Cykelhållare tak upride599?

SafeSurfer

Aktiv medlem
Hej,
Behöver takmonterad cykelhållare för mtb 29" hjul och typ 2.4-2.8 däck. Tittar på thule upride som 599001. Funkar den bra eller någon annan som är bättre för stora mtb tex proride?
Yakima high road verkar som ett bra alternativ med bättre omdöme i tester.

Senast ändrad:
Både upride och proride är jättebra cykelhållare. När jag själv köpte två hållare blev det proride (mest för att de är billigare), men jag har haft möjlighet att använda upride också på bekantas bilar. En nackdel med proride är att vissa grova ramar, t.ex. scotts cyklar med inbyggd dämpare, inte riktigt får plats i armens klämma på ett säkert sätt. På upride spelar inte det någon roll eftersom det är framhjulet som är huvudfästpunkten. Å andra sidan stör sig vissa på att cyklarna svajar väldigt mycket på taket med upride jämfört med proride.

Yakima har jag ingen uppfattning om

Har bägge på takräcket och väljer 599:a så länge det inte är höst och jag har stora skärmen på fram, då funkar inte 599:an lika bra då den klämmer hjulen precis där.

Annars är 599:an att fördra, dels om man har kolfiber och inte vill klämma på ramen men det går även snabbare...

Tack vet att frågan varit uppe i många trådar men ändå skönt att få lite feedback innan man lägger en order. Har sett lite olika omdömen, men flesta verkar nöjda med 599 upride.

Annars är 599:an att fördra, dels om man har kolfiber och inte vill klämma på ramen men det går även snabbare...
Det där med kolfiber är en bra poäng, men snabbare? Jag har en polare med Upride och jag lastar snabbare på min Proride 100 gånger av 100 och då är dessutom min bil högre. Kanske är han bara allmänt seg, men enligt min mening lastar man snabbare på ProRide.

Kanske är olika hur man gör men jag är ganska snabb med att låsa framhjulet i hållaren. Tycker momentet med att dra remmen genom hjulet och spänna åt är det som tar tid...

Kanske är olika hur man gör men jag är ganska snabb med att låsa framhjulet i hållaren. Tycker momentet med att dra remmen genom hjulet och spänna åt är det som tar tid...
Tack för hjälpen har beställt en upride. Den verkade praktisk för att passa de flesta typer av större mtb och ram geometrier. Har redan tre mtb på draget så behövde lasta fjärde på taket. 2500kr med frakt var dyrt men ok bara alla våra cyklar passar.

Tillbaka
Topp