[OT] Snooker

[OT] Snooker
Av de två i finalen, håller jag på Jones, så det vore ju kanon om jag jinxade det för Wilson.
Tror dock att Jones kommer knipa ett frame till. Annars vore det en vändning av sällan skådat slag.

[OT] Snooker
Bodde i UK i några år runt millennieskiftet då jag både spelade och kollade en del snooker. Dåligt med coverage hemma i Sverige. Kul att se att en del av de gamla namnen fortfarande är med såhär 25 år senare!

[OT] Snooker
Spelarna kommer och går, många mästerliga förstås. Några andra som jag tycker bör hyllas är domarna: Tålmodiga, säkra och duktiga, trevliga, tydliga.

[OT] Snooker
Synd att Wilson fick en så stor ledning efter första sessionen. Nu fick Jones jaga hela tiden utan att komma närmare än tre frames underläge, så det blev aldrig riktigt spännande. Också lite synd att Jones inte lyckades ta sista framet i söndags. Var ju verkligen nära. Då hade Wilson kanske kunnat få lite jobbigare tankar under natten - halverat ledningen från sex till tre frame under andra sessionen. Nu hade han fem frames ledning inför måndagen.

Sen är nog Wilson den bättre spelaren totalt sett (än så länge i alla fall) så även om man lätt håller på "the underdog" så kan jag kanske tycka att det är skönt att Wilson fick stå som vinnare.

Senast ändrad:
[OT] Snooker
Bodde i UK i några år runt millennieskiftet då jag både spelade och kollade en del snooker. Dåligt med coverage hemma i Sverige. Kul att se att en del av de gamla namnen fortfarande är med såhär 25 år senare!
Så dåligt är det väl inte, triple crown + engelska, skotska, walesiska, nordirländska öppna, samt en del mindre som t.ex. German masters visas på Eurosport. Jag tror nog det är betydligt mer än vad gemene ES-tittaren tycker är nödvändigt.

[OT] Snooker
Så dåligt är det väl inte, triple crown + engelska, skotska, walesiska, nordirländska öppna, samt en del mindre som t.ex. German masters visas på Eurosport. Jag tror nog det är betydligt mer än vad gemene ES-tittaren tycker är nödvändigt.
Ja, men i UK visas det ju på på public service samt på många pubar då det är en nationell angelägenhet, det går liksom inte att missa ens om man försöker ?

Tillbaka
Topp