Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror du får strax över 20 med effektmätare. Dom kostar ju fläsk... Och vad är konkurrensen runt 20k egentligen? Den är låg.Allebike Alpha (medium). Shimano XTR (1x12) växel, kassett, kedja. XTR bromsar. SRAM XX1 DUB vev med Power2max effektmätare med Wolftooth 32t klinga.Trådlös AXS dropper. Rockshox SID select 120mm gaffel. Kört kanske max 5 timmar sedan senaste dämparservice. Får jag något för en sådan tro?
Visa bilaga 695714
Som den ser ut, inte så mycket.Kona Jake the Snake 2011. Ultegraväxlar bak, aluminiumram med kolfibergaffel. Allt original utom däcken. Vad är ett rimligt pris att sälja för?
Visa bilaga 696477
Som den ser ut, inte så mycket.
Ta bort barnvagnafästet, linjera upp bakbromsen, byt styrlindor. Se till att den växlar och bromsar så crisp som reglage och växlar och bromsar medger (troligen inkl byt höljen och wires). Fråga igen. Det är mest arbete, inte så mycket dyra delar, värt ansträngningen.
Kona Jake the Snake 2011. Ultegraväxlar bak, aluminiumram med kolfibergaffel. Allt original utom däcken. Vad är ett rimligt pris att sälja för?
Visa bilaga 696477
Ta bort en nolla på vad nypriset var för 22 år sedan kanske?Sunn Revolt 2002
3x9 Shimano XT.
Manitou BLACK comp.
Neon 7005 SL.
Formula B4 Disc (oro bromshandtag 2010).
En ägare.
Nypris 15000kr.
Visa bilaga 698146
Vad kan vara ett rimligt pris?
Du kommer inte få tillbaks pengarna du lägger ut på den. Skit i att serva den och sälj den som den än. Vad man får? Inte mycket, men samtidigt är det en sån här norsken vunnit vasan på två gånger...scott scale 910 2015
11x1 drivlina
icke boost
xt drivlina+bromsar
dt swiss/syncros hjul
kolfiber ram
precis under 10kg
storlek L
Visa bilaga 698212
nyfiken på input på denna. relativt hög spec men har lite servicebehov, om det är värt att byta drivlinan och serva gaffeln innan jag säljer den
15k? eller är det för högtDu kommer inte få tillbaks pengarna du lägger ut på den. Skit i att serva den och sälj den som den än. Vad man får? Inte mycket, men samtidigt är det en sån här norsken vunnit vasan på två gånger...
Jag tycker det låter lite högt? Det är ju ändå 11-del XT, lite småtrista hjul, non-boost och servicebehov. Personligen hade jag inte lagt ut den för mer än 10k, snarare lite lägre.15k? eller är det för högt
Låter väldigt högt för en cykel utan boost med servicebehov. Jag sålde min MB31 i bra skick för 9000, men då gick den fort och smidigt (vilket var det jag ville).15k? eller är det för högt
Lägg upp den som ett objekt här. Tex skulle ju mina gamla gravelhjul passa... Men inte mina mtbhjul :)Trist men det låter ju rimligt. Säljer hellre grejer som funkar ordentligt bara
Okunskap om vad en begagnad cykel borde kosta är nog anledningen till att många försöker sälja såna med 30% rabatt efter 10år när du kan köpa helt nya cyklar i butik och på nätet med samma sänkning, de upptäckte att det inte var så kul med cykel och vill inte inse att det riktiga värdet är lågt…Sitter och letar en begagnad cykel till min sambo jag slås då av att alla cyklar är sjukt dyra trots att dom kanske är 12+ år. Cyklarna verkar aldrig gå under 50% av inköpspriset. Känns som att köpa begagnat är svårt.
Jag kollade just på Blocket. Just nu finns 20432 begagnade cyklar utannonserade i hela Sverige. Medianpriset ligger på ca 1800 kr, dvs. 50% av cyklarna som säljs är billigare än 1800 kr och 50% är dyrare. Kanske läge att kolla i en lite lägre priskategori om du vill ha cyklar som säljs för under halva inköpspriset? Men då får man kanske sänka kraven lite också.Sitter och letar en begagnad cykel till min sambo jag slås då av att alla cyklar är sjukt dyra trots att dom kanske är 12+ år. Cyklarna verkar aldrig gå under 50% av inköpspriset. Känns som att köpa begagnat är svårt.
Finns ju dom som säljer för rätt pris men jag skulle vilja säga att merparten vill ha mer. Kanske skulle klargöra att det även gällde en Mtb fs. Av någon anledning försvann den texten i mitt första inlägg.Jag kollade just på Blocket. Just nu finns 20432 begagnade cyklar utannonserade i hela Sverige. Medianpriset ligger på ca 1800 kr, dvs. 50% av cyklarna som säljs är billigare än 1800 kr och 50% är dyrare. Kanske läge att kolla i en lite lägre priskategori om du vill ha cyklar som säljs för under halva inköpspriset? Men då får man kanske sänka kraven lite också.
