Shimano Xt bromsstrul

Alpin3

Medlem
Shimano Xt bromsstrul
Mina Shimano Xt bromsar strular, de gnäller och bitter väldigt dåligt. Jag har sandat min bromsbelägg samt bränt både skivan och beläggen flera gånger. Det blir bättre men sen när jag inte har kört på några dagar så kommer det tillbaka. Vad ska jag göra?

Shimano Xt bromsstrul
1 kolla om oken läcker om så byt ok belägg och skivor
2 är de inget läckage byt till nya belägg plus nya skivor o bädda in dessa korrekt

har du väl glasat belägg/skivor en gång så är de lögn i h*vete o få dom o inte återkommande skrika igen

Shimano Xt bromsstrul
Det är väl inte helt ovanligt att shimano ok läcker har jag hört. Har själv haft ett och det krävdes några belägginköp samt ny bromsskiva för att inse att det faktiskt var oket. Efter ok-bytet blev det bra.

Shimano Xt bromsstrul
När Shimanobromsar beter sig sådär är min första åtgärda alltid att sluta använda Shimano. Bromsar är alltid lite av en besvikelse, men Shimano är i en klass för sig. Hope är numera jättebra, men superdyrt!. Formula och Sram är gångbart, men båda har sina problem.

Shimano Xt bromsstrul
När Shimanobromsar beter sig sådär är min första åtgärda alltid att sluta använda Shimano. Bromsar är alltid lite av en besvikelse, men Shimano är i en klass för sig. Hope är numera jättebra, men superdyrt!. Formula och Sram är gångbart, men båda har sina problem.
Kanske haft tur men jag har en annan erfarenhet. Aldrig haft ett par Shimano som strulat. Sram däremot…

Tillbaka
Topp