Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Hittade en längre bakbroms på nästan-LBS som tillåt att sätta 559 hjul med 35 mm däck på sonens 571 lvgcykel. Nu kan hela familjen köra grus. Biten på bilden var lite för mycket. Sonen sade att han vill köra MTB nästa gång (även om han var de enda som körde nästan allt). En riktigt fin dag!

Visa bilaga 696300
Intressant idé. Kan man göra samma sak med en större lvg-racer också? Byta 622-hjul mot t.ex. 609 eller 590 för att få plats med 40 mm-däck? Borde bli billigare än att konvertera MTB:n till STI mm eller att köpa en färdig grushoj.

Intressant idé. Kan man göra samma sak med en större lvg-racer också? Byta 622-hjul mot t.ex. 609 eller 590 för att få plats med 40 mm-däck? Borde bli billigare än att konvertera MTB:n till STI mm eller att köpa en färdig grushoj.

Finns det 609 eller 590 fälg och däck att köpa ny? Lvgcyklar med caliperbromsar har ofta tajt gaffel och kedjestag. Sonens lvgcykel har en liten bredare gaffel och lite för lång kedjestag. 6 mm mindre radie på hjul ger precis utrymme till 35 mm däck.

Finns det 609 eller 590 fälg och däck att köpa ny? Lvgcyklar med caliperbromsar har ofta tajt gaffel och kedjestag. Sonens lvgcykel har en liten bredare gaffel och lite för lång kedjestag. 6 mm mindre radie på hjul ger precis utrymme till 35 mm däck.
Skapade just en ny tråd kring detta för att inte spamma vidare här i bildtråden.

'Göra om lvg-racer till grusracer?' https://happyride.se/forum/threads/goera-om-lvg-racer-till-grusracer.3700541/

IMG_9898.jpeg
Börjar torka upp bitvis i skogen nu

Riktigt fin efter middag till cykling! Missade en aktion-shot med sonen som sade att en ekorre borde går åt sidan för att han ville ta ett hopp. Vi brukade köra upp precis vänster om masten, på bildwn, men det har tyvärr stängts av för några år sen. En gång försökte sonen att köra sista step-upen och då ramlade han med sin han på en stålbit, så nu går vi sista biten.

2024-05-03-22-04-36-909.jpg

Idag körde jag en otroligt härlig 76 km grusrunda runt Veberöd, Sjöbo, Sövde, Blentarps-trakterna. I en liten by inte långt från Snogeholmssjön så hör jag det omisskännliga härliga ljudet av brass som blir starkare och starkare. Det dröjer inte länge förrän jag får syn på bleckblåsorkestern och jag var tvungen att stanna till och lyssna en stund, gammal trumpetare som jag är.

Gravel_240505-03655.png

Tillbaka
Topp