Annonserna speglar väl lite av säljarnas drömmar om att få så mycket som möjligt för cykeln, men jag skulle gissa att de flesta annonser inte leder till något avslut, förutom om säljarna går ned i pris förstås. Kanske är det 10% av annonserna som är rimligt prissatta och som leder till en direkt affär inom kort. Det är iaf. min gissning. Det gäller att försöka hitta de där 10 procenten och vara snabb som ögat när dessa dyker upp.Finns ju dom som säljer för rätt pris men jag skulle vilja säga att merparten vill ha mer. Kanske skulle klargöra att det även gällde en Mtb fs. Av någon anledning försvann den texten i mitt första inlägg.
Är den lika som nu så fick jag 19 efter många om och men på annons för en 2022 970 nu i vintras.Tjena gänget,
Köpte en ny Scott Spark 970 i orange färg för nästan exakt två år sen för 30k. Lägger jag ut den i köp&sälj för exakt halva nypriset? Har använts ca 5 timmar på två år. Har inte hängt med i begagnatdjungeln alls på ett gäng år.
Det var inte dåligt, det var vad jag betalade för en ny sådan 2020 eller 2021. Visserligen i form av "900 expert", men det verkar vara samma spec.Är den lika som nu så fick jag 19 efter många om och men på annons för en 2022 970 nu i vintras.
Sitter det bara NX på den? Skumt, min son har en Slash 8 2020 och den har GX.Är priset rimligt ?
![]()
Säljes: Trek slash 9,7 2021
Hej Säljer nu min tävlingshoj jag använt 1 år då jag ska byta hoj, jag är enda ähappyride.se
9.7 har kolfiberram men lite enklare spec. 9.8 har komponentspec i linje med 8. Typ.Sitter det bara NX på den? Skumt, min son har en Slash 8 2020 och den har GX.
Om det är den som ligger på Blocket så ser den i alla fall fin ut. Vet inte om han har drevat den för landsväg, men framdrevet ser stort ut för en enduro med singelklinga. Och kedjan ser ut att vara i kortaste laget. Skulle säga att 8-10 tusen är max för den. Då finns utrymme för att köpa en längre kedja eller mindre framdrev.Har en kompis som har en nästan helt ocyklad Cube stereo 160 från 2015. Vad tycker ni den kan vara värd?
Nej men hans ser liknande ut. Han har inte ändrat dreven på sin. Jag tänker på geometrin med. Cykeln är ju modell äldre.Om det är den som ligger på Blocket så ser den i alla fall fin ut. Vet inte om han har drevat den för landsväg, men framdrevet ser stort ut för en enduro med singelklinga. Och kedjan ser ut att vara i kortaste laget. Skulle säga att 8-10 tusen är max för den. Då finns utrymme för att köpa en längre kedja eller mindre framdrev.
Sitter det bara NX på den? Skumt, min son har en Slash 8 2020 och den har GX.
Inte för att jag är så kunnig men jag tycker att det är bra priser. ?
Prio1. Alla Kategorier! Alla varor är värda det någon är beredd att betala. Givetvis initialt!Visa bilaga 704592
Jag har en lite äldre cykel som jag lutar åt att avyttra. Dia Compe-reglage och bromsar och Dura Ace-nav (i behov av omvårdnad). Växlarna är Shimano Altus, men detta var innan Altus blev mtb-komponenter. Tubdäck. Den har ju lite repor och så i och med att den är runt 40 år gammal och verkar ha blivit använd mycket, men den rullar bra. Finns det några stålafficionados här?
Edit: jag är osäker på årsmodell. Gissar första hälften av åttiotalet.
Skrota absolut inte! Den ser nästan ut att vara i originalskick. En liknande såldes för 3000kr i Cph, dock i butik.Visa bilaga 704592
Jag har en lite äldre cykel som jag lutar åt att avyttra. Dia Compe-reglage och bromsar och Dura Ace-nav (i behov av omvårdnad). Växlarna är Shimano Altus, men detta var innan Altus blev mtb-komponenter. Tubdäck. Den har ju lite repor och så i och med att den är runt 40 år gammal och verkar ha blivit använd mycket, men den rullar bra. Finns det några stålafficionados här?
Edit: jag är osäker på årsmodell. Gissar första hälften av åttiotalet.
Det är delvis därför jag lutar åt att sälja den. Orkar inte hålla på med tubdäck, och känner inte att det är värt att byta fälgar…Men det som kraftigt drar ner priset är "Tubhjulen". Problematiken med äldre fälgar och tubdäck, drar ner priset dramatiskt.
Halva nypriset är nog nära sanningen. Tråkigt nog…Jag har en Giant Trance 29 1 2021 (storlek XL) som är uttagen 2022 i väldigt fint skick, knappt använd. Vad är en rimlig summa att lägga ut den för om man föredrar en snabb och smidig affär? Finns i Gävle om någon vill ha den.
Samma modell idag ligger på 44900 med sämre spec. SLX istället för XT osv.
![]()
Trance 29 1 (2024) | Trail bike | Giant Bicycles Sverige
www.giant-bicycles.com
Visa bilaga 704911
Börja med ett priset du vill ha för den och sänk varje vecka tills den blir såld. Så fick jag göra tillslut då jag sålde min hoj till enligt mig rejält underpris :(Halva nypriset är nog nära sanningen. Tråkigt nog…