På framsidan drar jag bara ned delen som håller fast linsen vid näsan. Samtidigt som man får bända ut linsen. Materialet är tämligen böjligt så det verkar gå bra.
Ja verkligen. Imponerande. Men urusel konstruktion men det är väl därför de kostar 60 kr. Ville mest ha dem för de oranga glasen så ska nog inte byta så ofta.den delen är ju integrerad med ramen - impad över hur du lyckades med det ??
jag lyckades genom att istället dra neråt nedre ytterdel av linsen (sett framifrån) samtidigt som jag höll i skalmen o andra sidan av linsen.
lite överraskande att de verkar stå emot så mycket våldande!
Jag var in hos lokala Lidl. De hade inte Gelatelli, bara Bon Gelati, det är väl inte samma? Den föll inte mig i smaken. Lite för söt och smakar lite artificiellt.
Visa bilaga 691444