Cykelväg Sassnitz --> Berlin

AnnaPO

Medlem
Hej,

planerar en cykeltur från Laholm till Berlin i sommar. Sträckan Laholm - Helsingborg är (hyfsat) under kontroll. Sedan tar jag färja Helsingborg - Sassnitz med övernattning i närheten av Sassnitz. Sträckan Sassnitz - Berlin tänkte jag ska få ta två cykeldagar. Har ni några tips på bra cykelvägar? Cyklar med minimal packning (bor på hotell och en kollega tar med lyxsaker såsom sköna skor och vanliga ombyten). Alla tips tas varmt emot!

//Anna

Kan denna kanske vara användbar för andra halvan?

Denna kanske kan vara användbar i början.

Hej,

planerar en cykeltur från Laholm till Berlin i sommar. Sträckan Laholm - Helsingborg är (hyfsat) under kontroll. Sedan tar jag färja Helsingborg - Sassnitz med övernattning i närheten av Sassnitz. Sträckan Sassnitz - Berlin tänkte jag ska få ta två cykeldagar. Har ni några tips på bra cykelvägar? Cyklar med minimal packning (bor på hotell och en kollega tar med lyxsaker såsom sköna skor och vanliga ombyten). Alla tips tas varmt emot!

//Anna
Färja Helsingborg - Sassnitz?

Hej.

Jag cyklade Rostock - Berlin förra sommaren.
Lyckades pricka värmeböljan med mästerlig precision!
Från Stralsund (eller om du tar färjan från Rügen till Stahlbrude)skulle jag sikta på Demmin och sedan Waren för vidare färd till Berlin.
Rekommenderar vägarna genom de fina skogarna i Mecklenburg med förbehållet att inte ha för smala däck.
Min erfarenhet av ett flertal turer i Tyskland är att cykelinfrastrukturen är vida bättre än Sveriges men det är lite sisådär med underhållet.

Min senaste tur

När jag senast var i Tyskland 2022 så körde jag med smala däck och routeyou. Routeyou funkade ypperligt att hitta asfalt och fina små vägar. Körde dock då i forna väst.

Kan denna kanske vara användbar för andra halvan?

Denna kanske kan vara användbar i början.
Tack! ?

Tillbaka
Topp